pb
door pbgvrules Mar 30, 2012 om 08:19
Geldzaken & recht

Pakje bezorgd bij "verkeerde" buren

Van de week is er een pakje bij mij bezorgd, maar omdat ik niet thuis was is het pakje bij mijn buren afgegeven, terwijl ik een heel groot papier bij mijn bel/deur heb hangen met een vriendelijk verzoek (met een sorry en een bedankt) het niet bij deze buren af te geven (met grote letters geschreven, goed te lezen dus) omdat ik geen vertrouwen heb dat ik dan mijn pakje nog wel krijg. Het papiertje dat ik ontvangen heb om te laten weten dat het pakje bij mijn buren lag was ook geheel niet gevuld! geen datum, geen naam alleen een huisnr gekrabbeld.

Hierover heb ik een klacht gestuurd naar Postnl en kreeg onderstaande als antwoord :
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent met onze burenlevering. De chauffeur mag een standaard zending altijd bij de buren afleveren. Ook als u een verzoek op de deur heeft gehangen.
Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven.
Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven.

Dit vind ik echt te gek. Ik begrijp dat het ze geld scheelt als ze het pakje niet voor een 2de keer hoeven aanbieden, maar dat zij vinden dat ze het bij welke buren dan ook mogen afgeven , dat ze een verzoek tot niet bezorgen bij bepaalde buren mogen negeren, dat vind ik heel raar.
Mogen ze dat inderdaad vraag ik me nu af.

Dan heb ik liever dat het meteen bij het postagentschap wordt neergezet en dat ik het daar ophaal.

5294 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven. Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven........

Dit is inderdaad de te volgen procedure. Voortaan zo regelen bij het bedrijf waar je wat koopt.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo dat bedrijven een optie in de factuur hebben opgenomen kunnen hebben die luidt:

Zending bij buren afgeven? ja/nee.

Daarmee kan men zijn wensen kenbaar maken bij de betaling.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het volkomen met u eens. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk allen bij websites te bestellen die niet TNT post gebruiken als bezorgdienst. Ik ga hier in zo ver dat ik liever meer verzendkosten betaal als dat TNT post aflevert bij buren waar ik geen vertrouwensrelatie mee heb.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

pbgvrules schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 08:19: Dan heb ik liever dat het meteen bij het postagentschap wordt neergezet en dat ik het daar ophaal.
Steeds meer bedrijven bieden als optie de dienst 'Pakjesgemak' aan, van postNL.. gelijk afleveren op een agentschap.. maar niet elk bedrijf levert die mogelijkheid...

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan het niet begrijpen als ik iets bestel bij een postorder bedrijf vraagt deze aflever adres en dan meestal op dezelfde pagina factuuradres. Ik vul hier altijd mijn eigen adres in. Ik verzoek dus om het geen ik bestel en betaald heb af te leveren op mijn adres. Mocht ik niet thuis zijn verwacht ik niet dat het wordt afgegeven bij de buren want daar heb ik immers niet om gevraagd ander had ik dat wel als aflever adres vermeld. Ik denk dat de postnl in deze zich zelf voorbij schiet. Zij worden betaald door het postorder bedrijf om pakketten te lever op de adressen die op de pakketten staan en dat postnl dan op eigen houtje in hun policy opnemen dat ze het bij de buren mogen af geven lijkt mij niet geheel juist. Ik denk dat ze hier zich zelf voorbij lopen betreft hun zo genaamde service.

Normaal werdt er bij de eerste bezorging als je niet thuis was een tweede poging ondernomen. Als je dan nog niet thuis was zat er een kaartje in de bus dat je het pakket op kon halen op het postkantoor dat vermeld was op het kaartje. Maar nee dat is dus 2 maal bezorgen en dan als nog afleveren op een postkantoor, het is beter bij niet thuis het gelijk af te leveren bij u buren scheelt een hoop onkosten, is het pakkettje gelijk bezorgt. Zij doen dat onder de noemer service en ik zeg zo zijn we er ook vanaf.

Helaas privatiseren van staats bedrijven is niet altijd een vooruitgang

ve
door verwijderd - Mar 31, 2012 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@likkepot68

U beschrijft de m.i. juiste gang van zaken. Na twee aflever pogingen op aflever adres laten ophalen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2012 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voortaan als bezorgadres een betrouwbaar adres opgeven die meestal thuis is. Ik heb ook een keer een pakket voor de buren aangepakt terwijl er opstond niet bij de buren afgeven, werd dus wel gedaan.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2012 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het pakje bij je werkgever laat bezorgen want daar zit altijd iemand en krijg je wel een bericht van deze.

Dus zo kan het ook.

Ook een adres van collega of vrienden opgeven mag dus zorg dat je een adres vermeld waar altijd iemand aanwezig is om dit te voorkomen.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zeer verbolgen over het feit dat mijn buurvrouw pal naast mij zowat tegenwoordig mijn post bezorgd.
Zij bezorgde alleen reclame materiaal maar sinds kort dus ook de post van de buurt.
Daar ben ik helemaal ongerust en kapot van. Ik heb een klacht ingediend bij post.nl via de site maar heb daar nog niks op ontvangen.
Ik wil niet dat mijn post geleverd word door mijn buurvrouw en daarbij kwam tot 2x toe mijn post helemaal verfrommeld telaat of kapot...
Ditis het gevolg van privatisren van de post en ik vind het niet mogen en kunnen dat buren elkaars post bezorgen!! het moet altijd mensen van andere wijken zijn...
ik vind het frappant en wil alles eraan doen om dit te stoppen.
Dank u..

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 18:31: Als je het pakje bij je werkgever laat bezorgen want daar zit altijd iemand en krijg je wel een bericht van deze.

Dus zo kan het ook.

Is een opmerking die niet op iedereen van toepasing is...
Bij mijn werkgever is dat dus uitgesloten en volgens mij geldt dat wel voor meer...
Pff, je werkgever als pakjesuitdeler....

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op donderdag 12 apr 2012, 13:53:
tot15karakters schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 18:31: Als je het pakje bij je werkgever laat bezorgen want daar zit altijd iemand en krijg je wel een bericht van deze.

Dus zo kan het ook.

Is een opmerking die niet op iedereen van toepasing is...
Bij mijn werkgever is dat dus uitgesloten en volgens mij geldt dat wel voor meer...
Pff, je werkgever als pakjesuitdeler....

bij mij op kantoor kan het. de dochter van een buurvrouw laat het bij haar moeder bezorgen omdat deze meer thuis is.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was juist blij dat een buurtbewoonster de post bezorgde. Eindelijk werd de post op het juiste adres bezorgd. Spijtig genoeg is zij er weer mee gestopt vanwege de toenemende werkdruk, zonder daarbij behorende toenemende beloning.

godsvlinder schreef op donderdag 12 apr 2012, 13:35: Ik ben zeer verbolgen over het feit dat mijn buurvrouw pal naast mij zowat tegenwoordig mijn post bezorgd.
Zij bezorgde alleen reclame materiaal maar sinds kort dus ook de post van de buurt.
Daar ben ik helemaal ongerust en kapot van. Ik heb een klacht ingediend bij post.nl via de site maar heb daar nog niks op ontvangen.
Ik wil niet dat mijn post geleverd word door mijn buurvrouw en daarbij kwam tot 2x toe mijn post helemaal verfrommeld telaat of kapot...
Ditis het gevolg van privatisren van de post en ik vind het niet mogen en kunnen dat buren elkaars post bezorgen!! het moet altijd mensen van andere wijken zijn...
ik vind het frappant en wil alles eraan doen om dit te stoppen.
Dank u..

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Selektvracht heeft er ook een handje van om pakketjes bij buren af te geven ook al heb je aangegeven dit niet te willen.
Ze willen geen 2e keer terugkomen.
Ik zit er zelf niet zo mee maar als je dat echt niet wilt is het vervelend.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pakket bezorgers zijn zowel bij TNT als DHL/selektvracht partikulieren die dit doen als (bij) verdiensten. Het pakje bij de eerste poging kunnen bezorgen levert 100% verdiensten op, bij de 2e poging nog maar 50% dus het is voor hen noodzaak het bij de eerste bezorgpoging af te leveren. Bij de Postnl lopen nu ook inplaats van postbodes postbezorgers. Postnl heeft graag mensen uit de buurt die de post bezorgen omdat deze de wijk kennen. Voor de privacy is het niet zo prettig als je buurman/vrouw jouw post bezorgt.
Dit alles hebben wij te danken aan de privatisering! De overheid wil alles privatiseren en vele burgers zijn er op tegen, maar niemand doet wat.
Er wordt belooft dat alles goedkoper en beter wordt door privatisering maar het tegendeel is waar. Kijk naar de NS, de zorg, de post, electra/gas, water enz.
Het wordt tijd dat iemand een protest actie opstart, moet voor een kenner van internet mogelijk zijn. Een site waar mensen hun onvrede kunnen uiten, ze publiciteit zoeken en hopen dat veel mensen mee willen werken om de politiek te laten weten dat we het ZAT zijn.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De juiste plaats om uw klachten naar toe te sturen is:
1. de bezorgdienst
2. Stichting consuwijzer

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
bron: e-mail van stichting consuwijzer n.a.v. onacceptabel lange duur van bezorgen aangetekende brief. ( 21-4 aangeboden, 25-4 bezorgd)

janet54 schreef op zondag 29 apr 2012, 14:18: Pakket bezorgers zijn zowel bij TNT als DHL/selektvracht partikulieren die dit doen als (bij) verdiensten. Het pakje bij de eerste poging kunnen bezorgen levert 100% verdiensten op, bij de 2e poging nog maar 50% dus het is voor hen noodzaak het bij de eerste bezorgpoging af te leveren. Bij de Postnl lopen nu ook inplaats van postbodes postbezorgers. Postnl heeft graag mensen uit de buurt die de post bezorgen omdat deze de wijk kennen. Voor de privacy is het niet zo prettig als je buurman/vrouw jouw post bezorgt.
Dit alles hebben wij te danken aan de privatisering! De overheid wil alles privatiseren en vele burgers zijn er op tegen, maar niemand doet wat.
Er wordt belooft dat alles goedkoper en beter wordt door privatisering maar het tegendeel is waar. Kijk naar de NS, de zorg, de post, electra/gas, water enz.
Het wordt tijd dat iemand een protest actie opstart, moet voor een kenner van internet mogelijk zijn. Een site waar mensen hun onvrede kunnen uiten, ze publiciteit zoeken en hopen dat veel mensen mee willen werken om de politiek te laten weten dat we het ZAT zijn.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 29 apr 2012, 14:53: De juiste plaats om uw klachten naar toe te sturen is:
1. de bezorgdienst
2. Stichting consuwijzer

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
bron: e-mail van stichting consuwijzer n.a.v. onacceptabel lange duur van bezorgen aangetekende brief. ( 21-4 aangeboden, 25-4 bezorgd)

Beste tdehond.
ik heb de indruk dat u het niet helemaal begrijpt of niet goed leest.
Ik heb geen klacht over het bezorgen van een pakje maar tracht uit te leggen waarom pakjes soms wel 7 buren verder wordt bezorgd. Kennelijk heeft u het niet begrepen. Waar ik mij wel over verbaas is dat er niet eens iemand opstaat en een soort van staking/klachten/moppersite opzet. Ik wou dat ik verstand had van het maken van zo'n site op internet , dan was ik er al aan begonnen. Het Polen meldpunt was misschien wat discriminerend maar het moet mogelijk zijn iets dergelijks op te zetten tegen de privatisering. Ik zou dit doen in de hoop dat de heren politici in zouden zien dat de bevolking het niet eens is met deze vorm van diefstal. de enigen die beter worden van privatisering zijn de kapitalisten.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige bezorgers zijn zo kind aan huis dat zij automatisch naar die buren gaan waar zij weten dat zij daar verlost raken van het (de) pakje(s) als het aanbellen en/of aankloppen niet succes heeft.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor uw toelichting.
Als een pakket bij mij bezorgd moet worden dan stel ik het op prijs dat pakket bij mij bezorgd wordt en niet 7 buren verder. Ik zou het net als u prettig vinden als er een melding op mijn deurmat ligt waar en vanaf wanneer ik dat op kan halen.

Ik zou vervolgens een klacht indienen bij zowel PostNl als Consuwijzer als een pakket van mij vermist wordt omdat dit bij een buur is afgeleverd die niet zorgvuldig met mijn eigendom om lijkt te gaan.

janet54 schreef op zondag 29 apr 2012, 17:46:
tdehond schreef op zondag 29 apr 2012, 14:53: De juiste plaats om uw klachten naar toe te sturen is:
1. de bezorgdienst
2. Stichting consuwijzer

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
bron: e-mail van stichting consuwijzer n.a.v. onacceptabel lange duur van bezorgen aangetekende brief. ( 21-4 aangeboden, 25-4 bezorgd)

Beste tdehond.
ik heb de indruk dat u het niet helemaal begrijpt of niet goed leest.
Ik heb geen klacht over het bezorgen van een pakje maar tracht uit te leggen waarom pakjes soms wel 7 buren verder wordt bezorgd. Kennelijk heeft u het niet begrepen. Waar ik mij wel over verbaas is dat er niet eens iemand opstaat en een soort van staking/klachten/moppersite opzet. Ik wou dat ik verstand had van het maken van zo'n site op internet , dan was ik er al aan begonnen. Het Polen meldpunt was misschien wat discriminerend maar het moet mogelijk zijn iets dergelijks op te zetten tegen de privatisering. Ik zou dit doen in de hoop dat de heren politici in zouden zien dat de bevolking het niet eens is met deze vorm van diefstal. de enigen die beter worden van privatisering zijn de kapitalisten.

ve
door verwijderd - May 15, 2012 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tijd geleden een bestelling gedaan bij een particulier.
Met de mededeling alleen op huisadres af te laten leveren.
Om te voorkomen dat de bestelling bij een bepaalt adres afgeleverd zou worden.
Zie ik in de brievenbus een briefje van gls pakketdienst... Ja hoor toch net daar afgelever.
Terwijl er duidelijk opstond 'alleen huisadres'.
Dus een klacht ingedient. Kreeg een antwoord dat ik al had verwacht.
Dat de bezorger dit niet gezien had.
En een excuus als er 'alleen huisadres' opstond.
Als dat er niet opstond geen excuus.
Hoezo klantvriendelijk, betrouwbaar en privacy.
Als er niets op zou staan waar en waar niet af te leveren had ik niet gebelt.