gu
door gulpilil Nov 20, 2009 om 10:58
Geldzaken & recht

Pakje van uit buitenland zoek

Vanuit de USA is er een pakket naar mij gestuurd. Het is in Nederland aangekomen bij de douane. De douane geeft geen informatie. TNT, DHL en UPS hebben het niet. Het pakket heeft een buitenlandse trackingcode. Hoe kan ik nog te weten komen waar het pakket is? Moet ik aangifte doen bij de politie?

1274 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om wat voor pakketje gaat het?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om 2 schilderijtjes

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De douane wil ook wel eens zaken in beslag nemen. En weet u 100% zeker dat de verkoper betrouwbaar is dus e.e.a. echt verzonden heeft?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wie is de risico vna het verzenden van het pakket heeft u de voorwaarden gelezen die hier misschien de uitkomst bepaald van de verzending als u hem niet heeft ontvangen. Als dus geen van de door u genoemde bezorgings firma's er niets van weet dan of bij de douane of in het buitenland blijven hangen.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afzender heeft mij de route van het trackingnummer doorgemaild. Het houd op bij de Nederlandse Douane. Wat er dan gebeurd is kan ik niet te weten komen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het op houdt bij de douane, dan lijkt het er op dat het daar nog ligt. Wellicht klopt er iets niet of moeten er invoerrechten over betaald worden. Als het daar inderdaad nog ligt, dan hoort u er ongetwijfeld nog over.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het pakje moet daar dan al sinds 16 oktober liggen. Dus meer dan een maand. Duurt dat altijd zo lang?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor meer info: kijk hier

Het gaat om schilderijtjes, dus zou het kunnen vallen onder cultuurgoederen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou kunnen. Het zijn wel tekeningen van een Nederlandse kunstenaar die in de U.S. terecht gekomen zijn.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gulpilil,

Van welk bedrijf is de trackingcode?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb eens een grote doos met spullen naar Buenos Aires gestuurd. Niet aangekomen maar.....na 1 jr. kwam de doos terug bij ons via Columbia stad en Duitsland. Zo zie je maar weer dat het toch goed kan komen terwijl wij alles nagevraagd hadden en het al opgegeven hadden.
Hoop dat het bij jullie ook goed kan komen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via US Post Office International Priority Mail Flat Rate is het verzonden.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via US Post Office International Priority Mail Flat Rate is het verzonden.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verzender moet een klacht indienen bij US Post Office.
Als ontvanger kun je dat niet doen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het is niet uitgesloten dat de zending in onderzoek gehouden wordt. De douane geeft dan zeker geen informatie. Mogelijk wordt het pakje terug gevolgd naar de afzender om daar vast testellen hoe één en ander in elkaar steekt. Als uw pakje met het vliegtuig is gekomen kunt u nog proberen aan het loket op Schiphol info te krijgen. Maar vier weken in onderzoek is echt niet [te] lang. Dit staat op de site van de douane:Lees dit maar even

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gulpilil,

Dan staat je pakket hoogstwaarschijnlijk in Amsterdam. Bij TNT.

En ja, zeker bij dit soort goederen kan de inklaring lang duren. Ligt er ook maar aan of er een kloppende en duidelijke factuur bij zit.
Niet gek staan te kijken als je eerdaags een brief thuiskrijgt met een vragenlijst omtrent deze zending, sturen ze op als ze er zelf niet uit kunnen komen (mbt waardebepaling ivm invoerrechten).

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ gulpilil,

Dan staat je pakket hoogstwaarschijnlijk in Amsterdam. Bij TNT.

En ja, zeker bij dit soort goederen kan de inklaring lang duren. Ligt er ook maar aan of er een kloppende en duidelijke factuur bij zit.
Niet gek staan te kijken als je eerdaags een brief thuiskrijgt met een vragenlijst omtrent deze zending, sturen ze op als ze er zelf niet uit kunnen komen (mbt waardebepaling ivm invoerrechten).

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog steeds dubbelposts ?