av
door avdenbroek Mar 7, 2016 om 14:16
Geldzaken & recht

Partnerpensioen

Beste heer / mevrouw,

Mijn vriend probeert mij al ruim 4 maanden aan te melden bij zijn pensioenfonds (SBZ) ivm partnerpensioen. HIj stuurt om de 2 dagen een mail, maar er wordt niet op gereageerd. Enig idee hoe we dit zouden kunne oplossen of wie we hiervoor zouden kunnen benaderen?

Groeten,
Angela

953 4 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 7, 2016 om 14:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Avdenbroek ,

Als u samenwoont , kan uw vriend u aanmelden in Mijn SBZ , zie hier  ( punt 3 ) .

https://www.sbzpensioen.nl/werknemers/contact/

Lees ook de voorwaarden samenwonen .

https://www.sbzpensioen.nl/Werknemers/Wat-moet-ik-doen-bij/Prive/Samenwonen/default.aspx

besseldekker
door besseldekker - Mar 7, 2016 om 14:28
123 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen naar 030 245 30 01; dat communiceert wellicht wat makkelijker. Verder kan uw partner proberen u per brief aan te melden. Zoals u ongetwijfeld weet, hebt u ten minste een geldig samenlevingscontract nodig; daarvan zal het fonds wel een kopie willen zien.

Overigens is mijn ervaring dat zo'n procedure tamelijk lang kan duren. Dat is op zichzelf nog geen reden tot paniek. Maar zelf zou ik de e-mail niet het meest aangewezen middel vinden.

jantje7
door jantje7 - Mar 7, 2016 om 17:19
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u hier kunt reageren moet het toch ook mogelijk zijn om via onderstaande link uw partner bij het pensioenfonds aan te melden.

https://www.sbzpensioen.nl/Werknemers/Wat-moet-ik-doen-bij/Prive/Samenwonen/Default.aspx

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2016 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om de 2 dagen een mail sturen, helpt natuurlijk van geen kant.