jo
door jo-hannah Dec 28, 2008 om 18:03
Geldzaken & recht

Pc spel gekregen, maar is stuk. Geen aankoopbon meer, wat nu?

Ik heb een spel (uitbreiding Sims2) gekregen voor Kerst, maar de cd deed het niet (stuk). Helaas heeft de persoon, van wie ik het heb gekregen, geen aankoopbewijs meer. Wel heeft deze persoon betaald met pin en het spel is gekocht bij Bart Smit. Is het mogelijk dat ik nu toch een nieuw spel krijg bij de winkel? En zo ja hoe pak ik dit aan?

490 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 28, 2008 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jo-hannah: Vraag aan de persoon van wie je dit spel hebt gekregen, of dat hij/zij mee wil gaan naar Bart Smit, MET een bank/giro afschrift, waarop duidelijk te zien is, dat er een aankoop heeft plaatsgevonden bij Bart Smit, en, zorg ervoor, dat de filiaalchef/manager er bij is, en bespreek dan met hem/haar over je gekregen aankoop, hoogstwaarschijnlijk heeft Bart Smit wel een passende oplossing, als je het op omschreven manier aanpakt.

Succes met je spel, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Dec 28, 2008 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jo-hannah,

Je kunt natuurlijk altijd proberen of je het geruild krijgt, maar hoe weet je zo zeker dat de CD (of DVD?) stuk is?

Je hebt het orginele spel al geïnstalleerd en dat werkt ook goed? Wat gebeurt er als je die CD/DVD in de speler stopt? Krijg je een foutmelding? En als er helemaal niets gebeurt, heb je dan al geprobeerd om de installatie handmatig te starten? (via Start -> Uitvoeren -> Bladeren en dan het 'setup programma' op de CD/DVD zoeken en aanklikken).

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 't ook wel eens gehad met een CD. Zonder bon is het heel erg moeilijk bij Bart Smit. Dit wegens de vele fraude die er gepleegd wordt met rippen van die CD's.
Als het van de Sims2 is zijn het DVD's geloof ik.
Ik zou inderdaad eens proberen, zoals een voorganger zei, om eens te kijken of er technisch iets aan de hand is.
Probeer de CD/DVD eens in een alternatieve PC of CD/DVD speler. Heeft u een tweede la in de PC? Misschien een brander? Kunt u dat eens proberen. Anders een losse speler via USB.
Schoonmaken van de schijf wil ook nog wel eens helpen.
Kijkt u eens door de de CD/DVD heen tegen het licht. Ziet u ergens een gaatje, dan kan het zijn dat de CD beschadigd is.
In het laatste geval : groot probleem.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 02:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor frauduleuze handelingen als rippen hoeft de verkoper niet bang te zijn, want de koper wil het schijfje laten vervangen, geen geld terug o.i.d.

Een beetje filiaalmanager zal niet moeilijk doen als er een bankafschrift van de aankoop overlegd kan worden. Heb het zelf twee keer eerder bij de hand gehad met een wat duurdere aankoop bij computer- en witgoedzaken en daar werd uiterst correct mee omgegaan, maar wel nadat de filiaalchef even was ingeschakeld...

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@holpen :"Voor frauduleuze handelingen als rippen hoeft de verkoper niet bang te zijn, want de koper wil het schijfje laten vervangen, geen geld terug o.i.d."

Kijk, hier ben ik het nu eens een keer 100% mee eens, met wat je schrijft!

Het gaat m.i gewoon om een spelletje voor een kind, dus wat wordt er dan geroepen over 'fraude' kom op zeg!!!!

Ik hoop voor vraagstelster dat ze alsnog netjes wordt geholpen door Bart Smit, het kan tenslotte stom toeval zijn, dat zo'n kind een defecte cd/dvd heeft ontvangen....

Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het een keer gehad met een Harry Potter spel. Ben naar de winkel gegaan (Free Record Shop) en heb gezegd: 'Ik wil een beroep doen op uw service; ik heb een spel dat vastloopt en ik ben de bon kwijt'. Zonder problemen een nieuw spel gekregen.

Helen

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ald hij met een pin heeft betaald dan heeft een copij gekregen van de pin betaling.
Dit papier geld als kassa bon

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft iets dergelijks gehad, Mijn verzerkeringsagent kreeg dit toevallig mee en zei, joh, ze hebben het geld voor het spel al van je gehad want je hebt de dvd, Je moet m gewoon in de orginele verpakking en met een nette brief waarin je de situatie uitlegt opsturen, Ik heb het zo gedaan en kreeg in no-time een nieuw spel!! ( was trouwens ook met de Sims )

succes!

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel opsturen naar EA dan he??

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, nee... Dit is nu juist waar veel winkels op hopen! U heeft met de fabrikant niets te schaften! De consumentenwetgeving is heel helder: heeft u een ondeugdelijk product gekocht, dan dient u zich te vervoegen bij de verkoper. Deze is verplicht de klacht op te lossen. U heeft een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant.

En natuurlijk kunt u met de verkoper afspreken dat u rechtstreeks contact met de fabrikant zult opnemen, maar in principe is de fabrikant u niets verplicht! De verkoper wel.