bepi43
door bepi43 Jan 20, 2018 om 20:27
Geldzaken & recht

Pensioenen rekenrente 2% ? Rendement 7%. Pure diefstal!

Ruim 10 jaar pensioen niet geïndexeerd ! Koopkrachtverlies 20%?! Pensioenpot  boordenvol door idioot laag opgelegde rekenrente!
pure diefstal! En niet uit te leggen ! Nodig Ad Broere uit! Is econoom en legt duidelijk uit wat er mis is! Met ' onze pensioenen: diefstal of onbenul'!   Zie:  adbroere.nl.

1817 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2018 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. Dit is een forum en niet het spreekgestoelte in Hyde Park.

getty
door getty - Jan 20, 2018 om 20:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft veel uitroeptekens in de aanbieding.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2018 om 20:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat weer een onzinpraat. Ik ga dat ook niet opzoeken. Ook verspilde tijd om daarvoor een account aan te maken zoals u heeft gedaan, en nog erger: dat ik dat ook nog lees denkend dat u een probleem heeft waarvoor u hier hoopt op een oplossing.
Heeft u een vraag voor deze rubriek Vraag&Beantwoord?

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2018 om 21:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Op afbetaling kopen? 14% rente betalen. Geen diefstal; is gewoon zo. Kijk ook maar bij Belastingdienst: ook niet realistich: maar mag. Enz. enz. Dit is geen pleur je klacht maar Vraag & Beantwoord van de Kassa site. Fijn weekend.

ne
door neodutchio - Jan 20, 2018 om 22:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ad uitnodigen, waarom zou ik? Ik ken die man niet en heb nog lang geen pensioen.

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2018 om 22:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

En niet uit te leggen !
O jawel hoor, nodig Ad broere uit die kan het u haarfijn uitleggen.
En als u in die 10 jaar nooit een indexatie heeft gehad heeft u wel een héél slecht pensioenfonds.

tenormin
door tenormin Jan 20, 2018 om 23:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan heb ik ook allemaal heel slechte pensioenfondsen @gerbera, want inderdaad is sinds 2008 niets meer geïndexeerd. ABP, NN, Wonen e.a. Alleen SVB heeft aanpassing gedaan: €1,zoveel p.m. ☻. Dus inderdaad: al 10 jaar nu. En uitleg van Ad Broere zal me worst zijn: liever Uitkering hoger dan uitleg.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2018 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan SVB nog maar eens nakijken.

gerbera
door gerbera Jan 21, 2018 om 10:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dan heb ik blijkbaar een van de weinige goede. Alleen de laatste 3 jaar geen indexatie gehad en dit jaar wel weer een héél klein beetje.

jo
door jorisw - Jan 21, 2018 om 09:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een klacht van een asociale bejaarde die het kennelijk wel prima vindt dat de volgende generatie de ****** kan krijgen qua pensioen.

ma
door manwijf Jan 21, 2018 om 10:22
574 Antwoorden / 1 Vragen

De kracht van een antwoord zit 'm altijd in de toon. Meneer is niet asociaal, maar terecht kwaad dat we zo in de maling genomen worden.

De volgende generatie stemt amper en als ze dat al doen: altijd op binnenhaalpartijen als GL en D66, die er voor zorgen, dat we met nog meer mensen de pot moeten verdelen. Nog meer chauffeurs op de weg, nog meer tekorten in het onderwijs (wel meer leerlingen maar niet meer leerkrachten) nog meer criminaliteit, nog duurdere zorg, om maar eens iets te noemen. Hele volkstammen hebben op GroenLinks gestemd. Laat ze dan ook de gevolgen zelf maar opknappen. Mijn tijd zal het wel uitduren.

me
door mein33 Jan 21, 2018 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Weer een klacht van een asociale bejaarde

@jorisw,

Mogelijk weet u niet het verschil tussen á-sociaal zijn en het uiten van de door de jaren heen opgekropte onvrede.
De een kan dit net iets genuanceerder uiten dan de ander.

ma
door manwijf - Jan 21, 2018 om 10:13
574 Antwoorden / 1 Vragen

Maak u maar niet al te druk. De EU zal naar verwachting zeker proberen aanspraak te maken op de gehele Nederlandse pensioenreserves. Wij hebben het veel te goed is de gedachte en er zijn mensen die het beter kunnen gebruiken. Straks dus alleen nog AOW, dus wat doen die procenten er dan nog to? Dat is waar de volgende generatie zich druk om moet maken. Heel druk zelf. Maar dat doen ze niet.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2018 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

pure diefstal!

Al aangifte gedaan?

Franske1958
door Franske1958 - Jan 21, 2018 om 10:25
426 Antwoorden / 2 Vragen

Koopkrachtverlies ???  In sommige gevellen kan het een zeer groot VOORDEEL zijn dat een pensioen niet wordt ge-indexeerd.
Van een familielid van mij is zijn pensioen plus AOW samen  E 22.000  dus net onder de grens om huur en zorg toeslag te krijgen.
Hij is ZEER blij met het feit dat zijn pensioen de laatste jaren NIET is ge-indexeerd, immers als dat wel was gebeurd, dan was zijn
AOW en pensioen samen E 23.000 per jaar geweest. En liep hij die E 300,- per maand aan toeslagen mis.
Dus per saldo is hij er flink op vooruit gegaan dankzij het NIET indexeren.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2018 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De grens voor zorgtoeslag voor een alleenstaande is in 2018 ruim € 28.000.

Om voor huurtoeslag onder de grens te blijven had hij alleen maar periodiek een gift aan ern goed doel hoeven doen.

Dus hij hoeft helemaal niet blij te zijn dat er niet geindexeerd is.

hansje klein
door hansje klein - Jan 21, 2018 om 10:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor ù is het nu geen oplossing (meer) ....

maar mòeten jongelui, die hier genoemd worden, überhaupt nog bij een collectieve Pensioenregeling gaan inleggen?
M.a.w. is het, met de kennis van (n)ú, niet veel beter om zèlf bijtijds voor je oude dag te gaan zorgen?

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2018 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men heeft meestal niets te kiezen. En als er wel gekozen kan worden, legt men zelf niets apart.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 12:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan ben ik MEN niet ... ik heb nooit ingelegd, maar wel zelf gespaard.

Beetje off-topic, maar tòch met deze link de deur op een kier zetten voor de jonge Pensioenfonds-tégenstanders ... HIER

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2018 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, een ZZP-er.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 13:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie géén echte en andere oplossing bij de vraagstelling van TS, waar ene Ad Broere aanbevolen wordt ...

Wanneer we toekomstig door onze bestuurders in een participatie-maatschappij worden geschoten, zijn de sociale en daarmee de SP- en PvdA-oplossingen niet meer gevraagd en dient een ieder zijn/haar eigen broek te kunnen/leren ophouden.

TS moppert, maar geeft de richting nog niet duidelijk aan. Wanneer de bank voor spaarinleggelden zèlfs momenteel moet bijbetalen, dividenden jarenlang mager uitvielen, kunnen de Pensioenfondsen alleen nog maar gaan gokken met de inleg van TS. Mogelijk is/was de omschreven 'ramp' dan helemaal niet meer te overzien geweest na de bankencrisis. Meer uitleg voor de vraagsteller: https://financialfocus.abnamro.nl/pensioen/pensioenfondsen-kunnen-niet-indexeren-oorzaak-en-gevolg/

aurora1
door aurora1 Jan 21, 2018 om 16:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zwucht.....

hansje klein
door hansje klein - Jan 22, 2018 om 09:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenslotte nog de opmerking, dat er in Nederland helemaal géén pensioenplicht bestaat ... !

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

DOOR HANSJE KLEIN - 22 JAN. 2018 OM 09:48
2462 ANTWOORDEN / 38 VRAGEN

Tenslotte nog de opmerking, dat er in Nederland helemaal géén pensioenplicht bestaat ... !

Voor heel veel bedrijfstakken bestaat er wel zeker een pensioenplicht.

me
door mein33 Jan 22, 2018 om 10:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor heel veel bedrijfstakken bestaat er wel zeker een pensioenplicht.

En dat is maar goed ook, anders zouden veel 'jongeren' van nu op 'hun' oude dag wel eens op een korstje droogbrood moeten kauwen, want enige financiële dicipline om het e.o.a. voor de toekomst te regelen ontbreekt veelal, daarbij vooral wijzend naar de, volgens hen, 'pensioengraaiers' van nu.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo is het @mein33.

hansje klein
door hansje klein - Jan 22, 2018 om 10:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor jonge mensen die géén Pensioenfonds (meer) willen ... (participatiegedachte)

Iedere zelfstandige, maar ook iedere werknemer kan tenslotte helemaal zèlf beslissen of hij een Pensioenfonds wil bijtreden of  bij een werkgever wil gaan werken met al vooraf vastgelegde verplichtingen m.b.t. een Pensioenfonds om zich niet, volgens TS, te laten bestelen  HIER