Pe
door Peter van Dijk Oct 25, 2018 om 00:04
Geldzaken & recht

Pin transactie deels mislukt

Ik heb recentelijk bij een Rabo gepint, maar de helft van het bedrag kwam er maar uit.
Dan begint t circus. Eerst bellen met de Rabo. Nee u moet uw eigen bank bellen.
Eigen bank gebeld (ABN AMRO), ok we nemen dit in behandeling, vervolgens niks meer.
Weer bellen, ok we nemen de aanvraag inbehandeling, het verschil wordt uitbetaald.
En ja hoor 5 dagen later is het er weer af.
Weer bellen, nee u moet een klacht indienen ik kan niks voor u doen, andere afdeling. Klacht ingediend, brief gehad, er is niets mis gegaan en geen verdere actie. En oJa, wij nemen de klacht verder niet meer in behandeling, of wel je liegt.

Wat moet ik hier nu mee? Geld kwijt en pech of....

Peter

6545 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2018 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, pech.

tenormin
door tenormin Oct 25, 2018 om 00:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen

OMG, schrijf iets behulpzaam, of niets.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2018 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mens stel je niet zo aan.

ma
door maarten heest Oct 25, 2018 om 09:50
463 Antwoorden / 0 Vragen

Prima gezien @TENORMIN, daar heeft niemand wat aan.

fa
door fairman Oct 26, 2018 om 14:45
22 Antwoorden / 3 Vragen

Och, het is TIJGER maar.  Ht gaat hem alleen maar om zelf genoemd te worden.  Zielig!

ja
door januitgroningen Oct 26, 2018 om 15:02
53 Antwoorden / 2 Vragen

De ABNAMRO kan het uiteraard exact nagaan. Elk bedrag wat erin komt via het geldtransport naar de geldautomaat. En elk bedrag wat eruit gaat via een pintransactie. En als het bedrag wat zich nog bevindt in de geldautomaat niet overeenstemt met de bedragen wat er is gepind, dat is er uiteraard iets niet goed.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2018 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat is al gecontroleerd na de klacht. Dus de Ts staat met lege handen.

marita5
door marita5 - Oct 25, 2018 om 07:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peter Van Dijk ,

U kunt een klacht indienen bij KIFID , klik op de rode regel .

https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

Of :

Stuur een e-mail naar consumenten@kifid.nl of bel naar 070-333 8 999.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2018 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om hier uw recht te halen, kunt u helaas vergeten. U kunt, uiteraard, niet bewijzen dat de helft er maar uitgekomen is.

Dan wordt de inhoud gecontroleerd en de telrol, en dat klopt altijd. En u staat met lege handen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 25, 2018 om 09:42
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het kunnen dat de helft van het gepinde bedrag is afgeschreven?

abnamro
door abnamro - Oct 25, 2018 om 12:52
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peter,

Ik snap dat je baalt van deze situatie. Zoals ik bericht lees is inderdaad de procedure aangehouden die hierbij hoort.

Het antwoord van Maritas (Kifid) is een goede tip als vervolgstap die je kunt nemen. Daar zit nog wel een andere stap voor. Hier https://abn.com/1ePvAVo kun je de exacte stappen zien die je kunt nemen bij het indienen van een klacht en wat je kunt doen wanneer je het niet eens bent met de uitkomst.

Mocht dit niet duidelijk zijn of je hebt nog andere vragen, hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,

Janwalter

ABN AMRO Webcare

mo
door mof - Oct 26, 2018 om 13:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Pech, tenzij u bewijzen cq getuigen hweft.

en
door envelop - Oct 26, 2018 om 13:49
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb het een keer gehad bij de Rabobank dat er niets uit kwam. Ik had ook geen pinbon. Ik ben toen persoonlijk naar mijn eigen bank gegaan en daar melding gedaan. Zij hebben die melding doorgegeven aan de Rabobank. Het duurde 10 weken maar ik heb wel mijn geld terug gekregen.

ho
door honda98 - Oct 26, 2018 om 14:23
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik vind dat banken deze problemen moeten kunnen oplossen en niet de klant met een kluitje in het riet sturen.
de banken verdienen immers geld van ons en daar kan best een betere service worden verleent in zulke gevallen.

jo
door jorisw Oct 26, 2018 om 20:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe zou die service er dan uit moeten zien? Beter is nogal een subjectief begrip.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2018 om 14:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Een klacht indienen en mogelijk bij KiFid zoals @MARITA5 al aangeeft. Maar KiFiD neemt een klacht eerst in behandeling als de klachtbehandeling door uw ABNAMRO bank niet naar uw voldoening is geweest. Dus eerst via de klachtregeling naar de ABNAMRO. De reactie van de bank dient dan schriftelijk te zijn.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/index.html

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2018 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u moet blijkbaar eerst twee keer de klachtenprocedure bij de bank doorlopen, voordat u naar het Kifid kunt en dan verklaart de bank daar dat er geen verschil tussen de telrol en het geld is, en dan staat u gewoon met lege handen. Dus pech.

jw
door jwnanne - Oct 27, 2018 om 22:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je in eerste instantie toch bij de Rabo bank moet zijn daar heeft de transactie immers plaats gevonden! Die moeten een verschil hebben in hun uitgifte.