ma
door marcel 66 Jan 5, 2011 om 15:03
Geldzaken & recht

Post verduistering

Beste kassa,

ik heb in sept 2009 een bedrijfsongeval gekregen een ben daar arbeidsongeschikt door geworden aangezien ik voor mij zelf werk had ik in eens geen inkomen meer,ik heb wel een AOV verzekering maar die zou pas na een jaar na het ongeval moeten uitbetalen(wat ze tot nu toe ook nog niet hebben gedaan)
Ik heb een koop huis maar die kon ik dus niet meer betalen daarom heb ik het besluit genomen om voor een jaar mijn woning gemeubileerd& gestoffeerd te verhuren.
Eigenlijk had ik heel snel huurders gevonden en heb een jaar contract met hun gemaakt dat zou lopen van 15okt 2009 tot 15 okt 2010 de huur prijs was all in 1200,00 per maand.
Alles ging goed tot maart 2010 vanaf toen gingen ze minder betalen want ze hadden het even niet of er was iemand overleden of ze hadden op de bank foutjes gemaakt?? allemaal smoesjes
Maar vervolgen liep de huur achterstand op tot 4700 euro en heb hun daar op aangesproken en verteld dat ze het huis maar uit moesten, en weer smoesjes.
Op een gegeven moment heb ik een incasso bureau ingeschakeld en tot mijn stomme verbazing kregen zij een brief van de huurcommissie (die aan mij gericht was)waarin ze stelde dat er geen huur achterstand was omdat de huurcommissie een lagere huur had gesteld en wel 321,00 euro.
Ik heb de huurcommissie gebeld en het klopte dat er 2 zaken waren geweest??? zonder dat ik het wist.
Heb de stukken opgevraagd en de uitspraak was bindend was verder niets meer aan te doen.
Ik had binnen 8 weken moeten reageren ik vertelde dat ik van niets wist dus hoe kon ik dan reageren.
Wat nu achteraf blijkt is dat al mijn post door de huurder werd achter gehouden zelfs de aangetekende stukken die aan mij gericht waren, ze heeft hier blijkbaar voor getekend want ik heb ze nooit gezien.
Als ik met het verhaal aan div instanties vertel zeggen ze dat ik daar maar niet ingeschreven had moeten zijn(tja achteraf lekker makkelijk)
ik heb aangifte van verduistering bij de politie gedaan maar die doen ook verder niets.
Ik kan mijn huis niet meer betalen want mijn vaste laste zijn bijna 1200 euro en ik krijg maar 320 dit betekend dat ze straks gaan veilen met de huurders die er nog steeds inzitten er zal een geschatte rest schuld ontstaan van meer dan 50.000 euro en al mijn eigendommen ben ik dan ook kwijt want die staan nog in de woning.
KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT IK NOG KAN DOEN!!!
ik weet me geen raad ben straks alles kwijt

Marcel

6454 34 Rapporteer

elenay
door elenay - Jan 5, 2011 om 15:29
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik zou zeggen van, bel gelijk Jurofoon.

Zij kunnen u precies vertellen wat u het beste kunt doen.

Klik hier voor het adres en telefoonnummer.

elenay
door elenay - Jan 5, 2011 om 16:10
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Volgens mij Marcel maken ze zich schuldig aan schending van grondrechten zoals bijv. post achter houden,

invalide
door invalide - Jan 5, 2011 om 16:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt in hoger beroep gaan want door deze gegevens bewust achter te houden is dat mogelijk en zullen zij alsnog veroordeeld worden tot alle kosten te betalen.

marcel75
door marcel75 - Jan 5, 2011 om 16:36
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Elenay,
Dat is in mijn ogen dan ook onrechtmatig. Hoewel het wel lastig zal worden omdat de post zelve wel op het juiste adres aankwam. Zal dus niet makkelijk worden, maar zeker niet onmogelijk.

sw
door swat1500 - Jan 5, 2011 om 23:48
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij echter uitermate lastig te bewijzen dat de huurders de post hebben achtergehouden laat staan hebben verduisterd.
Ik weet niet welke afspraken Marcel 66 met de huurders heeft gemaakt m.b.t. aan hem geadresseerde post die zij ontvangen.
Daarnaast hoeven de huurders alleen maar te zeggen dat zij geen brieven van de huurcommissie gericht aan Marcel 66 hebben gezien of hebben ontvangen.

Helaas moet ik ook constateren dat Marcel 66 zich zelf in dit lastige pakket heeft gebracht door deze constructie.

Wellicht kan hij de huurders uit zijn woning krijgen door de woning weer op te eisen voor eigen gebruik en dus de huur te beeindigen. Als hij tenminste een dergelijk beding in het huurcontract heeft opgenomen.

marcel75
door marcel75 - Jan 6, 2011 om 09:02
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Je had inderdaad niet meer ingeschreven moeten staan op dat adres, maar dat is achteraf bekeken en heb je nu niets aan.

De woning zal niet met de huurders er in verkocht worden. De hypotheekhouder (bank) zal eerst via het huurbeding dat in je hypotheekakte is opgenomen de huurders er uit zetten. Mochten de huurders er niet uitgegaan zijn, dan mag de veilingkoper, eventueel met politie-inzet, de huurders er uit zetten zonder enige aanzegging.

Blijft wel dat jij een probleem hebt. Verduistering zul je niet hard kunnen maken. De post is bezorgt op het adres waar jij ingeschreven stond en geacht werd te wonen.

Wat je zou kunnen proberen is de huurder aanspreken op grond van onrechtmatige daad. Daarvoor zul je wel een advocaat moeten inschakelen. In mijn ogen, maar het is aan de rechter om daar over te oordelen, is het namelijk onrechtmatig om andersmans post achter te houden terwijl je weet of behoort te weten dat dit belangrijke post voor de ander is en je weet of behoort te weten dat dit achterhouden in jouw voordeel is en in het nadeel van de ander.

ma
door marcel 66 - Jan 6, 2011 om 09:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels bij de huurcommissie de track en trace barcode's opgevraagt als ik die weet kan er gekeken worden wie voor mijn post heeft getekend.
De huurder zegt dat het klopt dat ze mijn post heeft aangenomen maar zegt daarbij dat ze de post aan mij heeft gegeven en daar heeft ze een getuigen van??
Dus ze blijft liegen en bedriegen.
Wat kan je daar nu tegen doen?

Marcel

marcel75
door marcel75 - Jan 6, 2011 om 09:28
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Swat,
Opeisen voor eigen gebruik en op die grond de huurders er uit krijgen gaat niet werken. Allereerst is eigen gebruik geen reden om de huurovereenkomst te beëindigen. Daarnaast komt deze bepaling voor in huurovereenkomsten die (ondanks dat het eigenlijk niet kan) voor bepaalde tijd worden aangegaan. In dat geval wordt bepaald dat de verhuurder het verhuurde na ommekomst van de afgesproken huurtermijn het verhuurde weer voor eigen gebruik nodig heeft (zogenaamde diplomatenclausule). Maar dan moet de verhuurder daar ook wel weer gaan wonen.

Marcel,
Ik denk dat je huurder gewoon probeert te bluffen. Laat maar komen die getuigen. Op dat moment zal ze namelijk ook data, tijdstippen en locatie moeten bedenken/bekendmaken. Ze zal zeer waarschijnlijk weinig objectieve getuigen hebben. Gewoon een tijdrektactiek.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 6, 2011 om 12:24
226 Antwoorden / 8 Vragen

Dat klinkt niet goed. De enige kans die ik zie is, te bewijzen dat zij de post hebben achter gehouden, In een andere rechtszaak kun je dan de daardoor onstane schade van ze terug eisen.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want zij zullen wel niets hebben, waardoor je toch geen geld krijgt en de lasten lopen al die tijd ook gewoon door. De enige hoop die dan nog blijft is dat je ze de gevangenis in kunt werken, zodat je woning zo snel mogelijk weer vrij wordt. Alleen het achterhouden van post is daarvoor wellicht niet voldoende.

Het besluit van de huurcomissie komt natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zijn wellicht ervan uitgegaan dat het om een niet-gemeubileerde woning gaat (bedrog?), maar als zij op 321 Euro komen lijkt mij 1200 Euro ook niet haalbaar.

Het beste neemt u zo snel mogelijk een schuldhulpverlener in de hand, die heeft veel kennis van situaties als de uwe, kan verhandelen met banken en andere nodige stappen ondernemen (rechtszaken) om te redden wat er nog te redden valt. Helaas kloppen de meeste mensen daar pas aan als alles te laat is.

Aangezien de huurders strafbare feiten hebben gepleegd, is er wellicht nog hoop, maar hoe meer tijd u verliest, hoe slechter u ervoor staat. Zoek dus direkt een schuldhulpverlener op!

Veel sterkte en succes

elenay
door elenay - Jan 6, 2011 om 20:24
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Tja, ik kan echt niet tegen oneerlijkheid, dus heb u verhaal voorgelegd aan iemand anders en kreeg net dit antwoord:

Ga op zoek naar een no cure no pay advocaat !
Valse handtekeningen voor aangetekende post is te controleren.
Schakel de televisie in, programma opgelicht

testcase
door testcase - Jan 6, 2011 om 21:27
189 Antwoorden / 1 Vragen

een no cure no pay advocaat is bij wet verboden

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 7, 2011 om 04:53
226 Antwoorden / 8 Vragen

Yep, het is te gek voor woorden, maar 'no cure no pay' is voor advocaten inderdaad verboden. We zijn niet in Amerika, waar het heel normaal is.

Een schuldhulpverlener kan u verder helpen. Het hangt af van de regio waar u woont, wie daarvoor het aanspreekpunt is. op http://www.schulden.nl/ vindt u wellicht de juiste telefoonnummers.

pino123
door pino123 - Jan 7, 2011 om 08:45
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat als je daar ingeschreven staat, al jouw post op dit adres aankomt? Heb je de rest van je post wel van de huurders gekregen?

ma
door marcel 66 - Jan 7, 2011 om 10:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt dat ik daar sta ingeschreven heb nu mijn post door tnt door laten sturen,vond het raar dat ik zo weinig post kreeg heb daarom een klacht bij tnt ingediend achteraf was het dus niet de tnt jammer genoeg heb ik het klachten mailtje niet meer.
Heb zeker 4 nieuwe bankpasjes aangevraagt en had een diploma behaald die kwam ook niet aan dus eigelijk heeft ze heel veel post verduisterd.
Als je nu ziet hoeveel post ik nu krijg Pfff div rekeningen met extra kosten.

elenay
door elenay - Jan 8, 2011 om 01:31
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Marcel volgens mij kun je beter de OPTA inschakelen, gezamenlijk met een aangifte bij de politie, want verduisteren en weggooien van post is diefstal.

Klik hier maar eens en lees de kamervragen die erover zijn gesteld.

marcel75
door marcel75 - Jan 8, 2011 om 10:46
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Elenay,
Moet er wel sprake zijn van verduistering. En de post is juist op het goede adres bezorgd. Wordt de post verkeerd bezorgd en houd je het dan opzettelijk achter, dan zou je een punt hebben.

Om nu naar de OPTA te stappen omdat een particulier "vergeet" de post van een vorige bewoner door te sturen gaat mij te ver en zal bij de OPTA ook geen positief resultaat opleveren.

De kamervragen waar jij naar verwijst (wel interessant om te lezen overigens) gaan over de werkwijze van TNT. Bijvoorbeeld het bereikbaar zijn voor derden van de postwagentjes en het stallen van postzakken in openbare ruimtes.

birdies
door birdies - Jan 8, 2011 om 11:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Marcel volgens mij kun je beter de OPTA inschakelen.....

Totaal zinloos, want hier heeft de OPTA niks mee te maken!

sl
door slegtenhorst_1 - Jan 8, 2011 om 17:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Betaal een knokploeg en laat die sukkels eruit gooien.\
Scheelt veel rechtzaken en gedoe.

Slegtenhorst

marcel75
door marcel75 - Jan 8, 2011 om 20:16
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Slegtenhorst,
Ik ben ook voorstander van knokploegen. Kunnen ze meteen jouw knokploegen en de inhuurders en initiators daarvan de wereld uithelpen.

abarth
door abarth - Jan 9, 2011 om 12:55
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als u nog een sleutel heeft van uw huis zou ik naar binnen gaan als er niemand thuis is en alle sloten vervangen.

quantas
door quantas - Jan 9, 2011 om 13:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin verkondig je nu toch weer.
Een huurder heeft meerdere rechten dan u nu denkt eruit zetten cq sloten vervangen gaat niet werken zonder gerechterlijke uitspraak.

Als TS dat doet zal TS vast komen zitten voor huisvredebreuk cq vernieling, TS mag nl zonder toestemming van Justitie en bewoners dit pand niet eens betreden.

=abarth schreef op zondag 9 jan 2011, 12:55: Als u nog een sleutel heeft van uw huis zou ik naar binnen gaan als er niemand thuis is en alle sloten vervangen.

pino123
door pino123 - Jan 9, 2011 om 13:24
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik begrijp is dat je inderdaad je op het adres is aangekomen, maar niet overhandigd is aan jou. Je hebt wel je post daar opgehaald? Ik vind het wel raar dat je niet direct je post heb laten doorsturen, ook hier heb je eigen verantwoordelijkheid voor die je niet hebt genomen. Daarnaast verwacht je van iemand anders dat hij constant je post moet bewaren....

abarth
door abarth - Jan 9, 2011 om 13:34
845 Antwoorden / 19 Vragen

@ quantas.

Er is een jaar overeengekomen tegen een vastgestelde vergoeding.
Het jaar is inmiddels om.
De huurders hebben waarschijnlijk post achterover gedrukt, een huurschuld veroorzaakt etc etc.

Een rechtszaak aanspannen kost TS veel tijd en geld die hij niet heeft.
Ook al krijgt hij het gelijk aan zijn zijde, wat hij nauwelijks kan bewijzen, dan is het maar de vraag of de huurder daadwerkelijk alle kosten kan vergoeden.

Ik draai de zaak liever om. Donder de huurder eruit en laat hem maar bewijzen dat TS in overtreding is.
Er is geen overeenkomst, TS is eigenaar van het pand.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 9, 2011 om 18:30
226 Antwoorden / 8 Vragen

Aangezien Marcel op het adres ingeschreven staat en zijn post ontvangt, kan hier van huisvredebreuk geen sprake zijn.

Hier in Spanje is het nog veel moeilijker, om iemand uit huis te zetten dan in Nederland. Ik ken iemand die het op de volgende manier is gelukt:

Midden in de nacht gewoon de sloten vervangen.
's Ochtends de Politie voor de deur ...
... "Euhh, sorry, maar mevrouw heeft een alcoholprobleem en weet af en toe niet meer waar ze woont. Ze woont al 6 weken niet meer hier."

elenay
door elenay - Jan 9, 2011 om 20:53
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=marcel75 schreef op zaterdag 8 jan 2011, 10:46]Elenay,
Moet er wel sprake zijn van verduistering. En de post is juist op het goede adres bezorgd. Wordt de post verkeerd bezorgd en houd je het dan opzettelijk achter, dan zou je een punt hebben.

Om nu naar de OPTA te stappen omdat een particulier "vergeet" de post van een vorige bewoner door te sturen gaat mij te ver en zal bij de OPTA ook geen positief resultaat opleveren.

De kamervragen waar jij naar verwijst (wel interessant om te lezen overigens) gaan over de werkwijze van TNT. Bijvoorbeeld het bereikbaar zijn voor derden van de postwagentjes en het stallen van postzakken in openbare ruimtes.

Marcel, mijn insziens wordt de post bewust achtergehouden en dat is verduistering.

quantas
door quantas - Jan 9, 2011 om 22:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja omdraaien das een goede misschien kun je dan ook ff omdraaien naar pagina 1 waarin duidelijk staat dat er een contract is, en ook al was er dat niet de huurders kunnen aantonen dat er diverse keren betaald is een huurder zet jij echt niet zomaar op straat die genieten meer bescherming dan jij als eigenaar.

[quote]Ik draai de zaak liever om. Donder de huurder eruit en laat hem maar bewijzen dat TS in overtreding is.
Er is geen overeenkomst, TS is eigenaar van het pand.

[quote]Aangezien Marcel op het adres ingeschreven staat en zijn post ontvangt, kan hier van huisvredebreuk geen sprake zijn.

Logisch dat ie daar ingeschreven staat het is immers zijn hypotheek en zijn huis, maar op het moment dat ie het verhuurt heeft zoals bij hem het geval is heeft ie 0,0 recht om zonder toestemming in dat huis te komen.
Ik kan het je nog sterker vertellen als TS binnenkomt in dat huis zonder toestemming en de huurders bellen de politie gaat ie geheid mee.

Dat het verhaal niet leuk is, is een ander verhaal maar huurders hebben gewoonweg iets meer rechten uitzetten zul je echt voor naar het gerecht moeten.

marcel75
door marcel75 - Jan 10, 2011 om 08:55
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Elenay,
De kamervragen waar jij naar verwees ging over verduistering door TNT medewerkers. Dat is in dit geval niet aan de orde.

De kans is aanwezig dat een rechter zich ook in dit geval op het standpunt stelt dat er sprake is van verduistering, maar TS heeft aan de andere kant ook geen maatregelen getroffen om de post naar het juiste adres te krijgen. Dat is bijna net zoiets als dat je niet kunt inbreken als de voordeur openstaat.

ma
door marcel 66 - Jan 10, 2011 om 10:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op zondag 9 jan 2011, 13:24]Wat ik begrijp is dat je inderdaad je op het adres is aangekomen, maar niet overhandigd is aan jou. Je hebt wel je post daar opgehaald? Ik vind het wel raar dat je niet direct je post heb laten doorsturen, ook hier heb je eigen verantwoordelijkheid voor die je niet hebt genomen. Daarnaast verwacht je van iemand anders dat hij constant je post moet bewaren....

Ik had wel wat anders aan mijn hoofd als denken aan de post zat tijdelijk in rolstoel door het ongeluk en was verder niet zo bezig met de gevolgen.
Had nooit verwacht dat de huurder zo zou liegen en bedriegen,hou zelf van eerlijkheid dat duurt het langst toch???
En dacht weet je als ik de post moet ophalen kan ik gelijk zien of ze het huis netjes en schoonhouden.

ma
door marcel 66 - Jan 10, 2011 om 10:47
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=slegtenhorst schreef op zaterdag 8 jan 2011, 17:41]Betaal een knokploeg en laat die sukkels eruit gooien.\r
Scheelt veel rechtzaken en gedoe.

Slegtenhorst

Heb daar ook aangedacht,je zou haast zeggen dat ze daarom vragen begrijp nu dat er mensen zijn die het recht in eigenhand nemen.

ma
door marcel 66 - Jan 10, 2011 om 10:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 5 jan 2011, 23:48]Het lijkt mij echter uitermate lastig te bewijzen dat de huurders de post hebben achtergehouden laat staan hebben verduisterd.
Ik weet niet welke afspraken Marcel 66 met de huurders heeft gemaakt m.b.t. aan hem geadresseerde post die zij ontvangen.
Daarnaast hoeven de huurders alleen maar te zeggen dat zij geen brieven van de huurcommissie gericht aan Marcel 66 hebben gezien of hebben ontvangen.

Helaas moet ik ook constateren dat Marcel 66 zich zelf in dit lastige pakket heeft gebracht door deze constructie.

Wellicht kan hij de huurders uit zijn woning krijgen door de woning weer op te eisen voor eigen gebruik en dus de huur te beeindigen. Als hij tenminste een dergelijk beding in het huurcontract heeft opgenomen.

De huurcommissie verzend alleen aangetekend dat betekend dus dat zij daar voor heeft moeten tekenen.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 10, 2011 om 14:02
226 Antwoorden / 8 Vragen

Hoe komt de Huurcommissie aan die 321 euro?
Kloppen de gegevens die zij hebben van uw woning en waar komen deze vandaan? (Valsheid in geschrifte, vervalsing van uw handtekening?)

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 14:09
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is gewoon online uit te rekenen voor iedereen dat gaat dmv het puntensysteem en dan hoef jij niks te vervalsen dat kan elke huurder zo doen.

En uiteraard controleren ze dat wel.

=gratisrijden schreef op maandag 10 jan 2011, 14:02: Hoe komt de Huurcommissie aan die 321 euro?
Kloppen de gegevens die zij hebben van uw woning en waar komen deze vandaan? (Valsheid in geschrifte, vervalsing van uw handtekening?)

gallito
door gallito - Jan 10, 2011 om 17:32
480 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op zondag 9 jan 2011, 18:30]

Hier in Spanje is het nog veel moeilijker, om iemand uit huis te zetten dan in Nederland. Ik ken iemand die het op de volgende manier is gelukt: ."

Helaas 'gratisrijden' klopt dit niet meer. In 2010 is een nieuwe huurwet van kracht gekomen die de verhuurder meer beschermt.

@marcel66
Hebben die huurders die bankpasjes dan gewoon weggegooid? Bovendien moet je de pincode toch persoonlijk afhalen. Als dit niet gebeurt wordt deze teruggestuurd naar de bank. Is er bij de bank dan nooit een lampje gaan branden als je voor de 4e keer weer een bakpasje aanvraagt?
Nooit bij het Internetbankieren gezien (ik neem dat je dat toch wel doet), dat er elke keer weer een afschrijving was voor een nieuwe pas?

Hoe vervelend en frustrerend de situatie voor u ook is, ik denk dat u toch al eerder had moeten merken dat de (post)afspraken niet werden nagekomen, b.v.vanaf maart 2010.

Ik hoop dat u nog een ontsnapping kunt vinden in deze netelige kwestie.

ma
door marcel 66 - Jan 10, 2011 om 19:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gallito schreef op maandag 10 jan 2011, 17:32][quote=gratisrijden schreef op zondag 9 jan 2011, 18:30]

Hier in Spanje is het nog veel moeilijker, om iemand uit huis te zetten dan in Nederland. Ik ken iemand die het op de volgende manier is gelukt: ."

Helaas 'gratisrijden' klopt dit niet meer. In 2010 is een nieuwe huurwet van kracht gekomen die de verhuurder meer beschermt.

@marcel66
Hebben die huurders die bankpasjes dan gewoon weggegooid? Bovendien moet je de pincode toch persoonlijk afhalen. Als dit niet gebeurt wordt deze teruggestuurd naar de bank. Is er bij de bank dan nooit een lampje gaan branden als je voor de 4e keer weer een bakpasje aanvraagt?
Nooit bij het Internetbankieren gezien (ik neem dat je dat toch wel doet), dat er elke keer weer een afschrijving was voor een nieuwe pas?

Hoe vervelend en frustrerend de situatie voor u ook is, ik denk dat u toch al eerder had moeten merken dat de (post)afspraken niet werden nagekomen, b.v.vanaf maart 2010.

Ik hoop dat u nog een ontsnapping kunt vinden in deze netelige kwestie.

De bankpas was een vervanging van de oude dus kon gewoon mijn oude pin gebruiken en ja was ook een beetje raar,en de post werd dus niet in zijn geheel verduisterd dus elke keer een beetje meer en dat merk je niet zo snel.
Ze hebben er overna gedacht en volgens mij hebben ze dit al eerder gedaan.
Ze weten precies wat ze moeten en kunnen doen.