ja
door jans2 Dec 21, 2009 om 18:11
Geldzaken & recht

Post weg?

Enkele weken geleden, zeker vóór S'klaas, verzond ik post en foto's in een kartonnen enveloppe per TNT naar mijn zoon in Schotland. Nu nog steeds niets aangekomen. De foto's zijn uniek (jajajajaja, ik weet nu ook dat je altijd en overal kopieën van moet maken). Mijn vraag is: wat kan ik doen om deze post te achterhalen?
Geadresseerde en afzender waren duidelijk genoteerd.
Wat nu?

702 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Normaal staan er 5 - 7 dagen voor.
Al eens contact gehad met TNT??
Klachtenformulier
Suc6

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jans2, dat is natuurlijk heel vervelend. Misschien is contact, zoals edrick3 al schreef, zinvol. Wil niet zeggen dat de medewerker het probleem direct kan oplossen maar het zal in ieder geval leiden tot een zoekactie in de pipeline.

Overigens, niet direct wanhopen.
De Algemene Voorwaarden van TNT schrijven m.b.t. het als verloren gaan van postverzending:

(begin)
8.7 Een binnenlands poststuk wordt geacht
verloren te zijn gegaan wanneer dit niet
is afgeleverd en niet binnen 30 dagen na
de terpostbezorging kan worden
opgeleverd. Een poststuk naar het
buitenland wordt geacht verloren te
zijn indien de aflevering niet binnen een
redelijke termijn, de omstandigheden
van het vervoer naar en in het land van
bestemming in beschouwing genomen,
heeft plaats gehad. (einde)

Ervan uitgaande dat de redelijke termijn voor buitenlandse verzending langer zal zijn dan 30 dagen, is er alle hoop dat het nog wel goed zal komen.

Succes.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het niet aangetekend is verstuurd lijkt het mij onmogelijk te achterhalen waar het eventueel verloren is gegaan.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij ook dat ze gewone briefpost niet meer kunnen achterhalen.
Ws alleen pakketpost of aangetekend/verzekerd.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, Royal Mail... is geen peil op te trekken. Het ruim voor de Sint verstuurde pakket aan mijn dochter in Engeland heeft er ook 3 weken over gedaan. Zeker gedurende de kerstperiode kan het weken duren. Kijk maar eens bij de BBC hoe lang de Britten zelf op hun op internet bestelde kerstkadootjes moeten wachten. Net als de postbodes hier staan de bestellers daar voor een slarisverlaging en dan willen ze daar nog wel eens een langzaamaan actie doen.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wacht maar af, in Nederland doen ze ook veel moeite om de post net zo slecht als in de UK te krijgen.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prettig contact met TNT gehad. Zij sturen een formulier waarop ik de kenmerken van het poststuk kan aangeven. Dit wordt a.h.w. achter het poststuk aangestuurd, in de hoop dat iemand het herkent. Dit is al meer dan ik had verwacht. Bedankt voor jullie meedenken.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gelukt! Gisteren had ik mijn post terug!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft even geduurd maar nu dan toch goed bericht.
Gelukkig maar. Er is niets zo vervelend als post zoekraakt.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Geachte raadgever

Heb jij ook al iemand op zijn vingers getikt dat mag kost je een rode duim gebeurd mij ook vaak maar ja al ze er lol in hebben.
Mijn moeder zij altijd als de kinderen mar zoet zijn.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op donderdag 7 jan 2010, 13:39: Hallo Geachte raadgever

Heb jij ook al iemand op zijn vingers getikt dat mag kost je een rode duim gebeurd mij ook vaak maar ja al ze er lol in hebben.
Mijn moeder zij altijd als de kinderen mar zoet zijn.
Groet Valerius

Ach ja Valerius, er zijn een aantal lieden, die mij inmiddels bekend zijn via hun IP-adres, die dat schijnen te doen *). Figuren die, omdat ze veel sterren hebben, menen dat hun arviezen er toe doen. En als ze je dan betrapt op hun ondeskundigheid krijg je daarna, wat je ook schrijft, een rode duim.
Zijn zielige figuren die wellicht naar een psychiater toe moeten.
(nou, dit levert weer heel wat rode duimen op!!)

Aardig voorbeeld inderdaad mijn reactie van 12.42 uur.

Moeten ze maar mooi zelf weten.

*) Uit privacy-overweging kan ik helaas hun namen hier niet vermelden.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terzijde, die duimen doen inderdaad wat schools aan. Ze zijn ook niet informatief danwel corrigerend als het niet duidelijk is opgrond waarvan de duim in deze op gene positie is geplaatst. Of is zijn daar duidelijke criteria voor?

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jans2 heel kinderachtig, een groen duimpie gegeven omdat ik blij ben voor haar dat het is goedgekomen :-)

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sonjaatje, en je krijgt er van mij ook één.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jippieeeeeeeeeee (oei off topic).

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren heb ik direct TNT gebeld en geen duim maar een pluim gegeven :)

ve
door verwijderd - Apr 14, 2010 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

TNT en Lezen

Lezen is moeilijk straatnamen lezen nog moeilijker.
Wij liggen al jaren met TNT in conflikt over dit verschijnsel.
Dachten dan maar een postbus is gemakkelijker
nou alles behalve dat en nr 10 is gemakkelijk hoor
post van de dorpen in de omgeving in onze postbus of van willekeurige straten uit de stad die geadresseerd zijn op nr 10 gewoon in de postbus eh van de 5 poststukken gisteren 3 fout dat is ehhhhhhhhhhhhh