pe
door peenbuiker Jan 16, 2007 om 22:01
Geldzaken & recht

Postbank

Ik kreeg vandaag een brief van de postbank dat per September de Giropasbasis  niet meer gebruikt kunnen worden , je kan dan een andere pas kopen waar je ook mee in het buitenland kan betalen kosten zijn € 10,95 per jaar . Doe je dit niet kan je nooit meer pinnen en geen geld meer opnemen , ik vind dit wel schofterig zeg ik kom nooit in het buitenland nu zijn we verplicht man en vrouw om zo een pas te kopen van ieder € 10,95  . Bejaarde mensen moeten dit dus ook doen dit is gewoon absurt , reken maar uit iedereen die de postbank heeft moet een pas kopen .

553 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen nieuws; deze actie van de Postbank is uitgebreid aan bod gekomen in de media en diverse consumentenfora. Desondanks zijn de Postbanktarieven nog steeds lager dan die van andere banken.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag peenbuiker.

Je schrijft: De Vraag:

Maar eigenlijk stel je geen vraag.

De postbank is al jaren bezig om op een hele stiekeme manier alle diensten die voorheen gratis waren, uitsluitend tegen betaling te verrichten. Dit is weer zo'n stapje onder het mom dat Brussel hen daartoe verplicht (is dus pertinent gelogen). Ga er maar vanuit dat er in de toekomst nog vele verhogingen en nieuwe verrassingen komen.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read,

"Je schrijft: De Vraag:"

Wellicht zien firefox-gebruikers andere woorden dan ik, maar ik -als IE gebruiker- zie "De vraag", nergens in de bijdrage van Peenbuiker terugkomen.

Of zijn mijn ogen aan het verslechteren?

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij ouder echtpaar nemen slechts 1 pas, lijkt mij  in uw geval ook voldoende.

tinus

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het nog nergens gezien of gehoord , en de ouderen mensen als die maar 1 pas kopen daar zit volgens mij een risico aan . Als 1 van de 2 komen te overlijden en het is de pas van die persoon kan je dus niks meer van de giro halen of heb ik het nu mis ?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij weten beide de code van die ene pas.

Na onverhoopt overlijden zal het weinig problemen geven.

Onze rekening luidt n.l. naam e/o. Via een postkantoor zal dit snel te regelen zijn.

Stel de vraag pop de website van Mijn postbank en U weet het snel.

Succes, tinus

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is allang bekend overigens betaal je bij de meeste andere banken al veel langer voor de pas en is de pb een van de laatste die dit gaat doen.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De giropasbasus die jaarlijks gratis was, is per 1 augustus a.s. niet meer bruikbaar voor: pinnen, betalen etc. etc.!

Uw gratis giropasbasis wordt dus een giropas waarbij u wel kunt pinnen, betalen, voor andere diensten kunt gaan gebruiken, waarbij als u in Europa op vakantie gaat ook gratis kunt pinnen bij welke aankoop u ook doet in de 27 landen van de europese zone, pinnen bij een automaat in die landen: Euro of de daar geldende valatua (o.a. £).

Daar gaat u per girorekening € 10,95 betalen per jaar.

Vandaag werd bij mij het bedrag € 10,95 afgeschreven.

Ik had ook een tweede girorekening, deze hief ik op per 31 december jl.

Ik heb ook gekeken bij de andere banken (o.a. Rabobank), doch de Postbank vooralsnog niet de duurste. Zelf had ik het verleden al eens bij duitse banken gekeken, die maken het wel erg bont met hun eisen, zoals inkomenseis, maandelijks minimaal bedrag (ca. € 850,-) wat op de rekening gestort moet worden.

Ik meende dat er voor bejaarden een uitzondering zou worden gemaakt?

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@peenbuiker: u heeft gelijk. De pas van de overledene wordt ook bij een en/of rekening geblokkeerd. Het advies van Meidam om maar 1 pas te nemen, is dus niet echt handig.

Van de Postbanksite:
Wanneer wordt de Girorekening geblokkeerd?

Voor een Girorekening op naam van twee personen geldt dat de GIROPAS van de overledene en van de (eventuele) gemachtigde wordt geblokkeerd. De mederekeninghouder van een Girorekening op naam van twee personen kan zijn/haar PERSOONLIJKE pas blijven gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had dit zinnetje: Wanneer wordt de Girorekening geblokkeerd? er beter uit kunnen laten (jammer nog steeds geen editknop), want dit geeft misschien verwarring. Dit zinnetje slaat op een stuk wat ik weg heb gelaten omdat dit over een rekening op naam van 1 persoon ging.

Dus: bij en/of rekening wordt de rekening NIET geblokkeerd, maar WEL het pasje van de overledene.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Birdies, Bij het overlijden van je partner, denk je volgens mij niet in de eerste plaats aan geld opnemen.

Het is slechts een formaliteit om de zaken snel te regelen.

En je bespaart ieder jaar tenminste €10,95, HET WORDT T.Z.T. WAARSCHIJNLIJK WEER VERHOOGD.

Dus niet zo'n onhandig advies dacht ik, tinus