mi
door minouche Jun 12, 2004 om 19:54
Geldzaken & recht

Postbankactie energiebedrijf.com

Een jaar geleden had ik met de postbankactie meegedaan om dus goedkoper stroom te krijgen van het bedrijf energiebedrijf.com. Sinds dus een jaar ben ik via deze actie lid van energiebedrijf.com en krijg ik dus stroom via hun ipv. NUON. Maar ik zou eigenlijk dan een termijnbedrag gaan betalen van Euro 5,00.  Maar na het contract getekend te hebben, kreeg ik dus een brief waarin stond dat ik een termijnbedrag van Euro 16,42 moest betalen. (terwijl ik bij Nuon iets van 9,00 kwijt was bij mijn termijnbedrag gas/licht. Ik had toen gebeld, maar ik werd naar de Postbank verwezen vanwege "een actie", die mij vervolgens toch weer terug verweest naar Energiebedrijf.com. Uieindelijk vertelde deze telefoniste mij eindelijk dat het vanwege die actie het termijnbedrag van 5,00 niet kon, maar dat ik na een jaar het teveel betaalde bedrag terug zou krijgen. Wat dus zou uitkomen op een bedrag van 138,00. Tot nu toe heb ik dit nog niet terug gekregen. Ik heb Energiebedrijf.com al 3x gemaild, alsmede een website formulier ingevuld, maar ik krijg geen bericht of antwoordt terug hierover. Bellen is voor mij zo onhandig, aangezien in dus fulltime werk. Zijn er mensen die hier meer over weten of dezelfde ervaring hebben?

gr.minouche

229 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Minouche,

Als de "achteraf pas geld terugregeling" niet duidelijk in de actie-voorwaarden heeft gestaan ben je gewoon belazerd. Ik zou dan een aangetekende brief schrijven aan de Directie van Energiebedrijf.com waarin je de eis kunt formuleren dat  voor het termijnbedrag €5 de afspraak is en niet €16,42. Bovendien zou je  daarin kunnen stellen dat, als €5 niet direct mogelijk is, je het kontrakt als niet bindend meer ziet en terug gaat naar NUON.  Als je achteraf alles doorrekend heb je met pijn en moeite het eerste jaar een voordeel van ongeveer €55 en  de jaren daarna waarschijnlijk helemaal geen voordeel maar zelfs nadeel. Je had gewoon beter nog kunnen wachten tot ruim na 1-7-04 en dan na afweging van meerdere opties van stroomleverancier kunnen veranderen. Sukses, groeten, Ton.