ad
door addepat Apr 8, 2006 om 16:27
Geldzaken & recht

Postbezorging bij buren?

Hallo allemaal,

Ik wil standaard bij TPG post geregeld hebben dat pakketjes mij persoonlijk aangeboden worden of dat ik zelf het pakketje ophaal op het postkantoor. Dus dat het NIET bij mij buren wordt afgegeven mocht ik niet thuis zijn.Zoals ik erover denk hoort TPG mijn verzoek in te willigen. Mijn ervaring heeft geleerd dat verzenders ondanks mijn verzoek het alleen bij mij thuis aan te bieden, dit nalaten te vermelden of vergeten. Ik heb heel goede redenen hiervoor.

Sta ik in mijn recht als ik dit van TPG eis?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

1159 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het TPG al eens gevraagd hoe zij zoiets regelen ?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik het heb nagekeken bij de TPG-site, is het alleen mogelijk om dit via de afzender te bewerkstelligen.

Natuurlijk kunt u overleggen met het postkantoor van uw woonplaats.

Een alternatief is een mededeling plakken op uw brievenbus, zo iets als: "post gelieve niet bij de buren afgeven"...

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of iets tactvoller "Poststukken die niet in mijn brievenbus kunnen haal ik graag af op het postkantoor <VESTIGING>"

Dan hoef je geen lastige vragen van de buurman te beantwoorden.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit moet u bij de verzender regelen en als die dat niet doen niet meer bij ze bestellen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Hutch zegt enkel een sticker op de deur zal effect hebben. Betreft het een pakket waar voor ontvangst getekend moet worden mag deze nooit bij de buren geleverd worden.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de antwoorden en tips zover. Ik zal ze zeker in overweging nemen.
Maar ik wil toch een antwoord op mijn vraag hebben.

Ik heb contact gehad met TPG maar zij zeggen ook alleen maar dat dit aan de verzender gemld moet worden.

De post is aan mij gericht, dus als TPG het zonder mijn toestemming aanbiedt bij de buren zijn ze wat mij betreft onrechtmatig bezig.

Wie kan mij dit bevestigen zodat ik eventuele verdere stappen kan ondernemen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik nog wel even wil zeggen niet voor de andere beantwoorders maar is het niet een beetje muggenziften, In de standaard voorwaarden van tpg staat gewoon dat een pakket waar niet voor getekend hoeft te worden bij de buren afgeleverd kan worden punt.

Einde verhaal zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb aangegeven hier heel goede redenen daarvoor te hebben.

Ik denk dat een goede verstaander wel aan een half woord genoeg heeft. Dat bent u blijkbaar niet.

Van muggenziften is hier beslist geen sprake.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft eigenlijk wel gelijk ik had het woord muggenziten niet moeten gebruiken maar blijft nog overeind dat als de buren het pakketje aannemen u er niets tegen kunt doen. Tpg post werkt nu eenmaal onder die voorwaarden het is niet anders. Een sticker op de deur zoals al voorgesteld is dat is het beste.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie onderstaande links:

TPG + buren       TPG (forum)

Dit gaat over soortgelijk probleem.

Hutch

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te Koop , woning met goede buren die wel eerlijk zijn...

U heeft gelijk, maar ik ben erg blij dat ik hier woon, en kijk nu bij een nieuwe woning ook naar of de buren wel redelijk zijn...  omdat het meestal goed gaat....

TPG post wil graag service geven, en niet 2x lopen, en dan nog postkantoor....

De stikker kan bij U, maar ik verhuis dan liever...

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pakketjes, aan u verzonden doch niet door u ontvangen zijn ook een probleem voor de verzender. U kunt met rechte stellen dat u het pakketje als besteld niet heeft ontvangen.

Ik weet overigens niet beter, ook op basis van ervaring dat TPG bij niet thuis zijn een briefje in de bus doet met de melding: ik ben geweest en het is afhaalbaar aan het postkanoor.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is zeker (ook) een probleem voor de verzender (verkoper), in ieder geval als het om een consumentenkoop gaat.

Volgens het Burgerlijk Wetboek: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9."

Als TPG uw pakketje aflevert bij de buren, is dit geen bezorging bij de koper zoals het BW dat stelt, al heeft TPG dat wel in zijn/haar voorwaarden meegenomen.

Hutch

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.

Ja Hutch, ik heb die links bekeken. Die van TPG kende  ik al.Dat had ik van tevoren ook geraadpleegd.

Wat dat laatste betreft is dat niet iets waar TPG zich aan kan onttrekken door andere regeltjes?
Want dan heb ik duidelijk een punt om aan te voeren.

Nu verwacht ik vandaag dus een pakketje en heb de tips gevolgd om een papiertje neer te hangen. Vervelend is dat ik in een flat woon en dat er altijd wel een of andere achterlijke grappenmaker is die zo'n papiertje er af trekt. Zo ook vanmorgen toen ik even weg moest.

Is er verder nog niemand geweest die dit in het verleden ook bij Kassa zelf voorgelegd heeft, dat iemand weet??

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze oplossingen???

1 op je werk laten bezorgen...

2 bij je ouders of vrienden...

3 minder per post bestelllen,

maar ik kies liever voor de eerste  2.....antw...

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

TPGpost   GEZOCHT POSTBODES

De functie:

Na een inwerkperiode, werk je zelfstandig je bestelroute af. Je start altijd op de vestiging met het sorteren en in logische volgorde bundelen van alle poststukken.Vervolgens zorg je voor een goede en stipte bezorging, waarbij je er vanzelfsprekend alles aan doet om de post te beschermen tegen onder meer privacy-inbreuk en weersinvloeden.

Want vergeet niet:

De postbode is een belangrijke schakel in de kwaliteit van het hele postproces.

En jij treedt op als een herkenbaar visitekaartje van TPG Post.

1/2

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het profiel

Mensen kunnen op je rekenen Je bent een doorzetter die hard en secuur kan werken. Je bent op zoek naar een afwisselende en goed betaalde baan; je bent in ieder geval ouder dan 16 jaar en hebt enige jaren voortgezet onderwijs gevolgd. De Nederlandse taal beheers je in woord en geschrift.Om het werk te kunnen doen, moetje in het bezit zijn van een stevige fiets of een bromfiets certificaat.

Solliciteren:

Als deze uitgangspunten op jou van toepassing zijn, vul dan onderstaande bon volledig in en stuur dit formulier binnen 2 weken na ontvangst terug naar het op de achterzijde vermelde antwoordnummer.

Einde folder

Hoe wil TPG post de privacy-inbreuk beschermen als ze poststukken afgeven bij derden?

Die kunnen dan de afzender zien en daar conclusies aan verbinden, die ze niets aangaan.

2/2

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel maar...
En dan zijn ze ook nog arrogant als je er voor een tweede maal reageert door geen antwoord meer terug te geven.

Ik ga dit toch aankaarten bij Kassa zelf.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste bij de tpg post heb je briefpost en pakketservice en die advertrentie slaat op briefpost. Ten tweede pakketservice wordt meestal gedaan door externe bedrijven en ten derde ze mogen het pakket bij de buren afgeven zolang de afzender dat niet laat vermelden en u moet wel een hele goede reden hebben omdat landelijk verandert te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

per saldo: met het bezorgen, ter post bij TPG en met frankering heeft TPG de plicht voor goede bezorging zorg te dragen. TPG besteed dat niet uit, anders dan binnen het eigen concern en ook dan zijn ze nog verantwoordelijk.

Pakketjes, herhaald, dienen te worden aan geboden op het juiste adres, is de bewoner niet aanwezig dan dient de bezorger een briefje in de bus te doen dat het pakket na 24 uur kan worden afgehaald met vermelding van het kantoor alwaar.

Al het ander zoals afgeven bij de buren is luiheid van de bezorger en wanprestatie van TPG post. En dus ook volledig ter verantwoording van TPG; aangetekende pakketten dien twee maal te worden aangeboden. (Navraag bij postkanoor, aangegeven werd dat een klachtenformulier beschikbaar is voor dit soort zaken)

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb inmiddels contact gehad met Kassa en zij stuurden mij een link van de Verlenging van Kassa op internet.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/kassa/bb.20060114-live.asf

Je moet even doorspoelen, eerst gaat het over HDtv.

Ik kan wel vast vertellen dat er geen oplossing wordt aangedragen.

Nogmaals, waardeloze instelling van TPG.......

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bezorging van pakketpost gebeurt op basis van een overeenkomst tussen verzender en TPG post. U als ontvanger kunt dus niets eisen van TPG. Voor de wijze van bezorgen zijn de voorwaarden van TPG bepalend. Door een pakket bij TPG aan te bieden ter verzending  stemt de verzender in met de desbetreffende voorwaarden. Volgens de voorwaarden voor gewone pakketpost mag TPG het pakketje bij de buren afgeven als u niet thuisbent. U behoort dan een briefje in de bus te krijgen met daarop de vermelding op welk adres het pakket is achtergelaten. De verzender kan bij dergelijke pakketpost aangeven dat het pakket alleen bij u thuis afgeleverd mag worden. Er komt dan een sticker op het pakket. In dat geval mag het niet bij de buren afgeleverd worden. U moet dus bij de verzender zijn als u iets aan de gang van zaken wilt veranderen en niet bij TPG post.

Overigens: Bij een dergelijke manier van verzenden, dus waarbij het pakket ook bij de buren afgeleverd kan worden, kunt u de verzender altijd aansprakelijk stellen als u het pakket niet heeft ontvangen. De verzender heeft in dat geval n.l. geen rechtsgeldig bewijs om aan te tonen dat u het pakket wél heeft ontvangen. Het risico is dus voor de verzender, maar het kan wel problemen opleveren als u het pakket al betaald heeft en vervolgens niet ontvangt. Zie dan uw geld maar eens terug te krijgen van de verzender zonder een dure rechtszaak!

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb opnieuw een klacht ingediend over pakketbezorging. WEER is het pakket niet bij mij persoonlijk afgeleverd. ONDANKS dat verzender heeft aangegeven dat het persoonlijk bezorgd moest worden en ervoor getekend diende te worden.
Dezelfde bezorger geeft ook pakketten af aan mensen hier in de hal van onze flat nadat hij ze gevraagd heeft of ze die en die zijn. Als de mensen daar ja op zeggen geeft hij het zo aan hen mee zonder te checken of het wel ECHT die persoon is.
Nou zeg het maar. Je kunt met TPG geen kant uit ze hebbem overal lak aan......

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enigste mogelijkheid is dan om het onder Rembours te bestellen, dan moet je namelijk het bedrag aan de postbode betalen en als je niet thuis bent dan geven ze het pakketje af bij het postkantoor.
Alleen betaal je dan wel wat extra.