re
door retsok Mar 10, 2010 om 18:00
Geldzaken & recht

Postcode loterij

Ik werd gebeld door de Postcodeloterij. Ik kon in aanmerking komen voor een plaats in de studio bij de nieuwe uitzendingen van Linda de Mol.Uitzenddatum 23 of 25 april.
Ik moest dan wel een nieuw extra lot nemen. Op mijn vraag of ik met mijn bestaande 3 loten geen recht op deelname had was het antwoord "Nee, u moet een nieuw lot erbij nemen". Ik doe al meer dan 20 jaar mee met de Postcodeloterij, en nu blijkt dat je alleen maar prijzen kunt winnen als je steeds nieuwe loten erbij neemt. Ook de thuisprijs met de koffers kun je alleen winnen als je een nieuw lot hebt genomen. Ik voel mij bestolen. Ik heb al 20 jaar elke maand 30 euro betaald, en nu wordt mij verteld dat ik de prijzen in de tv uitzendingen niet kan winnen omdat ik niet elk half jaar een extra lot neem. Wat een dievenbende.

1567 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hopelijk bent u niet ingegaan op deze aanbieding door nog een extra lot te nemen.

Ik denk dat het bijwonen van een uitzending een lokkertje is om mensen te bewegen tot het kopen van een extra lot. Terwijl m.i. de mensen die er komen bijwonen beloond zouden moeten worden met een gratis extra lot die anders in de vrije verkoop aangeboden wordt zonder verplichtingen.

Ik zou een dergelijke instinker belonen door schriftelijk aangetekend mijn deelname te beëindigen of terug te schroeven naar deelname met 1 lot.
Ik vind het n.l. vervelend om gemanipuleerd te worden. De zaal moet immers vol zitten als het uitgezonden wordt. :)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tdehond: enerzijds geef ik je volledig gelijk (vandaar mijn groene duim aan jou), anderzijds betalen de toeschouwers in een stadion of concert ook entree........ het is natuurlijk vraag en aanbod. Als er meer vraag is dan aanbod kan daar iets voor terug verlangd worden!

Maar eerlijkheidshalver moet ik ook wel bekennen dat ik het ook een beetje graaien vind van de postcodeloterij. Het lijken wel bankiers........ ;-)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

retsok

Je hebt een luxe probleem. Het is nog altijd zo, dat je mee mag doen met de loterij en niet, dat je mee moet doen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 10 mrt 2010, 18:40: retsok

Je hebt een luxe probleem. Het is nog altijd zo, dat je mee mag doen met de loterij en niet, dat je mee moet doen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Je moet goed lezen.Je MOET meedoen om naar de studio te mogen.
Verder is je antwoord zo'n beetje het meest idiote wat ik hier ooit gelezen heb. Als je niks te melden hebt blijf dan weg.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er inderdaad wel op dat je mee MOET doen met de postloterij, anders doe je niet meer mee met de grote massa.
Ik heb al eerder opgezegd. Dievenbende, dat is het juiste woord.
En nog steeds krijg ik post op naam van mijzelf , maar ook op naam van anderen. Dat heb ik al eerder meegedeeld, maar het helpt niets.
Uiterst irritant.
Mensen worden gek gemaakt door te veronderstellen dat de hele straat een prijs krijgt, behalve jij. Bereken de kans dat je een prijs krijgt eens uit. Je hebt 10 keer meer kans om door een verkeersongeluk om het leven te komen dan een prijs te krijgen. Dat is misschien appels met peren vergelijken, maar het is toch zo.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hé, nou blijken de mensen mee te spelen om prijzen te winnen. Vreemd, want als een winnaar wordt gevraagd naar de reden van meespelen met deze loterij dan is het antwoord "Voor de goede doelen"
En wat ik ook altijd zo vreemd vind dat er iemand wint en dan blijkt mee te doen met b.v. 10 of 12 loten, terwijl deze winnaar dan zegt dat de prijs niet beter terecht kon komen omdat het met hem/haar financieel op dat moment slecht gaat. Vind ik niet raar als je met zoveel loten meespeelt!
Het is inderdaad een dievenbende en er is slechts één oplossing: OPZEGGEN !!

Bassie (een lot uit de loterij)

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

retsok

Ik heb helemaal niet de bedoeling gehad om je op stang te jagen en ik begrijp echt wel dat je teleurgesteld bent als goede en trouwe klant. Maar het is nu eenmaal de Postcodeloterij die de voorwaarden maakt waaronder je meedingt naar prijzen. Het enige wat dan overblijft is, een klacht indienen bij de Postcodeloterij en die zullen ook zeggen: je mag meedoen, maar je moet niet meedoen!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 11 mrt 2010, 18:36: retsok

Ik heb helemaal niet de bedoeling gehad om je op stang te jagen en ik begrijp echt wel dat je teleurgesteld bent als goede en trouwe klant. Maar het is nu eenmaal de Postcodeloterij die de voorwaarden maakt waaronder je meedingt naar prijzen. Het enige wat dan overblijft is, een klacht indienen bij de Postcodeloterij en die zullen ook zeggen: je mag meedoen, maar je moet niet meedoen!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er om dat iemand die al loten heeft niet kan meedingen naar de grote prijzen die in de tv uitzendingen worden verloot.
Ik mocht alleen kans maken op het bijwonen van de uitzending als ik een nieuw lot erbij kocht.
Je kunt thuis alleen een kans maken op dezelfde prijs als de kandidaat in de studio wanneer je vantevoren een voorkeurs koffer hebt gekozen. Dit kan ook alleen maar met een nieuw lot en niet met de bestaande loten.
Het gaat dus niet om meedoen of niet. Het gaat erom dat niet alle deelnemers dezelfde kansen hebben. Dat noem ik oneerlijk.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De postcodeloterij is inderdaad een dievenbende als ik uw verhaal zo lees.
U bent ook echter een dief van uw eigen geld.
20 jaar x 12 maanden x 30 euro is al 7200 euro wat u heeft ingelegd. Dan heb ik het niet eens over 2,25% rente per jaar wat u totaal 9425,98 had opgeleverd Mooie prijs dus.

Groet Mastag