li
door lidwien-wiewel May 18, 2017 om 07:51
Geldzaken & recht

Premie vrij pensioen

Van het pensioenfonds Zorg en Welzijn moet ik mijn WAO gegevens (beslissingen) ouder dan 10 jaar bij het UWV opvragen om in aanmerking te komen voor een premie vrij pensieon. Het UWV verteld mij dat het pensioenfonds dit zelf moet opvragen en krijg deze gegevens niet toegestuurd.
het pensioenfonds blijft van mening dat het UWV mij dit moet opsturen. Zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd door deze 2 instellingen.
Wie heeft in dit geval gelijk en hoe kan dit opgelost worden, zonder dat dit ten nadele van mijn pensioen uitpakt?
Wie heeft hier ervaring mee?

4278 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 18, 2017 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u zult die beslissingen toch ook zelf hebben? En is een en ander dan niet gemeld aan het pensioenfonds toen u de WAO inging?

Dan maar opnieuw schriftelijk bij het UWV aanvragen en bij een afwijzing in bezwaar gaan.

Cookies
door Cookies - May 18, 2017 om 09:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien ben ik nog niet goed wakker, maar als je al langer dan 10 jaar een WAO-uitkering hebt, dan zijn die gegevens toch al lang bekend bij het PFZW? Dan is die premievrije pensioenopbouw al 10 jaar terug ingegaan?

En beschikkingen kun je toch vinden in 'Mijn UWV'?

ma
door maarten heest - May 18, 2017 om 11:08
463 Antwoorden / 0 Vragen

Het UWV kan de info niet naar uw pensioenfonds sturen want dat is vertouwelijke en persoonlijke informatie. Maar de info kan wel naar u.
Mocht u uw beschikking niet meer kunnen vinden en men die bij het UWV niet naar u op willen sturen (wat is de reden???) dan kunt u naar het regiokantoor van het UWV gaan en uw dossier opvragen. En de nodige informatie kopiëren en meenemen. Beschikkingen staan overigens niet op 'Mijn UWV' zoals Carola hierboven suggereert.
De info die voor het pensioenfonds strikt noodzakelijk is kunt u dan opsturen. Succes.

Cookies
door Cookies May 18, 2017 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Klaas Jan: Ik suggereer niets. Staat niet voor niets een vraagteken achter.

ma
door maarten heest May 18, 2017 om 12:57
463 Antwoorden / 0 Vragen

En beschikkingen kun je toch vinden in 'Mijn UWV'?

Als dat geen suggestie is dan eet in m'n hoed op...
Hoe dan ook, beter niet opschrijven als u het niet zeker weet.

'Klaas Jan'?, ik neem aan dat u mij bedoelt???

li
door lidwien-wiewel May 18, 2017 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,

Nu weet ik nog niet wat het juiste antwoord is. Is het UWV verplicht mij deze op te sturen of niet?
Kan het pensioenfonds niet bij de gegevens komen?
heeft het pensioenfonds Zorg en Welzijn deze gegevens niet zelf ?

Kan iemand die echt weet hoe het zit mij helpen met deze vragen?
Bedankt

ma
door maarten heest May 18, 2017 om 18:42
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lidwien, ik heb het niet duidelijker kunnen opschrijven. Het pensioenfonds heeft uiteraard geen dossier van het UWV. U bent aan zet.
Als u er zelf niet uitkomt schakel dan een vakbond o.i.d. in. Nogmaals succes.

uwv_webcare
door uwv_webcare - May 19, 2017 om 10:31
66 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lidwien,

Daar is zeker wel een oplossing voor!

In verband met je privacy mag UWV niet zomaar gegevens over je uitkering naar derden sturen. Maar je kunt wel zelf WAO-beslissingen opvragen, die wij je eerder hebben gestuurd.
Mijn advies is om bij het pensioenfonds na te vragen wat ze precies van je willen ontvangen. Je kunt dan in Mijn UWV nakijken of je daar de juiste WAO-beslissing vindt. Veel brieven die wij verstuurd hebben, vind je daar terug.

Staat de brief die je nodig hebt niet in Mijn UWV?

Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice: http://bit.ly/uwv-telefoon. Mijn collega’s zorgen ervoor dat je de WAO-beslissing thuisgestuurd krijgt.
De beslissing kun je dan zelf naar je pensioenfonds sturen.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV WebcareTeam

marita5
door marita5 May 19, 2017 om 10:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Uwv-Webcare , ik heb al veel beslissingen ontvangen , echter wat u beweerd dat deze terug te vinden zijn in Mijn UWV is niet juist , bij mij staat er geen èèn .

uwv_webcare
door uwv_webcare - May 19, 2017 om 13:49
66 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marita, dat klopt. Het is ‘nog’ niet voor alle uitkeringen mogelijk om beslissingsbrieven te bekijken via Mijn UWV. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam

marita5
door marita5 May 19, 2017 om 13:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Jantina , bedankt voor uw antwoord , Ik heb ook een WAO uitkering maar geen èèn beslissing te vinden in Mijn UWV . Met vr,gr.

uwv_webcare
door uwv_webcare May 22, 2017 om 10:18
66 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan Marita. De brief waarin onze beslissing staat over jouw WAO-uitkering, staat niet op Mijn UWV. We kunnen je wel een kopie van de beslissing per post sturen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice: uwv.nl/bellen Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam

marita5
door marita5 May 22, 2017 om 10:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Jantina , bedankt voor uw vriendelijkheid , alle beslissingen heb ik ontvangen per post , het ging mij er hoofdzakelijk om dat uw collega vermelde dat beslissingen terug te vinden zijn in Mijn UWV , dat is niet juist . Met vr,gr.

uwv_webcare
door uwv_webcare - May 23, 2017 om 09:19
66 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals graag gedaan Marita. Ik wens je een mooie dag toe. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam.

li
door lidwien-wiewel - May 23, 2017 om 14:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,

Inmiddels heb ik de vakbond AbvaKabo.FNV ingeschakeld om hiermede verder te gaan. Er zijn mij teveel tegenovergestelde berichten en alleen kom ik er ook niet meer uit. De bond heeft beloofd mij hier verder mee te helpen. Ik hoop dat er spijkers met koppen geslagen worden en dat ik mijn recht op een premie vrij pensioen behoud. Dat is wel zo eerlijk.
Een ieder bedank ik voor de genomen reaktie op mijn verhaal
met vriendelijkegroet, Lidwien