Ma
door Massoudi Aug 8, 2016 om 20:28
Vakantie & reizen

Premium kiosk

Onlangs heb ik een premiumpas ontvangen voor kortingen bij vakanties, kosten ervan is 75 euro en is 1 jaar geldig. Na het onvangen van de pas kan deze binnen 14 dagen geanulleerd worden door deze terug te sturen, ik heb de premium pas binnen 3 dagen per post terug gestuurd en krijg nu aanmaningen dat ik moet gaan betalingen waar ik van ben gescheokken, heent iemand hiermee ervaring??  Geen idee wat ik nu moet gaan doen....

17461 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 20:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Massoudi ,

Lees hier in de voorwaarden :

Artikel 4.1 - Aankoop via de telefoon

De wet voor kopen op afstand is veranderd. Bij de aanschaf van een product via de telefoon heeft u sinds 13 juni 2014 het recht om uw aankoop te annuleren binnen een wettelijk vastgestelde termijn van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in nadat u het door u bestelde product heeft ontvangen. Let op: uw bestelling wordt alleen geannuleerd als PremiumKiosk binnen 15 dagen alle door u ontvangen producten terug heeft gekregen. U dient dus uw voordeelpakket, de begeleidende brief, een eventueel cadeau dat u bij uw voordeelpakket heeft gekregen, bijvoorbeeld een bon en/of reserveringscode voor een reis, in één keer terug te sturen. De kosten voor het terugsturen dient u zelf te betalen. Als u niet alles terugstuurt of als u het door u ontvangen pakket te laat terugstuurt, krijgt u geen geld terug en moet u alsnog betalen, als u nog niet betaald heeft. Als u niet op tijd betaalt, worden er aanmaningskosten of incassokosten in rekening gebracht. Bij aankoop via de telefoon geldt de met uw toestemming opgenomen aankoopbevestiging als wettelijk bewijs van uw bestelling.

jo
door jorisw Jan 16, 2017 om 20:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn in ieder geval duidelijk. Nu zullen er waarschijnlijk wel weer wat huisjuristen zeggen dat hier dingen in staan die wettelijke wellicht niet kunnen, maar als je dit leest wil je toch alleen al door de toon van de tekst helemaal geen zaken met zo'n bedrijf doen?

marita5
door marita5 Jan 16, 2017 om 20:51
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de toon zegt genoeg , maar u ziet er zijn nog mensen die erin trappen .

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2016 om 20:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem aan dat je een verzendbewijs in bezit hebt? Of het je het gewoon in de brievenbus gegooid (wat niet verstandig was, want geen bewijs). Heb je naar het aangegeven adres geretourneerd?

ja
door jackyh - Aug 8, 2016 om 20:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Schriftelijk doorgeven dat je de pas op dag (datum) teruggestuurd hebt. Verder kun je weinig doen. Doe nooit aan dit soort dingen mee want je kunt bijna overal kortingen krijgen. Men heeft vaak actieweken, vroegboekkortingen enz.  Meteen afkappen en nooit aanvragen.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2016 om 21:07
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tjeetje, daar zit een flinke adder onder het gras, in de link die @marita5 doorgeeft.Nota bene ook de begeleidende brief. Hoop dan ook dat u alles wat in de link staat heeft geretourneerd, Massoudi!

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2016 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is natuurlijk flauwekul, die begeleidende brief. Weer zo'n louche bedrijf.

marita5
door marita5 Aug 8, 2016 om 22:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dit staat er bij vragen over een factuur :  Hebt u een cadeaucode in een brief ontvangen? Stuur dan ook de brief terug.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2016 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet je met een code zonder pas?

marita5
door marita5 Aug 8, 2016 om 22:40
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Weet ik ook niet , die brief zal naar alle waarschijnlijk bij het pasje hebben gezeten om kortingen te krijgen . misschien dat ze die code aan iemand anders weer geven , geen idee .

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2016 om 23:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk is het grote flauwekul en natuurlijk is Premium Kiosk een louche bedrijf. Net als wij al heel lang weten, weet ook deze toko dat 80% nooit de voorwaarden leest. Dus wordt alleen het pasje terug gestuurd met hooguit het ontvangen 'cadeau'. Dus blijven de rekeningen binnen stromen, want aan alle voorwaarden is niet voldaan.

DOOR TIJGER1 - 8 AUG. 2016 OM 21:43
26907 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Dat is natuurlijk flauwekul, die begeleidende brief. Weer zo'n louche bedrijf.

ro
door robbert mik - Oct 13, 2016 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Niet betalen, het zijn oplichters!

mi
door mike cornwall - Oct 14, 2016 om 11:24
1 Antwoorden / Vragen

Zelfde is mij overkomen, ik dacht stuur maar op en als ik het niks vind stuur ik het weer netjes terug, ze zeggen gewoon dat ik nooit iets heb teruggestuurd, ik ga nu rechtshulp inschakelen, ze hebben de verkeerde gepakt, ze zullen erachterkomen dat ze spijt hebben en dit nooit hadden moeten flikken geloof mijn woorden.

Pe
door PeterDriessen Jan 2, 2017 om 12:47
Antwoorden / Vragen

Hi Mike,

Hoe heb je dit opgelost. Ik heb eenzelfde probleem nu...

Groet,
Peter

Ba
door Basan113 Jan 20, 2017 om 23:44
Antwoorden / Vragen

Hoi Peter, Heb jij het kunnen oplossen?
Ik ben benieuwd of je het kunt redden als je  telkens weer opnieuw het de incasso storneerd. We staan volledig in ons recht maar heb eindelijk geen zin in een rechtzaak. Als het echt noodzakelijk is dan doe ik het. Het wordt tijd dat die malafide bedrijven gek worden van spam en rechtzaken zodat ze stoppen.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2017 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bassan. Je hoeft niet steeds te storneren. U kunt het bankrekeningnummer blokkeren.

Het wordt trouwens nog eerder tijd dat mensen hun hersens gebruiken en niet overal ja op zeggen en aan volkomen vreemden hun gegevens verstrekken. Dan is die poppenkast zo afgelopen.

Ba
door Basan113 Jan 21, 2017 om 10:12
Antwoorden / Vragen

Ben het met je eens. Mijn vrouw is er ingetrapt. Ik ben benieuwd hoe ver zij gaan met incasso's ed. Wij hebben nooit wat ontvangen. Tenminste, nooit wat gezien. Het pakketje is door hun niet aangetekend verstuurd en dus is er geen track en trace. We houden vast nooit wat ontvangen te hebben.

zoekster1
door zoekster1 Jan 21, 2017 om 15:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is heel verstandig van u. Als het bedrijf geen track en trace heeft dan staat deze machteloos. De bewijslast voor het ontvangen ligt nl bij het bedrijf.

pw
door pweenink - Jan 16, 2017 om 19:46
1 Antwoorden / Vragen

Prettig om de ervaringen te lezen.
Ik werd vandaag gebeld.en ben niet op het aanbod ingegaan.
Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat hij woensdag terug kon bellen.
Het aanbod is te mooi om waar te zijn.
.Dank aan de inzenders voor het delen van ervaringen

costnix
door costnix Jan 16, 2017 om 23:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft tijd genoeg om een scheidsrechtersfluitje te lenen/kopen :-)

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pweenink

Het aanbod is helemaal niet "te mooi". Het aanbod is gewoon onzin. Ik snap niet dat mensen daar steeds maar weer instappen.

costnix
door costnix Jan 16, 2017 om 23:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, zodra de woorden gratis of korting vallen, verliezen hele volksstammen hun verstand :-(

Ma
door MaartjeEllenB - Aug 2, 2017 om 11:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is dus het hoofdbedrijf waar het om gaat. Dat is belangrijk want het bedrijf wisselt vaak van naam.

https://drimble.nl/bedrijf/den-haag/16241908/kobrae-bv.html

Verder:

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/reizen-verkeer/premiumkiosk/

Het is dus zelfs mogelijk om het geld terug te vorderen omdat dit bedrijf niet met een ondertekening werkt.