Premium kiosk
Onlangs heb ik een premiumpas ontvangen voor kortingen bij vakanties, kosten ervan is 75 euro en is 1 jaar geldig. Na het onvangen van de pas kan deze binnen 14 dagen geanulleerd worden door deze terug te sturen, ik heb de premium pas binnen 3 dagen per post terug gestuurd en krijg nu aanmaningen dat ik moet gaan betalingen waar ik van ben gescheokken, heent iemand hiermee ervaring?? Geen idee wat ik nu moet gaan doen....
Hallo Massoudi ,
Lees hier in de voorwaarden :
Artikel 4.1 - Aankoop via de telefoon
De wet voor kopen op afstand is veranderd. Bij de aanschaf van een product via de telefoon heeft u sinds 13 juni 2014 het recht om uw aankoop te annuleren binnen een wettelijk vastgestelde termijn van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in nadat u het door u bestelde product heeft ontvangen. Let op: uw bestelling wordt alleen geannuleerd als PremiumKiosk binnen 15 dagen alle door u ontvangen producten terug heeft gekregen. U dient dus uw voordeelpakket, de begeleidende brief, een eventueel cadeau dat u bij uw voordeelpakket heeft gekregen, bijvoorbeeld een bon en/of reserveringscode voor een reis, in één keer terug te sturen. De kosten voor het terugsturen dient u zelf te betalen. Als u niet alles terugstuurt of als u het door u ontvangen pakket te laat terugstuurt, krijgt u geen geld terug en moet u alsnog betalen, als u nog niet betaald heeft. Als u niet op tijd betaalt, worden er aanmaningskosten of incassokosten in rekening gebracht. Bij aankoop via de telefoon geldt de met uw toestemming opgenomen aankoopbevestiging als wettelijk bewijs van uw bestelling.
Ze zijn in ieder geval duidelijk. Nu zullen er waarschijnlijk wel weer wat huisjuristen zeggen dat hier dingen in staan die wettelijke wellicht niet kunnen, maar als je dit leest wil je toch alleen al door de toon van de tekst helemaal geen zaken met zo'n bedrijf doen?
Ja , de toon zegt genoeg , maar u ziet er zijn nog mensen die erin trappen .
Ik neem aan dat je een verzendbewijs in bezit hebt? Of het je het gewoon in de brievenbus gegooid (wat niet verstandig was, want geen bewijs). Heb je naar het aangegeven adres geretourneerd?
Schriftelijk doorgeven dat je de pas op dag (datum) teruggestuurd hebt. Verder kun je weinig doen. Doe nooit aan dit soort dingen mee want je kunt bijna overal kortingen krijgen. Men heeft vaak actieweken, vroegboekkortingen enz. Meteen afkappen en nooit aanvragen.
Tjeetje, daar zit een flinke adder onder het gras, in de link die @marita5 doorgeeft.Nota bene ook de begeleidende brief. Hoop dan ook dat u alles wat in de link staat heeft geretourneerd, Massoudi!
Dat is natuurlijk flauwekul, die begeleidende brief. Weer zo'n louche bedrijf.
Dit staat er bij vragen over een factuur : Hebt u een cadeaucode in een brief ontvangen? Stuur dan ook de brief terug.
Wat moet je met een code zonder pas?
Weet ik ook niet , die brief zal naar alle waarschijnlijk bij het pasje hebben gezeten om kortingen te krijgen . misschien dat ze die code aan iemand anders weer geven , geen idee .
Natuurlijk is het grote flauwekul en natuurlijk is Premium Kiosk een louche bedrijf. Net als wij al heel lang weten, weet ook deze toko dat 80% nooit de voorwaarden leest. Dus wordt alleen het pasje terug gestuurd met hooguit het ontvangen 'cadeau'. Dus blijven de rekeningen binnen stromen, want aan alle voorwaarden is niet voldaan.
Dat is natuurlijk flauwekul, die begeleidende brief. Weer zo'n louche bedrijf.
Zelfde is mij overkomen, ik dacht stuur maar op en als ik het niks vind stuur ik het weer netjes terug, ze zeggen gewoon dat ik nooit iets heb teruggestuurd, ik ga nu rechtshulp inschakelen, ze hebben de verkeerde gepakt, ze zullen erachterkomen dat ze spijt hebben en dit nooit hadden moeten flikken geloof mijn woorden.
Hi Mike,
Hoe heb je dit opgelost. Ik heb eenzelfde probleem nu...
Groet,
Peter
Hoi Peter, Heb jij het kunnen oplossen?
Ik ben benieuwd of je het kunt redden als je telkens weer opnieuw het de incasso storneerd. We staan volledig in ons recht maar heb eindelijk geen zin in een rechtzaak. Als het echt noodzakelijk is dan doe ik het. Het wordt tijd dat die malafide bedrijven gek worden van spam en rechtzaken zodat ze stoppen.
@bassan. Je hoeft niet steeds te storneren. U kunt het bankrekeningnummer blokkeren.
Het wordt trouwens nog eerder tijd dat mensen hun hersens gebruiken en niet overal ja op zeggen en aan volkomen vreemden hun gegevens verstrekken. Dan is die poppenkast zo afgelopen.
Ben het met je eens. Mijn vrouw is er ingetrapt. Ik ben benieuwd hoe ver zij gaan met incasso's ed. Wij hebben nooit wat ontvangen. Tenminste, nooit wat gezien. Het pakketje is door hun niet aangetekend verstuurd en dus is er geen track en trace. We houden vast nooit wat ontvangen te hebben.
Dat is heel verstandig van u. Als het bedrijf geen track en trace heeft dan staat deze machteloos. De bewijslast voor het ontvangen ligt nl bij het bedrijf.
Prettig om de ervaringen te lezen.
Ik werd vandaag gebeld.en ben niet op het aanbod ingegaan.
Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat hij woensdag terug kon bellen.
Het aanbod is te mooi om waar te zijn.
.Dank aan de inzenders voor het delen van ervaringen
Dan heeft tijd genoeg om een scheidsrechtersfluitje te lenen/kopen :-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer