motormuisjes
door motormuisjes Jul 10, 2006 om 21:01
Geldzaken & recht

Pretium

Wel ik ben niet de eerste die hier een vraag over heeft, maar toch.


Mijn moeder is benaderd door iemand die haar informatie wilde geven over Pretium en zij is accoord gegaan met het toezenden van die info. Gek genoeg hadden ze haar rekeningnummer nodig en heeft ze dat gegeven. Net binnen de termijn van 5 dagen bedenktijd heeft ze het opgezegd, maar de firma gaat er niet mee accoord. Ze is gebruiker van Pretium. Zij heeft geen bandje ingesproken of in ieder geval dat hebben ze haar niet gevraagd of aangekondigd en ze heeft niets getekend. Wel hebben ze het haar onmogelijk gemaakt om lokaal te bellen. Domweg afgesloten? Ze kan alleen nog interlokaal bellen of met de mobiel. Pretium had aangekondigd dat ze bellen via KPN onmogelijk zou worden gemaakt. Via KPN hebben we geprobeerd om Pretium te omzeilen, maar dat lijkt niet zomaar te lukken.


Heel concreet is de vraag: is er een jurist die hier zijn/haar licht eens over kan laten schijnen? of kan Kassa zelf advies geven is deze zaak. Vervolgvraag is of deze firma iemand af kan sluiten van bellen via KPN?


Mijn moeder wil niets met deze firma en gezien de reacties op het forum kan ik me daar alles bij voorstellen.

279 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Aug 15, 2006 om 09:13
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste Motormuisjes,

Struinend door wat openstaande vragen kwam ik uw reactie tegen. Excuses dat hier nog niet op gereageerd is.

Als eerst zou ik uw moeder willen adviseren op een (aangetekende) brief te sturen t.a.v. de directie van Pretium en hierin haar beklag te doen over de handelswijze die is gebruikt om tot een abonnement te komen.

Vermeld hierin dat ook is voldaan aan de opgegeven bedenktijd (bij colportage overigens 8 werkdagen, bij verkoop op afstand 7 werkdagen, ik weet niet wat hier van toepassing is).

Verzoek tevens om bewijsstukken, waaruit zou blijken er sprake is van een overeenkomst. Sommeer dat deze bewijsstukken binnen 14 dagen worden toegezonden, indien Pretium hier niet aan kan voldoen, beschouwt u het contract als nietig. Eis hierbij dat de oude verbinding met KPN tevens binnen korte termijn moet worden hersteld. Indien zij hieraan geen gehoor geven, dan zal rechtsbijstand worden ingeschakeld.

Voor de goede orde: meld ook dat er al een brief de deur uit is met een verzoek tot hulp naar Kassa, Radar, Consumentenbond, etc.

Veel succes,
Mvgr - B



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer