ol
door olsamo Aug 13, 2007 om 14:54
Geldzaken & recht

Prijsopgave

Hallo,

Gekocht in Hongkong één digitale camera voor 140 Britse Ponden,transportkosten 40 Britse Ponden. Verzending vindt plaats via Fedex Int. Fedex Nederland belt mij op met het verzoek hen mijn betalingsbewijs te sturen om de volgende reden:Verkoper geeft aan de waarde van de camera zijnde 91 Britse Ponden. Fedex Ned.verwacht problemen met de douane.

Moet ik Fedex mijn betalingsbewijs sturen? Ben ik dat verplicht?En als ik weiger? (Betalingsbewijs is wel in mijn bezit).

gr. Olsamo

561 2 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 13, 2007 om 15:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Verplicht ben je niets maar dan loop je kans dat ze het niet afleveren....... of dat er vertraging optreed door de douane

Stuur in geen geval originele papieren, maar altijd een Kopie.

---12.      IN- EN UITKLARING DOUANE

12.2   Wanneer Zendingen door de Douane of andere instanties worden ingehouden ingevolge onjuiste of ontbrekende documenten, kan FedEx eerst proberen de Ontvanger hiervan in kennis te stellen. Indien de nationale wetgeving vereist dat de correcte informatie of documenten door de Ontvanger worden voorgelegd en de Ontvanger nalaat dat te doen binnen een door FedEx te bepalen redelijke termijn, kan de Zending als onbestelbaar worden beschouwd (zie "Onbestelbare Zendingen"). Indien de Ontvanger nalaat de vereiste informatie of documenten te verschaffen en de nationale wetgeving aan de Afzender toelaat deze te verschaffen, kan FedEx proberen de Afzender hiervan in kennis te stellen.

FedEx - Info over diensten - Vervoersvoorwaarden

Succes,

ol
door olsamo - Aug 13, 2007 om 17:19
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

gr. Olsamo