nicky_vo
door nicky_vo Feb 28, 2011 om 11:28
Geldzaken & recht

ProAssist Reparatieservice

11 Januari 2011 heb ik mijn Blackberry voor reparatie opgestuurd naar ProAssist. Momenteel zijn we ruim 7 weken verder en heb ik nog niets van mijn toestel vernomen.

Als ik ProAssist bel, zeggen ze dat ik enkel geduld kan hebben. Op dit moment verwachten ze dat mijn toestel sowieso de komende week nog niet terug is. Het komt er dus op neer dat ik minimaal 2 maanden op mijn toestel zit te wachten, en dat dit alleen nog maar langer kan duren.

Mijn vraag is dus: wat kan ik nu doen? Er moet toch een maximale termijn zijn waarbinnen ik mijn telefoon terug behoor te krijgen? Zoals ProAssist het nu doet voorkomen moet ik alsmaar wachten en kan dit zomaar 3 maanden duren?

2476 10 Rapporteer

si
door simone86 - Aug 3, 2011 om 22:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriend zit met hetzelfde probleem. Hij heeft zijn telefoon laten vallen. In de winkel waren het allemaal mooie verhalen dat hij een nieuwe zou krijgen en dat hij goed verzekerd zou zijn met Proassist, nou helemaal niets van dat alles! Hij wacht al weken totdat zijn toestel gemaakt wordt. Heeft hem al een aantal keer terug gehad en nog steeds niets.
Ik begrijp niet dat een organisatie als proassist dit kan doen met hun klanten!
Misschien kun je je rechtsbijstandsverzekering nakijken of je daar iets mee kunt. Of hopen dat Kassa er een keer een uitzending over maakt.

proassist
door proassist - Aug 4, 2011 om 08:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben uw bericht gelezen en vragen u vriendelijk uw contactgegevens te mailen naar webcare@proassist.nl ovv Simone86. Met vriendelijke groet team Webcare.

li
door lionking4272 - Oct 7, 2011 om 22:54
8 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Bij dezen wil ik mijn beklag doen over de service die door Proassist geleverd word.

Op 30 augustus 2011 heb ik mijn telefoontoestel ter reparatie laten ophalen en tot op heden heb ik nog niets mogen vernemen over de reparatiestatus.

In week 37 heb ik contact gehad met de klantenservice op de reparatiestatus van mijn telefoon toestel. Ik kreeg toen te horen dat de reparatieduur uiterlijk 4 weken zou zijn.

In week 38 heb ik contact gehad met de klantenservice die mij vertelde dat ik mijn toestel vrijdag 23 september 2011 of maandag 26 september 2011 tegemoet zou kunnen zien.

Helaas was mijn telefoontoestel deze week (week 40) nog steeds niet geleverd en hierop heb ik maandag 3 oktober 2011 weer contact opgenomen met de klantenservice. Er werd mij verteld dat de reparatie 4 tot 6 weken zou kunnen duren, en dat de informatie die mij eerder verstrekt was niet klopte. Op aandringen van mijzelf is er toen een “navraag” gedaan om de actuele status van de reparatie op te vragen. Mij werd verteld dat ik waarschijnlijk diezelfde dag nog terug gebeld zou worden, maar dat dit eerder de dag erna zou worden omdat het reparatie centrum niet altijd snel reageert.

Op woensdag 5 oktober 2011 had ik nog steeds niets vernomen van de klantenservice en ik heb toen zelf weer contact opgenomen met de klantenservice. Er werd mij verteld dat het uiterlijk 5 werkdagen zou kunnen duren voordat ik een terugkoppeling zou krijgen over mijn reparatiestatus, in tegenstelling tot wat mij 2 dagen eerder verteld was. Ik zou uiterlijk vrijdag 7 oktober 2011 iets mogen vernemen van de klantenservice.
Omdat ik hele grote twijfels had of ik mijn toestel na 6 weken terug zou hebben, heb ik de medewerker gevraagd of dit termijn gehaald zou worden. Mij werd toen verteld dat dit waarschijnlijk wel het geval zou zijn, maar er konden mij geen toezeggingen gedaan worden. Als het termijn van 6 weken niet gehaald zou worden dat zou dit een uitzondering zijn.
Toen ik vroeg of ik op de hoogte gesteld zou worden als het termijn van 6 weken niet gehaald zou worden, werd mij verteld dat dit niet zou gebeuren. Ik zou zelf contact moeten opnemen met de klantenservice als ik mij telefoontoestel na 6 weken nog niet retour zou hebben. De reden hiervoor was het feit dat de klantenservice gewoon geen tijd zou hebben om zich met dit soort zaken (lees: uitzonderingen) bezig te houden, aldus de medewerker van de klantenservice.

Vandaag, 7 oktober 2011 heb ik wederom niets mogen vernemen van Proassist.

Door de misleidende informatie die mij door verschillende medewerkers word verstrekt, en doordat gemaakte afspraken niet worden nagekomen kan ik u vertellen dat ik absoluut geen tevreden klant ben.
Op de website van Proassist word gesproken over “Gegarandeerd goed verzekerd” en “Optimale afhandeling”, maar helaas blijken dit loze woorden te zijn.
Op verschillende websites ben ik ernstig schokkende berichten tegengekomen over de service van Proassist, waaruit blijkt (als ik deze berichten voor waaraan zou nemen) dat mijn klacht niet de enige is en dat er heel veel gedupeerden van de slechte service die geleverd zou worden. Dit zijn o.a de websites www.klacht.nl, www.trosradar.nl, http://kassa.vara.nl en www.consumentenbond.nl.
Helaas voel ik mijzelf op dit moment gedwongen om mezelf bij deze klachten aan te sluiten door op o.a. op de websites www.klacht.nl, www.trosradar.nl, http://kassa.vara.nl en www.consumentenbond.nl.
mijn klacht met anderen te delen.

Er doemt bij mij een beeld op van een bedrijf die het niet nauw neemt met het verschaffen van de juiste informatie, die geen afspraken kan nakomen, die klanten in onduidelijkheid laat zitten, die de verantwoording bij de klant neerlegt om het proces te controleren en die werknemers in dienst heeft die geen verstand van zaken hebben.

ku
door kumarie - Oct 12, 2011 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte service van Proassist en De Belcompany.
Vorig jaar voor dochter een Black Berry bold 9700 gekocht bij de belcompany en een verzekering afgesloten bij Proassist.
Het toestel heeft het nooit naar behoren gedaan en is twee keer opgestuurd naar Proassist. Weken weg geweest en steeds het zelfde verhaal als bij iedereen geduld hebben. u krijgt een gelijk waardig leen toestel staat in de garantie voorwaarden. Nou een oude koelkast is er niks bij!!! En bij terug bezorging 30
euro eigen risco omdat de telelefoon meer dan 200euro kost. Te gek voor woorden. De eerste keer betaald tweede keer naar veel bellen hoefde dit niet omdat wij vinden dat het toestel niet naar behoren is gemaakt. Nu gisteren voor garantie naar de Belcompany in waalwijk Klachten worden serieus genomen en een klachten formulier ingevuld en ze zullen terug bellen. Vanmorgen telefoon van een mw. die zegt dat wij terug moeten naar Proassist en die moeten de klacht behandelen. Maar het toestel is toch bij hun gekocht?????? Garantie ja hij is al een jaar oud niet dus pas op 27 october. Ben heel boos en laat dit er niet bij zitten!!!

jo
door joldemans - Oct 27, 2011 om 17:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit inmiddels ook alweer vanaf 5 september te wachten op een vervangende/gemaakte iphone. Inmiddels zit ik dus oko al 7 weken met een leentoestel uit de oertijd waarvan de batterij ook nog eens niet te vertrouwen is... En ondertussen wordt mijn premie ook nog eens elke maand netjes afgeschreven.

Wanneer je na lang wachten eindelijk eens iemand aan de lijn krijgt, krijg je elke keer weer een ander verhaal te horen. De een zegt binnen 4-6 weken komt je toestel terug. De andere zegt weer gemiddeld 4-6 weken wat dus ook rustig 3 maanden kan duren. Weer een ander zegt dat het toestel niet leverbaar is momenteel en nog iemand zegt dat het heel druk is met reparaties. Is dit laatste mijn probleem? Ik dacht het niet!

Ik vraag me echt af waarom T-Mobile nog in zee durft te gaan me deze incompetente en waardeloze verzerzekeringsinstantie.

Kassa, wijd hier aub een keer een uitzending aan en behoed de consument ervoor een verzekering af te sluiten waar ze bij voorbaat al niet tevreden mee gaan zijn.

js
door jstru - Dec 8, 2011 om 12:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik zit met de schades van ProAssist. Een paar maanden na een reparatie, omdat ik het toestel tegen een metalen rand had gestoten, begon mijn iPhone vreemde strepen en lijnen in het scherm te tonen. Vervolgens heeft pro-assist deze opgehaald en gerepareerd. Echter bleek nadat ik het toestel terug had gekregen dat er tijdens de reparatie extra schades waren ontstaan die het functioneren van het toestel ernstig beïnvloede. De telefoon is simpelweg niet zorgvuldig getest door ProAssist. De chauffeur stond nog op de oprit en heeft uiteindelijk de telefoon weer meegenomen.

Ik mag dus weer opnieuw het circus in van 4 tot 6 weken. Om deze reden heb ik contact opgenomen met T-mobile, aangezien ik het raar vindt dat ik zolang mag wachten zonder compensatie door de onzorgvuldigheid van ProAssist, the service company.

T-mobile heeft voor mij contact opgenomen met ProAssist. ProAssist heeft mij vervolgens gebeld en verteld dat de telefoon weer naar de reparateur ging en dat zij verder niets wilde ondernemen. Ik wilde doorvragen naar wat de mogelijkheden verder zijn maar zat in een stampvolle intercity. Op de vraag of ProAssist mij over een uur wilde terugbellen wanneer ik thuis was kreeg ik nee als antwoord. De telefoniste zag de relevantie hiervan niet in.
Het is mij duidelijk geworden dat de eerstelijns support mij niet kan helpen met het versnellen van dit proces, dus wilde ik contact met een supervisor. Daarom heb ik gebeld, maar de supervisor zat in bespreking. De telefoniste heeft mij vervolgens toegezegd dat de supervisor binnen enkele dagen contact met mij zou opnemen.

T-mobile heeft mij 3 dagen later gebeld en gevraagd wat de status is. Vervolgens hebben zij contact opgenomen met ProAssist met de vraag waarom ik niet gebeld ben door de supervisor. T-mobile heeft vernomen dat ik niet gebeld ben omdat de supervisor geen relevantie zag in een gesprek ondanks dat dit was toegezegd. Een normale vorm van communicatie lijkt dus niet mogelijk. Als ik bel is de supervisor er niet en hij zal ook nooit terugbellen. Vreemd voor een organisatie die claimt ISO 9001 (kwaliteitsmanagementsysteem) geïmplementeerd te hebben.

ProAssist heeft mij benadeeld door een reparatie van 4 tot 6 weken minimaal te verlengen tot 8 tot 12 weken door onzorgvuldig werken en weigert contact over versnellen van het proces of compensatie. Ondertussen zit ik nu met een leen toestel uit het jaar kruik en een batterijcapaciteit van een halve dag.

The service company.....

ba
door bart1984 - Dec 15, 2011 om 15:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga verdere stappen ondernemen tegen pro-assist !! contractueel gezien hebben ze geen poot om op te staan ..!! ze komen hun afspraken niet na , vervangend vergelijkbaar leentoestel was er niet , de max van 6 weken is dik overschreden en zo kan ik nog wel effe door gaan !! ze zijn nog niet klaar met mij ... lees hier onder mn hele verhaal ..

na een paar weken mn nieuwe telefoon te hebben liet ik em vallen en je raad het al .. een flink barst in mn scherm .
gelukkig was ik verzekerd en liet pro-assist mn telefoon ophalen .. . een van de medewerkers vertelde mij dat ik hem 2 tot 4 weken kwijt zou zijn omdat dit een simpele reparatie zou zijn .

na 4 weken toch maar zelf even gebeld om te vragen wat de status was , tot mijn grote schrik waren ze mijn telefoon kwijt !! en bleek ik helemaal geen klant te zijn van pro-assist laat staan dat ik daar een telefoon had ingeleverd volgens die medewerker .

na lang aandringen en 42 min in de wacht te hebben gestaan kreeg ik dan eindelijk een leidinggevende te spreken .
die vertelde mij dat mn telefoon weer was gevonden en dat ik em diezelfde week nog terug zou krijgen ( dat was dus week 5 ) ..

na die week nog steeds geen telefoontje te hebben ontvangen heb ik weer zelf terug gebeld en wat denk je ... ik was geen klant daar :S
terwijl ik nog steeds het het blauwe bonnetje van afgifte in mn hand had
weer ruim een half een half uur aan de tel gehangen en jahwel ... ik was in een keer weer klant .. toen werd mij beloofd die week mn telefoon terug te bezorgen want hij was inmiddels gerepareerd ..( dat was week 6 )

in week 7 ging mijn leen telefoon ( van 10 jaar oud !! ) kapot en ik weer gebeld , ik kreeg een nieuwe maar moest de kosten betalen omdat ik onhandig met de telefoon om was gegaan dus daar weer een uur voor aan de telefoon gehangen en uiteindelijk hoefde ik niks te betalen

ik week 9 nog geen telefoon en het hele circus begon weer van voor af aan ... BELLEN BELLEN BELLEN !!! weer van het kastje naar de muur gestuurd worden , loze beloftes , een ,,,,,grote mond van een telefooniste die zei letterlijk dat ik een lastig persoon was omdat ik zo vaak belde :S ..

toen was ik er helemaal klaar mee en heb KPN zelf gebeld .. daar kreeg ik HARRY aan de lijn van de klantenservice . die heeft direct ( toen ik nog aan de lijn hing ) pro-assist gebeld en wat denk je .. hij was terug van de reparatie en sterker nog hij word a.s. maandag geleverd :S toen kon het in een keer wel !!

dus bij deze dikke complimenten voor KPN en voornamelijk voor harry die daar super snel op reageerde en blijbaar invloed hadden daar ...
daarnaast krijg ik van KPN 2 maanden mn abbonements geld voor 50% korting ter compensatie , en dit terwijl KPN totaal geen schuld heeft aan dit alles !! Ben dus echt super blij met KPN !!

over pro-assist , nou jah ... AMATEUR-ASSIST heb ik geen goed woord over en ga onderzoeken of ik nog koste kan terug halen .

dit bedrijf moet een keer onder handen worden genomen en het liefst heb ik nog dat het z.s.m. failliet gaat !!

een tip voor alle mensen : probeer het gewoon via je provider dit heeft bij mij de doorslag gegeven , weet niet hoe het bij andere providers zit maar kpn heeft dus wel degelijk invloed op pro-assist

groetjes Bart Cobussen

jo
door joldemans - Dec 15, 2011 om 15:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij zit er eindelijk schot in de zaak rond de reparatie van mijn telefoon. Op 3 december werd ik eindelijk!! gebeld door amateur-assist dat de reparatie van mij telefoon klaar was. Let op, deze was op 5 september opgehaald. Dit is dus ruim 3 maanden, een kwart jaar, voor een reparatie!!

De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat ik, voordat ze de telefoon konden versturen, nog wel even € 30 eigen risico moest betalen. Ik vroeg hem waar hij het lef vandaan haalde om dat na zo'n belachelijke service nog te duren vragen. "Ja dat staat in uw contract meneer".

Nu gaat het mij niet om de € 30 maar wel om het principe dat ze mij dit na alle kosten die ik heb gemaakt met bellen, 3 maanden opgescheept zitten met een nokia e71 uit de oertijd waarvan de batterij nog geen 5u meegaat nog durven vragen.

Ik heb hem gezegd dat ze het kunnen vergeten dat ik dit ga betalen en dat ik een leidinggevende wil spreken. Hierna ben ik nog twee keer gebeld door zo'n amateur-assist nozem met hetzelfde verhaal, dus ze zijn daar blijkbaar nog te achterlijk om een simpele notitie te kunnen maken/lezen. Ik wil iemand spreken die enige symphatie kan opbrengen voor de hele situatie!! Is dat nu zo moeilijk?

Kassa, neem aub deze verzekering van niks een keer onderhanden en behoed mensen ervoor om hier niet mee in zee te gaan.

hutch
door hutch - Dec 15, 2011 om 16:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

heb hen zojuist, via de website van 'Proassist', een berichtje gestuurd, met het verzoek om hier te reageren.

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Dec 19, 2011 om 18:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Voor de liefhebbers:

ik heb een mailtje terug ontvangen van 'Proassist.nl':

"Geachte heer/mevrouw Hutch, Klachten over onze dienstverlening worden schriftelijk in behandeling genomen. Indien wij over de contactgegevens beschikken van de verzekerden kunnen wij inhoudelijk reageren op de klacht. Klachten kunnen per mail verzonden worden naar webcare@proassist.nl of per post naar onderstaand adres ter attentie van afdeling Klachten. Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,....."

M.a.w. zie het antwoord van ProAssist van 4 augustus 2011 (hierboven).

Graag zien wij de antwoorden / resultaten (van degenen die gereageerd hebben bij ProAssist) hier terug op deze site.

Gr. Hutch