door wilco1973 Feb 8, 2010 om 17:21
Geldzaken & recht

Problemen op werk

ik werk nu 13 maanden bij een bedrijf en heb altijd naar eer en geweten goed en hard gewerkt. heb ook altijd bovengemiddelde functioneringsgesprekken gehad door problemen op het bedrijf kon ik mn werk niet meer goed aan en heb dit aangegeven tevens erop gestuurd dat ik wel wil werken maar DAT op het moment niet kan. heb nooit een waarschuwing of zorg gesprek gehad en in dec nog fuctionerings gesprek die boven gemiddeld was en 6% opslag gekregen nu willen ze ineens van me af woensdag heb ik een gesprek zou graag advies willen

688 9 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 8, 2010 om 17:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bent u lid van een bond?

Probeer een deskundige mee te nemen.

wi
door wilco1973 - Feb 8, 2010 om 17:59
19 Antwoorden / 4 Vragen

nee geen lid van een bond wat voor deskundige moet ik meenemen?

overige aanvulling mijn contract loopt nog 7 maanden. redenen dat ik mijn werk nie t meer kon doen was:
1. ondersteunende afdelingen waren niet danwel heel slecht bereikbaar
2. geen training gehad voor hetgeen ik moest doen wel voor een andere afdeling maar ze hadden op een andere afdeling meer mensen nodig
3. systemen zijn waardeloos
4. kennissysteem onbreekt
5. collega`s die je door verwijzen en weer doorverwijzen.

andere collega van mij willen ze om dezelfde redenen ook dumpen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 8, 2010 om 18:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Wilco,

"...nu willen ze ineens van me af woensdag heb ik een gesprek zou graag advies willen"

ineens is daar geen reden voor opgegeven heb je geen vermoeden wat is de aard van de problemen dat je er niet kunt werken door toedoen van het bedrijf luister woensdag eerst wat ze te zeggen hebben over de reden die kan wel zijn dat ze geen werk meer voor je hebben ontslag op staande voet kan alleen na stelen of slaande ruzie eerst moet een maning komen dat je het beter moet doen misschien komt dat woensdag.

Hardware ERror MAN.

getty
door getty - Feb 8, 2010 om 18:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het contract kan niet maar zo ontbonden worden tussentijds. Als ze dit willen en u niet, dan moet dit via een ontslagvergunning of tussenkomst rechter. Ga dus niet akkoord met hun voorstel voor tussentijdse ontbinding, omdat dit gevolgen voor de ww kan hebben. Luister inderdaad eerst woensdag naar wat ze willen, gaat het toch richting ontbinding tussentijds, maak dan een afspraak met een advocaat.
Mogelijk geven ze nu al aan dat het contract tzt niet verlengd gaat worden zodat u op tijd op zoek kunt gaan naar wat anders. Ontslag op staande voet kan inderdaad maar zo niet. Teken in ieder geval niets en ga nergens op voorhand mee akkoord zonder overleg met een advocaat of juridisch loket.

tdehond
door tdehond - Feb 8, 2010 om 18:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Wilco

Klik HIER

om uitgebreid te lezen over dreigend ontslag. Als u goed geïnformeerd bent dan weet u wat u wel en niet moet doen tijdens zo'n gesprek.

U kunt echter ook proberen een positieve draai aan dit gesprek te geven door praktische tips aan te dragen hoe u uw werk beter zou kunnen doen.

b.v. tips t.a.v. betere communicatie tussen afdelingen.
Personeel wat training krijgt om nieuwelingen in te werken
Enig idee om de systemen te verbeteren
waar kan betere kennis vandaan gehaald worden?
Betere bekendheid binnen bedrijf over bij wie je moet zijn voor bepaalde informatie.

Hoe u als mens onmisbaar bent voor dit bedrijf om 1 of meer aspecten te verbeteren.

raadgever
door raadgever - Feb 8, 2010 om 19:28
123 Antwoorden / 10 Vragen

@ Wilco

De vraag is welk arbeidscontract u heeft.
Is dat een jaarcontract dat inmiddels 1 jaar is verlengd en u nu voor de 2e periode een jaarcontract hebt?

Zo ja, dan is uw werkgever bevoegd het jaarcontract niet te verlengen. Dat contract eindigt dan van rechtswege.

wi
door wilco1973 - Feb 8, 2010 om 19:33
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 8 feb 2010, 18:53]@ Wilco

Klik HIER

om uitgebreid te lezen over dreigend ontslag. Als u goed geïnformeerd bent dan weet u wat u wel en niet moet doen tijdens zo'n gesprek.

U kunt echter ook proberen een positieve draai aan dit gesprek te geven door praktische tips aan te dragen hoe u uw werk beter zou kunnen doen.

b.v. tips t.a.v. betere communicatie tussen afdelingen.
Personeel wat training krijgt om nieuwelingen in te werken
Enig idee om de systemen te verbeteren
waar kan betere kennis vandaan gehaald worden?
Betere bekendheid binnen bedrijf over bij wie je moet zijn voor bepaalde informatie.

Hoe u als mens onmisbaar bent voor dit bedrijf om 1 of meer aspecten te verbeteren.

ik en meerdere collegas hebben deze problemen al meer dan een jaar aangegeven er veranderd gewoon niets. ze hebben nooit gesproken over ontslag maar mijn leidinggevende zei: "wij willen met je praten hoe we op een goede manier afscheid kunnen nemen" al maanden horen we dat ze hard aan de problemen werken (die ze dus ook erkennen)

wi
door wilco1973 - Feb 8, 2010 om 19:36
19 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 8 feb 2010, 18:02]Dag Wilco,

"...nu willen ze ineens van me af woensdag heb ik een gesprek zou graag advies willen"

ineens is daar geen reden voor opgegeven heb je geen vermoeden wat is de aard van de problemen dat je er niet kunt werken door toedoen van het bedrijf luister woensdag eerst wat ze te zeggen hebben over de reden die kan wel zijn dat ze geen werk meer voor je hebben ontslag op staande voet kan alleen na stelen of slaande ruzie eerst moet een maning komen dat je het beter moet doen misschien komt dat woensdag.

Hardware ERror MAN.[quote=tdehond schreef op maandag 8 feb 2010, 18:53]@ Wilco

Klik HIER

om uitgebreid te lezen over dreigend ontslag. Als u goed geïnformeerd bent dan weet u wat u wel en niet moet doen tijdens zo'n gesprek.

U kunt echter ook proberen een positieve draai aan dit gesprek te geven door praktische tips aan te dragen hoe u uw werk beter zou kunnen doen.

b.v. tips t.a.v. betere communicatie tussen afdelingen.
Personeel wat training krijgt om nieuwelingen in te werken
Enig idee om de systemen te verbeteren
waar kan betere kennis vandaan gehaald worden?
Betere bekendheid binnen bedrijf over bij wie je moet zijn voor bepaalde informatie.

Hoe u als mens onmisbaar bent voor dit bedrijf om 1 of meer aspecten te verbeteren.

ze hebben niet echt een reden dat wil zeggen mijn leidinggevende gaf me een A4tje waarin naast een hoop spelfouten, wat vage dingen stonden als regelmatig te laat en wat andere dingen waar NOOIT eerder over is gesproken als zijnde een probleem.

tdehond
door tdehond - Feb 8, 2010 om 19:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Wilco,

Dat ziet er niet veelbelovend uit.

Zij komen met een papiertje, dus dat kunt u ook doen.

Geeft aan dat u liever praat over een goede manier waarop u er kunt blijven werken.

Bereid u goed voor wat u vooral nietmoet doen ( zoals wat dan ook ondertekenen, is al benadrukt door b.v. Getty)

Gebruik het principe van de grammofoonplaat:
Leer de zin: Nee, ik ga niet akkoord met ontslag. en herhaal deze zin wanneer dat nodig is.

Is er een ondernemingsraad en zou daarvan iemand bereid zijn om met u mee te gaan ter ondersteuning.

Probeer het gesprek te wenden richting kunnen blijven werken. ( ga niet akkoord met een z.g. proefperiode) Er mag wel een herbeoordelingsgesprek volgen maar niet van dat u tekent voor een proefperiode en dan mogen ze u ontslaan als ze dat dan alsnog willen.