la
door lampekap Aug 21, 2012 om 15:25
Geldzaken & recht

Provisie

Goedendag

Ik heb 16 maanden geleden mijn huis noodgedwongen moet verkopen na 2 jaar wegens ziekte en geen werk.
Nu krijg ik 16 maanden later een rekening van de tussenpersoon dat ik 800 euro provisie moet terug betalen voor de hypotheek van de Rabobank en levensverzekering.van dvb, mogen ze dit doen. bedankt voor de antwoorden

550 2 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Aug 21, 2012 om 15:56
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Wat wordt bedoelt met "terug betalen provisie". Is deze aan u betaald dan?

Waarschijnlijk moet u deze provisie aan de tussenpersoon betalen. Vroeger was dit bij de hypotheekkosten inbegrepen. tegenwoordig moet dit apart worden vereekend. Vandaar.

Jantje

victorrijnsberg
door victorrijnsberg - Aug 22, 2012 om 22:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hangt er helemaal vanaf wat je toentertijd hebt afgesproken. Kopie van de bemiddelingsopdracht vragen, of ander document waaruit deze afspraak blijkt. Mocht dit niet boven water komen is tussenpersoon eerste aanspreekpunt, dan Kifid, dan AFM.

Succes.