ru
door rudiex Apr 21, 2018 om 18:11
Geldzaken & recht

Rabobank aflossinigsvrijehypohteek

Beste mensen.

Sinds 1 1/2 jaar heb ik mijn hypotheek bij de Rabobank overgesloten ivm verhuizing. Het was eerst een volledig aflossingsvrij, maar door de nieuwe regels mag dat niet meer. Als je aflossingsvrijehyptheek hebt dan mag je de helft van de schuld nog aflossingsvrij houden, de andere helft moet een specifieke aflossingvorm hebben. Tot een paar jaar geleden hanteerde de Rabobank voor aflossingsvrij-, liniare- en anutniteiten hypotheken één en het zelfde rente tarieven voor alle hypotheken. Echter hanteren zij tegenwoordig voor aflossingsvrije hypotheken 0,3 procent rente opslag ten opzichte van een aflossingsgerichte hypotheeken. Dit voelt heel vreemd, waarom zij deze opslag hanteren! Mag je voor deze hyptheek vormen een onderscheid maken in rente tarieven?
Bij de ING kon ik het niet vinden dat dit zo is.

Groet,
Rudie

501 3 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 21, 2018 om 18:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover ik weet zijn er altijd al verschillende rentetarieven voor de verschillende hypotheekvormen geweest. Dat Rabo dat niet deed is eerder afwijkend te noemen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2018 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mogen ze en dat had u ze beter 1,5 jaar geleden kunnen vragen.

diumenge
door diumenge - Apr 21, 2018 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Had je je dat niet anderhalf jaar geleden moeten afvragen? Maar ik kreeg ook een lagere rente omdat ik een annuïteitenhypotheek afsloot, zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Wees in ieder geval maar blij dat je de helft aan het aflossen bent.