pe
door petrus_1 Feb 19, 2014 om 21:32
Geldzaken & recht

Recht

Sins vorig jaar ben ik er achter gekomen dat in mijn dossier van het ziekenhuis staat dat ik 14 jaar geleden zou zijn geopereerd voor een bypass operatie. Maar dat is nooit gebeurd. Kan het bewijzen geen ritssluiting. Hoe krijg ik dit er uit?

5836 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 21:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo petrus,

Lijkt me zaak om dit even op te nemen met het ziekenhuis.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2014 om 21:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als het erin staat en het is niet waar, zal één brief / gesprek met de desbetreffende arts voldoende moeten zijn om dit te schrappen. Controleer meteen of er meer fouten in of juist niet in staan. Vraag na afloop van het geheel een kopie van uw dossier. Als ze moeilijk doen, laat ze eens bewijzen dat het wèl gebeurd is, de "operatie".

zoekster
door zoekster - Feb 19, 2014 om 22:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft er iemand op uw naam deze operatie ondergaan?

pi
door pieterwolters - Feb 20, 2014 om 19:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Oftewel: "vroeger" gingen dingen ook fout. Het is dus niet iets van tegenwoordig.

ha
door hajete - Feb 21, 2014 om 12:06
75 Antwoorden / 19 Vragen

Bespreek het eerst met uw huisarts. Als hij het aankaart dan bespaart u dat een mogelijk moeilijke discussie.

ja
door jaimita - Feb 21, 2014 om 12:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou even contact met de verzekering opnemen. Zullen ze wel op de rekening gezet hebben

ha
door hajete - Feb 21, 2014 om 12:42
75 Antwoorden / 19 Vragen

Jaimita,

Dan moet je terug naar het ziekenfonds of de ziektekostenverzekering waar je 14 jaar geleden verzekerd was. Lijkt me geen vruchtbaar advies. Bovendien is dan het dossier nog niet verbeterd.

tr
door trofaiac - Feb 21, 2014 om 13:06
57 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=petrus schreef op woensdag 19 feb 2014, 21:32]Sins vorig jaar ben ik er achter gekomen dat in mijn dossier van het ziekenhuis staat dat ik 14 jaar geleden zou zijn geopereerd voor een bypass operatie. Maar dat is nooit gebeurd. Kan het bewijzen geen ritssluiting. Hoe krijg ik dit er uit?

Zou het iemand kunnen zijn met dezelfde naam als de uwe?
Er zijn wel meerdere mensen die dezelfde voor- en achternaam hebben zonder dat ze familie van elkaar zijn.

Soms wordt er wel eens niet goed gekeken naar een geboortedatum waar toevallig een naam als de uwe achter staat.

simon55
door simon55 - Feb 21, 2014 om 13:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zal met naamsverwarring te maken hebben denk ik..........ben zelf zestien keer geopereerd geweest aan rechtse oor.kreeg n andere specialist en die gaat prutsen aan de linker ik zeg wat gaan we doen zegt ie staat in dossier dat u links doof bent ..ik zeg jij moet beter lezen of n bril kopen

mi
door mielao - Feb 21, 2014 om 13:27
20 Antwoorden / 8 Vragen

Het lijkt me zinnig om in elk geval met uw verzekeraar contact op te nemen, daarnaast zoals
eerder gezegd met uw huisarts.
Wanneer men verkeerd zou denken, was dit een ziekenhuis dat enigszins in geldnood zat en
het gedeclareerd heeft..

M.v.g.,
Miela

adjura
door adjura - Feb 21, 2014 om 15:03
17 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst de huisarts inlichten en dan de verzekeraar.
Succes.

lo
door lotje - Feb 21, 2014 om 19:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Petrus,

Ik heb geen oplossing voor je maar iets dergelijks is mij ook overkomen. Ik zou een maagoperatie hebben ondergaan. Niet dus. Wel een andere simpele ingreep.
Mijn ( vorige) zorgverzekeraar heeft daar € 13.000 voor betaald... terwijl de ingreep die ik wel had ondergaan rond de duizend was....
Het ziekenhuis gebeld en uiteindelijk na veel gebel naar de administratie doorverbonden.
De dame die ik sprak bleef volhouden dat het een maagoperatie was geweest.
Of dat werkelijk zo was geregistreerd heb ik natuurlijk niet kunnen checken, maar de € 13.000
is wel degelijk betaald.

Ik heb maar opgegeven en er geen energie meer in gestoken, maar het is nogal duister.

Goh, de zorg is niet goedkoop........

ro
door ron530 - Feb 21, 2014 om 20:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom wilt u dat uit uw medisch dossier geschrapt hebben, is dat vanwege een weigering van een verzekering of anderszins. 14 jaar geleden was alle zorg nog `gratis` maar de administratie ook summier.

labren
door labren - Feb 22, 2014 om 12:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou een open hart operatie krijgen maar ze hebben bij mij mijn rechter been geamputeerdt

mo
door monica - Feb 22, 2014 om 20:20
70 Antwoorden / 8 Vragen

ron530:
Lijkt mij dat je een ingreep die je niet hebt gehad ook beter niet in je medische dossier kan te hebben. Dit geeft alleen maar verwarring. Stel dat er staat dat je een blindedarmoperatie hebt gehad en je krijgt erge buikpijn. Niemand zal dan aan een blindedarmontsteking denken, want die is volgens jouw dossier weggehaald....

er
door erky - Feb 23, 2014 om 12:00
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi petrus,

Aangenomen dat je naar het ziekenhuis nog niets hebt ondernomen, kan ik je slechts adviseren het ziekenhuis via een brief en e-mail (of fax) te laten weten ze aansprakelijk te stellen voor alle mogelijke gevolgen die deze fout met zich mee kan brengen, ook gevolgschade, als ze de fout niet binnen 4 weken herstellen. Als je héél erg pissig bent op dit ziekenhuis omdat je arrogant behandeld bent voor, bij of na het opvragen van de kopieën dan kan je ook een brief naar de politie (met kopieën van de kopieën) schrijven en aangifte doen van valsheid in geschrifte. Ook dreigen hiermee is een optie. De politie zal dan wel komen met zo'n reactie als dat het verjaard is of zo ... (daar ken ik de wet niet goed genoeg voor).

Succes,
Erky