La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 15:53
Geldzaken & recht

Retourkosten of niet?

Ik heb van Sissy Boy Homeland o.a. een hocker (soort poef) geleverd gekregen.

Op hun website staat dat deze de maten 83(b) x 89(d) cm heeft. Na uitpakken en montage blijkt dat hij maar ca. 65 (b) x 85 (d) cm is. Dat scheelt op de breedte dus ca.18 cm.  Een flinke afwijking.

Ik heb ze gemaild dat ik hem daarom wil retourneren. Zij berekenen daarvoor echter normaal € 200,- en die willen zij mij ook doorberekenen.
Ik vind echter dat het product niet aan de beschrijving voldoet en dat hun 200 euro-regeling hier niet van toepassing is.  Wie heeft er gelijk?

3017 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2019 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees op hun site dat het retourneren van een poef € 12,95 kost.

Maar zelfs die kosten zouden onterecht zijn als de maten zo sterk afwijken.

Hebt u wel een screeshot van die aanbieding op hun site?

Neem eens contact op met Consuwijzer.

marita5
door marita5 Dec 3, 2019 om 16:07
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , Retourkosten zijn voor een hocker € 200,-  https://www.sissy-boy.com/pages/retourneren-en-annuleren

tijger1
door tijger1 Dec 3, 2019 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar voor een poef € 12,95. En de Ts heeft het over een soort poef. En wat is een hocker anders dan een poef?

Raar bedrijf met idiote voorwaarden.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2019 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hocker ... poef ... er is verschil!

marita5
door marita5 Dec 3, 2019 om 16:20
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , verschil tussen hocker en poef , https://www.sissy-boy.com/collections/hockers

ju
door juliomariner Dec 3, 2019 om 16:30
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Maar hoe dan ook 200 euro voor de retour van een relatief klein artikel is natuurlijk totale waanzin

tijger1
door tijger1 Dec 3, 2019 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die hocker is het niet, want hij is gekrompen.:-))

La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 16:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1: Hij is flink gekrompen :-))
Op de site staat inderdaad 12,95 voor een poef maar dit is een hocker en dan kost dan 200,- (zelfde webpagina).

Ik heb een screenshot gemaakt van de webpagina incl afmetingen.

En dank voor de tip over Consuwijzer!

aurora1
door aurora1 Dec 3, 2019 om 19:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe weet ment toch dergelijke winkels te vinden blijf ik mezelf afvragen. Alleen al vanwege de naam zou ik daar niets kopen, en als ik de producten verder zie.... Hocker klinkt indrukwekkender maar is een poef.
Net zoals bijv. tegenwoordig een voorzet “assist” heet en in je voetbal CV genoemd wordt.... en indrukwekkend klinkt....
Kijk ook eens hier voor de benaming:

https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/hockers-en-voetenbanken

jo
door jorisw Dec 3, 2019 om 21:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Aurora1: Sissy Boy is een gewoon winkelketen met ook stenen winkels. Echt geen exotisch bedrijf waar je naar moet zoeken.

tijger1
door tijger1 Dec 3, 2019 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zouden ze eigenlijk wel weten wat hun naam betekent?

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2019 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zij berekenen daarvoor echter normaal € 200,

Lijkt me (een beetje) té veel ;-)

marita5
door marita5 Dec 3, 2019 om 16:08
11535 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 Dec 3, 2019 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik gezien. ;-)

Indien je jouw aankoop van meubelen hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Hier zijn de retourkosten aan verbonden:

  • Bank: €300,-.
  • Fauteuil, loveseat, hocker, kast: €200,-.
  • Poef: €12,95.

La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 16:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook veel maar ik denk dat ze de meubels op bestelling laten maken en hiermee de kosten van retouren 'afkopen'.

La
door Lauret18 - Dec 3, 2019 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1: op de site staat inderdaad 12,95 voor een poef maar dit is een hocker en dan kost dan 200,- (zelfde webpagina).

Ik heb een screenshot gemaakt van de webpagina incl afmetingen.

En dank voor de tip over Consuwijzer!

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 3, 2019 om 16:04
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lauret18 ,

De retourkosten van € 200,- staat inderdaad op hun site , maar dat heeft niks te maken met uw probleem .
U heeft een afwijkend product ontvangen , volg het advies van @edrick3 .

Of neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 16:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Maritas.

marita5
door marita5 Dec 3, 2019 om 17:02
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2019 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze verwijzen op hun site naar de CBW-voorwaarden.
Kom je er niet uit dan zou ik daar reclameren.
https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen

La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 16:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Edrick3.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2019 om 16:11
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat de verpakking meegerekend is bij het vaststellen van de maat.

La
door Lauret18 Dec 3, 2019 om 16:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, ja zo lust ik er nog wel een paar.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2019 om 17:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas weer een vraagsteller die niet vooraf goed nagaat waar iets wordt besteld en of de webshop op zijn minst een keurmerk heeft. Bij sissy-boy zie ik dat niet.
Volgens de wetgeving heeft u het recht om binnen 14 dagen te retourneren maar dat recht houdt in ieder geval niet in dat het terugzenden gratis moet zijn.
In dat geval zou een bedrag ad € 12,95 dat kennelijk op https://www.sissy-boy.com/collections/all  wordt genoemd niet onredelijk zijn.
Maar hoe dan ook is er dan ook een valkuil indien de retourzending niet aangetekend en zelfs nog beter zonder verzekering wordt geretourneerd.
De verzender en dat bent u is dan verantwoordelijk voor het op goede wijze worden bezorgd en bewijs maar eens al dat onverhoopt niet zo is (ook hierover komen soms af en toe vragen bij ons).

Het aanreken van het bedrag dat u noemt, € 200,00 is hoe dan ook volstrekt onrekelijk. U kreeg al verwijzingen naar ACM Consuwijzer wat u in deze kunt doen.

Het grote probleem is echter dat als er echt problemen zijn - vandaag toevallig in het nieuws dat er met 50% van de webshops problemen voorkomen - u in het uiterste geval naleving van de wet kunt vorderen middels het starten van een civiele procedure.  Om het nog eenvoudig te houden kunt u eventueel deze https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen/klachtenformulier wijze toepassen.