ma
door mausdees Feb 21, 2004 om 18:03
Geldzaken & recht

Schade aan woning

Begin 2003 is er bij ons in het dorp begonnen met het aanleggen van een spoortunnel. Twee maanden geleden zijn we erachter gekomen dat er door de trillingen die dit met zich meebrengt scheuren bij ons in de muren zijn ontstaan. Graag wil ik advied hoe ik deze schade vergoed kan krijgen.

452 3 Rapporteer

lancelot
door lancelot - Apr 16, 2004 om 12:48
8 Antwoorden / 3 Vragen

De schade vergoed krijgen is het doel. Voor dit doel zult u de juiste stappen moeten nemen. Ten eerste dient u uw bevindingen en klachten uitgebreid op schrift te stellen, waar mogelijk voorzien van fotomateriaal en dit te richten aan opdrachtgever van het project. U dient hier aan te geven dat de tegenpartij aansprakelijk stelt voor alle geleden en nog te leiden schade als gevolg van de aanleg van de spoortunnel. Aangetekend versturen!
U krijgt niet zomaar een schadevergoeding. Dit uiteraard alleen voor schade als deze aantoonbaar te herleiden is tot de genoemde bouwactiviteiten. Dit is een lastig traject. Ik zou u het volgende willen adviseren. Leg alles (ook digitaal) vast en onderzoek de mogelijkheden van (collectief) rechtskundige bijstand. Succes

ju
door june - Apr 16, 2004 om 12:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft heel erge pech want dit is een probleem dat niet makkelijk verhaalbaar is. dit moet u met met een rapport van een onafhankelijke organisatie doen dit moet ze onder hun neus leggen en als dat niet wekt aql u naar de rechter moetn gaan en daar de feiten op tafel leggen maar als u verliest draait u voor de kosten op en dat is niet mis nog een tip bij de gemeente enzo kan een beetje bluffen geen kwaad oh en steeds harder gaan praten dat werkt ook altijd goed en als het kan de deur van het kantoor waar u spreekt een beetje openlaten staan dan hoort de rest van het gemeente-huis u ook en op de tafel timmeren enzo dat werkt ook altijd goed

ro
door robbin_1 - Apr 16, 2004 om 12:48
16 Antwoorden / 15 Vragen

Het verhalen van schade in een dergelijk geval is op zich al moeilijk, zeker wanneer u niet beschikt over een zogenaamde vooropname in beeld en schrift van uw woning.
In zaken als deze dient u op voorhand de opdrachtgever schriftelijk aansprakelijk te stellen van mogelijke gevolgschade voortvloeiend uit het project.Mogelijk bent u vooraf niet genoeg of in het geheel niet geinformeerd door gemeente/provincie of bouwbedrijf.Deze zouden namelijk na uwschriftelijke aansprakelijkheid stelling een vooropname moeten laten uitvoeren door een onafhankelijk technisch bureau.In uw geval adviseer ik om zelf contact te zoeken met een dergelijk bureau.(Hageman b.v. te Rijswijk ZH)