kn
door knabbel13 Oct 14, 2014 om 10:24
Geldzaken & recht

Schulden

ALS JE SCHULDEN HEB BIJ DE OVERHEID KAN JE DIE DAN KWIJTSCHELDING GEVEN??DIT IS EEN SERIUEZE VRAAG? WAAR IK DUS ALLEEN SERIEZE ANTWOORDEN OP WIL HEBBEN AUB!!

1480 25 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 14, 2014 om 12:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als u serieuze antwoorden wilt hebben, stel dan serieuze vragen. Waarom zou de overheid deze schulden kwijtschelden?

Ik denk niet dat de overheid een filantropische instelling is, draai het even om, als u nog iets van de overheid krijgt , wilt u dit toch ook hebben. Daarnaast als het de overheid betreft heeft u het ook over mijn geld, betalen dus!

pi
door pieterwolters - Oct 14, 2014 om 12:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad zoals Pino zegt: gewoon betalen, het geld is van ons allemaal. En je hoeft niet zo te schreeuwen.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon een betalingsregeling treffen. Kan ook met kleine letters.

kn
door knabbel13 - Oct 14, 2014 om 15:04
33 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 14:03]Gewoon een betalingsregeling treffen. Kan ook met kleine letters.
Klopt kan ook met kleinere letters had ik ff niet gezien. Maar hoe kan je met die lui een betalings regeling treffen??

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2014 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=knabbel13 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 15:04][quote=tijger1 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 14:03]Gewoon een betalingsregeling treffen. Kan ook met kleine letters.
Klopt kan ook met kleinere letters had ik ff niet gezien. Maar hoe kan je met die lui een betalings regeling treffen??

Door contact met ze op te nemen?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 14, 2014 om 15:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Leuk zou dat zijn den zou iedereen daar gebruik van gaan maken.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En welke lui bedoelt u?

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2014 om 15:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Schulden bij de overheid kan veel zijn. Belasting, CJIB, en noem er nog maar een paar paar. Als het CJIB schulden zouden zijn zou het toch prachtig zijn als er kwijtschelding zou bestaan................

Als de vraagsteller een serieus antwoord wil (WAAR IK DUS ALLEEN SERIEZE ANTWOORDEN OP WIL HEBBEN AUB!!) laat hem/haar dan eens aangeven uit welke schulden de vraag bestaat.

kn
door knabbel13 - Oct 14, 2014 om 15:39
33 Antwoorden / 17 Vragen

Kijk ik snap het allemaal wel, maar ik vraag dit niet voor mezelf? Maar ik wil goed beslagen ten ijs komen., Als ik daar mijn zoon mee kan helpen. Want natuurlijk betalen we allemaal belasting en niemand wil dat daar aan gezeten word. Maar op de een of andere manier lukt het iedereen wel?? Maar hij zit al 3 jaar in de SHIT. En baby op komst, dus ik maak me zorgen.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het nu voor uzelf is of voor een ander, dat maakt voor de vraag niet uit. Het gaat erom, welke schulden?

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2014 om 15:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, voor wie het ook is, en vervelend dat er een bepaald persoon in de shit zit, al drie jaar en ook een baby onderweg, en dat men zich zorgen maakt, maar Welke schulden betreft dit? Graag alleen de instantie(s) en eventueel geschatte bedragen.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2014 om 15:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerder topic van knabbel (waar overigens ook niet vermeld wordt over welke belastingsschuld het precies gaat) KLIK

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2014 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat doet uw zoon er zelf aan om uit de (vele naar ik begrijp) schulden te komen, zoals een baan erbij nemen bijv.?
Hoe oud is uw zoon? Werkt zijn partner?
Ik hoop dat u niet verder gaat met financiële hulp geven, het water naar de zee dragen zoals u zelf noemt.

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2014 om 16:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik hoop dat u niet verder gaat met financiële hulp geven, het water naar de zee dragen zoals u zelf noemt.

En als u dat toch absoluut wil doen, zet het dan vast op een rekening tot 21 jaar vast op naam van de komende baby zonder opname mogelijkheid daarvoor.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2014 om 16:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u er inmiddels achter waarom uw zoon is afgewezen voor schuldsanering, heeft u de stukken zelf gelezen?

kn
door knabbel13 - Oct 14, 2014 om 16:27
33 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 14 okt 2014, 15:52]Inderdaad, voor wie het ook is, en vervelend dat er een bepaald persoon in de shit zit, al drie jaar en ook een baby onderweg, en dat men zich zorgen maakt, maar Welke schulden betreft dit? Graag alleen de instantie(s) en eventueel geschatte bedragen.
hij zelf doet mij maar de helft vertellen. ik weet dus bij de belasting en rdw vestia en Ibc de hoeveel heden weet ik echt niet maar gisteren zei hij al had ik bij wehkamp van alles besteld dan krijjg je kwijtschelding en nu bij de Overheid willen ze en kunnen ze geen regeling treffen?

kn
door knabbel13 - Oct 14, 2014 om 16:29
33 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 16:19]Wat doet uw zoon er zelf aan om uit de (vele naar ik begrijp) schulden te komen, zoals een baan erbij nemen bijv.?
Hoe oud is uw zoon? Werkt zijn partner?
Ik hoop dat u niet verder gaat met financiële hulp geven, het water naar de zee dragen zoals u zelf noemt. hij werkt gelukkig en heeft een goed inkomen..maar volgens hem hebben ze daar beslag op gelegt wie/wat/ geen idee

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doet zijn partner ook nog een duit in het zakje? Wehkamp geeft echt niet zomaar een kwijtschelding van de schulden.

Hoe naar het ook is, u moet uw handen er van af trekken.

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2014 om 16:35
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie staan RDW, die schelden nooit kwijt, da's vast. Die nemen de auto in beslag zelfs al vervoert hij zijn bijna bevallende partner naar het ziekenhuis bij een toevallige controle.

Hij vertelt u ook niet alles, als hij daar eens mee begon, was er misschien nog hier een advies te geven.

Om aan schuldsanering en of kwijtschelding mee te kunnen doen, moet je wel aan bepaalde minimale voorwaarden voldoen. Ik denk (mede omdat hij u maar een tipje van de sluier oplicht) dat u alleen het topje van de ijsberg ziet. Als er een aantal schuldeisers NIET accoord gaan, vanwege te verwachten te weinig betaling, gaat het feest niet door en gaat er een failliet boven zijn hoofd hangen.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2014 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben het met @tijger1 eens, ik zou mijn handen er maar van aftrekken (en het ook niet meer willen aanhoren).
U heeft nog niet verteld hoe oud hij is.

komsja
door komsja - Oct 14, 2014 om 16:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@knabbel13
Of men nou wel of geen goed inkomen heeft SCHULDEN maken doet men in de meeste gevallen ZELF.Als men zijn of haar rekeningen niet op tijd betaald of maar raak loopt te bestellen bij een postorderbedrijf(waar je een torenhoge rente betaald) want ohw die (bijvoorbeeld)20 euro voor een tv kan er ook nog wel bij want wat is nou 20 euro per maand en in de supermarkt zonder op de prijzen te letten je kar vol loopt te laaien etc etc Tja dan gaat het fout en kom je achter te lopen.Zo,n levensstijl is niet voor veel mensen weggelegd.
En als men roeit met meer riemen dan men heeft dan moet men zelf ook op de daaruit voortvloeiende financiele blaren zitten en hoeft de ander (overheid,wij dus) daar niet voor op te draaien.
Natuurlijk is het allemaal heel triest en naar en vervelend maar als je je hand in het vuur steekt dan weet je van tevoren dat je poten brand

an
door anne1234 - Oct 22, 2014 om 13:35
51 Antwoorden / 2 Vragen

Heel lastig voor u zoon maar ik zou zoiets hebben van ,je hebt je kont gebrand ,je zal het zelf moeten oplossen.Dat er een baby onderweg is is waarschijnlijk qua uitgaven ook niet makkelijker maar ja dat is nou eenmaal zo, zo zitten vele mensen en die moeten ook hun schulden betalen, ongeacht de aankomende geboorte van een kind. Net zoals die schuld bij online postorderbedrijf ,dat had hij kunnen weten dat die ook al is het in termijnen gewoon hun geld willen hebben met nog eens een flinke rente ook,. niet erg slim van u zoon dus,.. En bij de staat is het hetzelfde, hij zal voor deze schulden op moeten draaien.. Het zou wel erg makkelijk zijn als hij kwijtschelding zou krijgen,want dat krijgen andere klanten en Nederlanders natuurlijk ook niet. Dat zijn van die dingen waar hij waarschijnlijk te gemakkelijk over gedacht heeft en daar betaald hij toch de prijs voor. Als hij het kwijtgescholden zou krijgen dan zou dat voor de staat en die onlinebedrijf toch een strop zijn als die dat bij iedereen moesten doen, zou ook niet kloppen. Wat ik ook gek vind is dat hij u wel verteld dat hij schulden heeft maar niet alles verteld , dan had hij beter helemaal zijn mond kunnen houden en zelf zijn problemen op kunnen lossen. Hij weet denk ik wel dat een postorderbedrijf een bepaalde betaalvoorwaarde heeft , dat is dan misschien een geluk ,alleen voor hem duurder maar ik ben bang dat de staat niet zo makkelijk zal zijn... Niet echt slim van hem dus,.. U zegt dat hij een goede baan heeft dan zou je zeggen , bezuinigen op bepaalde dingen tot hij uit die put is. Hoe moeilijk ook. Ik wens hem veel succes.

kn
door knabbel13 - Oct 22, 2014 om 13:49
33 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=anne1234 schreef op woensdag 22 okt 2014, 13:35]Heel lastig voor u zoon maar ik zou zoiets hebben van ,je hebt je kont gebrand ,je zal het zelf moeten oplossen.Dat er een baby onderweg is is waarschijnlijk qua uitgaven ook niet makkelijker maar ja dat is nou eenmaal zo, zo zitten vele mensen en die moeten ook hun schulden betalen, ongeacht de aankomende geboorte van een kind. Net zoals die schuld bij online postorderbedrijf ,dat had hij kunnen weten dat die ook al is het in termijnen gewoon hun geld willen hebben met nog eens een flinke rente ook,. niet erg slim van u zoon dus,.. En bij de staat is het hetzelfde, hij zal voor deze schulden op moeten draaien.. Het zou wel erg makkelijk zijn als hij kwijtschelding zou krijgen,want dat krijgen andere klanten en Nederlanders natuurlijk ook niet. Dat zijn van die dingen waar hij waarschijnlijk te gemakkelijk over gedacht heeft en daar betaald hij toch de prijs voor. Als hij het kwijtgescholden zou krijgen dan zou dat voor de staat en die onlinebedrijf toch een strop zijn als die dat bij iedereen moesten doen, zou ook niet kloppen. Wat ik ook gek vind is dat hij u wel verteld dat hij schulden heeft maar niet alles verteld , dan had hij beter helemaal zijn mond kunnen houden en zelf zijn problemen op kunnen lossen. Hij weet denk ik wel dat een postorderbedrijf een bepaalde betaalvoorwaarde heeft , dat is dan misschien een geluk ,alleen voor hem duurder maar ik ben bang dat de staat niet zo makkelijk zal zijn... Niet echt slim van hem dus,.. U zegt dat hij een goede baan heeft dan zou je zeggen , bezuinigen op bepaalde dingen tot hij uit die put is. Hoe moeilijk ook. Ik wens hem veel succes.

kn
door knabbel13 - Oct 22, 2014 om 18:41
33 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry er is iets goed fout gegaan? Maar inderdaad ik moet het met rust laten en aan hem zelf over laten ten slotte is die met 30 jaar oud (en niet) wijs genoeg?

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2014 om 20:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel verstandig, en ik zou het van hem ook niet meer willen aanhoren....