jc
door jctillie Aug 2, 2012 om 17:41
Geldzaken & recht

Service van wehkamp

Ik heb op 29 juni via ideal een product besteld bij wehkamp. Ik zou het de volgende dag krijgen. Maar er was een sorteerfout opgetreden. Na een aantal mailtjes naar wehkamp bleek dat er voor mij iemand was geweest die het laatst beschikbare exemplaar had besteld. Het product was dus eigenlijk uitverkocht, maar dit was nog niet verwerkt op de site. Na nog een paar mailtjes naar wehkamp, over de vraag wanneer ik mijn geld terug zou krijgen, kreeg ik te horen dat ik een formulier moest invullen en die naar hun op moest sturen. Terwijl op de site heel mooi staat dat als een product uitverkocht is en je vooruit hebt betaald je je geld meteen terug zou krijgen. Ik heb het formulier een tijd geleden opgestuurd, maar ik heb nu nog steeds mij geld niet terug. Wat moet ik nu gaan doen? want wehkamp lijkt niet echt veel te willen doen.

p.s. ik heb geen idee of dit in deze categorie hoort, maar ik kon geen passende categorie vinden.

1467 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 2, 2012 om 18:07
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Volslagen idioot dat je een formulier moest invullen om je geld terug te krijgen. Het product was uitverkocht en daarmee klaar! Gewoon geld terugstorten en niet meer moeilijk over doen.

Laten we hopen dat het webcare team van Wehkamp hier snel ingrijpt. Even afwachten.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 3, 2012 om 19:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Stuur een E mail met de link naar dit forum want ze willen graag hun naam houden.
Neckermann ging al kapot in Duitsland dus als ze slim zijn lossen ze het extra snel op!

we
door wehkamp_webcare - Aug 16, 2012 om 15:38
83 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: webcareteam@wehkamp.nl

jo
door jorisw - Aug 16, 2012 om 15:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Goede reden om gewoon via de acceptgiro optie te betalen.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 16, 2012 om 18:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na 13 dagen eindelijk antwoord?

Bepaald geen goede service.
en nu maar afwachten hoe het gaat aflopen.

jc
door jctillie - Aug 16, 2012 om 19:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

De service is echt heel erg slecht.
Ik heb ondertussen nog contact gehad met de klantenservice van wehkamp.
Volgens hun zou mijn geld teruggestort zijn maar er is nog steeds niks bij geschreven.

zoekster
door zoekster - Aug 16, 2012 om 19:13
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jctillie schreef op donderdag 16 aug 2012, 19:02]De service is echt heel erg slecht.
Ik heb ondertussen nog contact gehad met de klantenservice van wehkamp.
Volgens hun zou mijn geld teruggestort zijn maar er is nog steeds niks bij geschreven.

Ga dan maar met het webcare team aan de slag, dan lukt het meestal wel.

jc
door jctillie - Aug 16, 2012 om 19:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een mailtje naar webcare gestuurd

Ruiter33
door Ruiter33 - Feb 12, 2013 om 20:16
8 Antwoorden / 3 Vragen

Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".
Het "Webcare-team" probeert de indruk te wekken je serieus te nemen, maar negeert je uiteindelijk volledig, om van de reguliere klantenservice (te stom om voor de duvel te dansen) maar niet te spreken.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 21:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Nee hoor.

Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven.

Garantie is een gunst, geen recht.

Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.

Ruiter33
door Ruiter33 - Feb 12, 2013 om 21:32
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03][quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Nee hoor.

Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven.

Garantie is een gunst, geen recht.

Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 21:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

@ruiterwr:

Gelieve niet mijn bericht quoten zonder een reactie erbij te geven.

Ruiter33
door Ruiter33 - Feb 12, 2013 om 21:39
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03][quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Nee hoor.........

Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven.

Garantie is een gunst, geen recht.

Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.

Wie heeft het over "recht"?
Wie heeft het over "overtreding"?

Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 21:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:39][quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03][quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Nee hoor.........

Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven.

Garantie is een gunst, geen recht.

Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.

Wie heeft het over "recht"?
Wie heeft het over "overtreding"?

Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.

Jij schreef toch echt:

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

En daar reageerde ik op.

Dat past exact in het straatje dat de Consumentenbond en Consumentenautoriteit Apple willen aanklagen vanwege dat Apple niet aan de garantieregels houdt.

Gaat er nu een belletje rinkelen? :-)

Ruiter33
door Ruiter33 - Feb 12, 2013 om 21:54
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:44][quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:39][quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03][quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Nee hoor.........

Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven.

Garantie is een gunst, geen recht.

Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.

Wie heeft het over "recht"?
Wie heeft het over "overtreding"?

Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.

Jij schreef toch echt:

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

En daar reageerde ik op.

Dat past exact in het straatje dat de Consumentenbond en Consumentenautoriteit Apple willen aanklagen vanwege dat Apple niet aan de garantieregels houdt.

Gaat er nu een belletje rinkelen? :-)

Je aanname, ik hou niet eens van appels, heeft echter niets met de misleidende formulering te maken heeft waarmee Wehkamp probeert haar klanten een rad voor ogen te draaien.
Maar dat geeft verder niets hoor.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:19
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:54]Je aanname, ik hou niet eens van appels, heeft echter niets met de misleidende formulering te maken heeft waarmee Wehkamp probeert haar klanten een rad voor ogen te draaien.
Maar dat geeft verder niets hoor.

En toch:
Jij schreef toch echt:

[quote=ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16]Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Blijkbaar bedoel jij totaal iets anders.
Maar geef dan ook niet aan dat Wehkamp gebruik blijft maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".

Als jij aangeeft dat "Wehkamp gebruik blijft maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".", dan zeg jij dat Wehkamp niet aan de garantieregels houdt.

Ik weet het: ik ben lastig. Maar je moet nu eenmaal niet tegen een appel peer gaan zeggen.

Want als Wehkamp de bestelling niet correct afhandelt, valt dat echt niet onder de garantie.