cl
door clouise Dec 11, 2013 om 12:55
Geldzaken & recht

Servicebureau Fourever

Ik werd vanochtend gebeld door Servicebureau Fourever. Zij vertelden ons dat we een van de 100 gelukkigen waren in Vinkeveen die in de maand januari prijzen in ontvangst mogen nemen. Die prijzen zijn afkomstig van organisaties die in het verleden prijsvragen hebben uitgeschreven maar nooit alle prijzen hebben kunnen uitgeven. Al die prijzen krijgen zij en die mogen zij dan uitdelen aan geselecteerde personen in bepaalde regio’s. Dit keer is het dus Vinkeveen. Ze brengen het uiteraard heel plausibel en in deze voor veel mensen ongetwijfeld financieel lastige tijden klinkt het allemaal erg verleidelijk.

Op mijn vraag hoe ze aan mijn (niet gepubliceerde) mobiele telefoonnummer komen, volgt er een vaag verhaal over dat ik in het verleden vast en zeker iets heb ingevuld voor een enquête (wat ik nooit doe) of dat ik mijn nummer heb gebruikt op social media (wat ik eveneens niet doe want ik zit niet op social media sites) of dat ik mijn nummer heb ingevuld als ik dingen op internet bestel (en dat doe ik dan soms wel maar dan niet mijn mobiele nummer maar mijn landlijn!). En als ze mijn mobiele nummer dan al op rechtmatige manier zouden hebben gekregen, hoe koppelen ze dat nummer dan aan Vinkeveen? Daar hadden ze geen antwoord op.

Op de vraag waarom Vinkeveen nu in de prijzen zou vallen, kreeg ik als antwoord: ‘omdat mensen in Vinkeveen hadden geklaagd dat ze nooit iets wonnen als ze meededen aan prijsvragen” (sic!).

Ze vragen vervolgens of je geinteresseerd bent in een nieuwe auto (je kunt kiezen uit BMW, Audi of een Mini), of je graag op vakantie gaat en zo ja waar je dan graag naar toe zou willen gaan, of een jaar lang gratis boodschappen tot 250 euro per maand doen bij de supermarkt (en welke supermarkt is dat dan) maar het gaat ook om geldprijzen. En als je die wint op welke bank- of girorekening (graag even je nummer) wil je dan dat geld ontvangen. Maar na een lang verhaal en heel veel tegenvragen van mijn kant komt dan toch de aap uit de mouw!

Om Fourever in staat te stellen al prijzen te kunnen uitdelen (in totaal geven ze 300 prijzen per maand weg) moet je ongeveer 8 cent per prijs betalen. Ze willen dus een bedrag van 24,95 van je bankrekening afschrijven zodat je in januari mee kan dingen. Op mijn vraag of het dus gewoon gaat om een ordinaire raffle of loterij werd ontkennend geantwoord maar zonder die betaling kom je dus niet in aanmerking voor die prijzen. Het zou niet gaan om een abonnement of langlopend contract, het betreft echt een eenmalige afschrijving, zo werd mij verteld maar mijn gevoel zegt dat ook al zou je toestemming geven voor een eenmalige afschrijving je er gewoon voor lange tijd aan vast zit. En zie er dan nog maar eens van af te komen.

Op internet is Fourever namelijk niet te vinden. Zelf geven ze www.fourever.eu als website maar daar kun je alleen op als je een inlogcode hebt en die krijg je pas als je die 24,95 hebt betaald. Er staat nergens bij hoe ze bereikbaar zijn, waar ze zitten en wie verantwoordelijk is. Ze bellen met een afgeschermd telefoonnummer en op mijn vraag het nummer te mogen hebben, kreeg ik te horen dat ik een deelnamebrief zou ontvangen waar alle contactgegevens in staan, maar dan natuurlijk alleen nadat ik nu zou toestemmen in deelname en dus een afschrijving van 24,95 euro.

Ik hoop niet dat jullie er in tuinen. Dit bedrijf heeft zich vorig jaar schuldig gemaakt aan dezelfde oplichterij maar dan onder de naam Enjoy2win. Dus als je gebeld wordt, dan weet je dat het niet goed zit. E

8137 46 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 11, 2013 om 15:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heel duidelijk. Het betreft hier dus een ordinair, malafide 'bedrijfje', dat d.m.v. keiharde leugens iemand probeert te verleiden om ergens aan mee te doen à € 24,95.
En dan waarschijnlijk ook nog eens per maand??

Maar goed dat u dit op tijd door had en hier publiceert.

"Onze klantenservice is van maandag t/m donderdag van 10.00 uur tot 14.00 uur op het nummer 085–4001234 "

Dus: iedereen bellen. Aan hen vragen of ze mee willen doen aan een andere loterij.
Maak er maar wat van.

En om hen te vragen om hier(op) te reageren heeft geen zin. Dit soort malafide 'bedrijfjes' zijn daarvoor te laf.

Voor meer gegevens:

valerius-2
door valerius-2 - Dec 11, 2013 om 15:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als men nadenkt zoals u dan ziet men toch echt wel dit niet kan.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2013 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed dat je dit meldt.
Ze gaan achter nog meer namen schuil: klik hier.

diumenge
door diumenge - Dec 11, 2013 om 20:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed dat je de naam van deze club Fourever hier noemt. Hopelijk vinden meer mensen deze post door het gebruik van de naam Fourever. Als ze googlen op Fourever.

an
door anita70 - Dec 12, 2013 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag zijn 100 mensen in De Kwakel geselecteerd door Fourever als "gelukkige winnaars".
Maar pas nadat je telefonisch akkoord geeft dat je tenminste 1 maand een servicecontract afsluit, krijg je een brief met gegevens die telefonisch zijn besproken. Heb een uur aan de telefoon gezeten, maar ik geef telefonisch geen toestemming over financiële zaken. Nooit. Dan krijg je dus ook niet de welkomstbrief. Dus ik ben geen winnaar ;-)

ke
door kella010 - Dec 12, 2013 om 13:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe pas sinds 1 december mee met fourever. Alhoewel ik in het begin ook mijn twijfels had zijn ze toch hun woordje nagekomen. Ik heb een welkomstbrief ontvangen waarin mijn gebruikersnaam en wachtwoord stond vermeld. Ik heb me gisteren ingelogd en tot mijn stomste verbazing zag ik staan dat ik een geldprijs van 750 euro had gewonnen. Het gewonnen geldbedrag staat sinds vanochtend op mijn rekening.
Weet iemand misschien of daar nog kansspelbelasting over betaald dient te worden?

ik lees hierboven heel veel verhalen van andere mensen en ik vraag me af of ze wel goed hebben geluisterd aan de telefoon.

naar mijn mening komt het verhaal dat mij is verteld aan de telefoon wel gewoon overeen met wat er in de brief staat vermeld.

kortom ik ben tevreden met fourever en ik hoop dat het niet bij deze ene prijs blijft!

ik hoop antwoord te krijgen op bovengenoemde vraag en wens de andere deelnemers van fourever succes .

hutch
door hutch - Dec 12, 2013 om 13:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nee hè, precies wat ik verwacht had. Registreren, een (uiteraard) positieve reactie plaatsen..... en daar blijft het dan bij.

De enige vraag bij mij was: hoelang duurt het, voordat iemand zich registreert en hier een positieve reactie plaatst aangaande dit 'bedrijfje'....

Dus u heeft een geldbedrag gewonnen? Met wat dan precies? Welke 'loterij' (of soortgelijk iets) precies? Of krijgen wij nu een (zeer) wazig antwoord? Ben benieuwd!

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2013 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kella10

Van harte gefeliciteerd met uw prijs. En dan straks ook nog de bonus van uw werkgever, het kan niet op ;-)

hutch
door hutch - Dec 13, 2013 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wil acteur/actrice 'Kella010' mijn vragen nog beantwoorden?
Of mag dat niet meer van de 'eigenaar' van dat malafide clubje?
Of zou 'Kella010' zelf de eigenaar zijn...........?
Hoe doorzichtig kan iemand zijn!

hutch
door hutch - Dec 13, 2013 om 22:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En maar wachten.......

Hoe voorspelbaar kan iemand (en een flut'bedrijfje') zijn.

hutch
door hutch - Dec 16, 2013 om 12:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=kella010 schreef op donderdag 12 dec 2013, 13:01]ik doe pas sinds 1 december mee met fourever. Alhoewel ik in het begin ook mijn twijfels had zijn ze toch hun woordje nagekomen. Ik heb een welkomstbrief ontvangen waarin mijn gebruikersnaam en wachtwoord stond vermeld. Ik heb me gisteren ingelogd en tot mijn stomste verbazing zag ik staan dat ik een geldprijs van 750 euro had gewonnen. Het gewonnen geldbedrag staat sinds vanochtend op mijn rekening.
Weet iemand misschien of daar nog kansspelbelasting over betaald dient te worden?

ik lees hierboven heel veel verhalen van andere mensen en ik vraag me af of ze wel goed hebben geluisterd aan de telefoon.

naar mijn mening komt het verhaal dat mij is verteld aan de telefoon wel gewoon overeen met wat er in de brief staat vermeld.

kortom ik ben tevreden met fourever en ik hoop dat het niet bij deze ene prijs blijft!

ik hoop antwoord te krijgen op bovengenoemde vraag en wens de andere deelnemers van fourever succes .

Waarom reageert die 'Kella010' niet meer.....?

Schitterend hoe iemand door de mand valt.....!!!!

Dus NOOIT met dit malafide 'bedrijfje' in zee gaan. U wordt belazerd waar u, spreekwoordelijk, bij staat. Ze proberen u niet alleen op de wijze als TS aangeeft te belazeren, maar ook nog eens op de wijze zoals ene 'KELLA010' doet.

Het is gewoon één grote leugen.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2013 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het wel onbegrijpelijk dat mensen hier nog steeds intrappen.

he
door henry51 - Dec 17, 2013 om 17:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik werd gebeld door deze oplichters met het verhaal dat er in ons dorp 100 mensen in aanmerking kwamen om 300 prijzen te verdelen die nooit door de prijswinnaars zijn geclaimd. Ik moest mijn gegevens geven en ook mijn bankrekening nummer, iets wat ik in eerst instantie geweigerd heb. Toen kwam de aardige stem op het idee te zeggen dat der ook geldprijzen tussen zaten en dat daarvoor mijn bankrekeningnummer moest worden ingevuld.
Er is in het voorgesprek nooit gesproken over een lidmaatschap of dat er een bedrag van mijn rekening zou worden afgeschreven.
Pas in de bandopname werd heel terloops denk ik een bedrag genoemd wat mij op dat moment geheel ontging.
Pas toen ik de brief ontving, werd het mij duidelijk dat we hier met vermoedelijk. buitenlandse oplichters te maken hebben.
Ik kan alleen maar waarschuwen: Trap er niet in!!

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2013 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunnen net zo goed Nederlandse oplichters zijn. En wat dan nog, spreekt toch voor zich dat dit niet klopt.

hutch
door hutch - Dec 17, 2013 om 19:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In ieder geval schrijft er 1 aardig goed Nederlands.......

En die 'held' durft niet meer te reageren.

pi
door pinkpanther100 - Dec 20, 2013 om 11:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd vanochtend: 19 december 2013 ook gebeld door SERVICEBUREAU FOREVER met hetzelvde verhaal dat ik de
GELUKKIGE WINNAAR ben: een van de 100 uit mijn regio die kans maakt

om door hun KAALGEPLUKT te worden...

Blijkbaar is het voor hun heel rendabel om mensen te blijven bellen ook al is er deze uitzending bij de Vara geweest die waarschuwd voor deze praktijken:

Uitzendinggemist:
Radar
ma 15 apr 2013, 20:34

Kijk uit!!!

hutch
door hutch - Dec 20, 2013 om 14:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is een leugenachtig persoon, die crimineel gedrag vertoont.
Dit figuur registreert zich zelfs als ene 'Kella010' en probeert nog te redden wat er te redden valt en durft niet eens te reageren op hele simpele vragen.
Dit is ook heel herkenbaar bij alle 'bedrijven' en personen die wat te verbergen hebben.

En het mooie is, dat dit forum warm gehouden wordt, juist omdat die stakker er een toneelspel van maakt in de persoon van 'KELLA010'.
Ook op hun site zelf is ene '' aktief als acteur.

Nergens staat ook vermeld dat er maandelijkse kosten aan verbonden zijn.
Wel proberen zij dit te camoufleren/verhullen, door te vermelden dat er geen '' kosten zijn.

M.a.w. pas op voor 'Servicebureau Fourever '. Dit 'bedrijfje' / deze persoon 'liegt en bedriegt'.

ra
door rayjohbar - Dec 22, 2013 om 18:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,ik ben ook gebeld en door verschillende oorzaken, heb ik toch toegezegd(via bandopname) dat ze 24,95 mochten afschrijven van mijn rekening ,stom ,stom ,stom,..ik weet het
heb 2 dagen later gebeld, maar opzeggen kon ,maar de eerste keer zou er toch geld afgehaald worden
Ik zou een mail krijgen om op te zeggen niet gekregen ! weet iemand meer wat ik kan doen voordat ze elke maand geld er af halen...?
wie kan mij meer info geven..

sa
door saphira - Dec 24, 2013 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou helaas ben ik hier dus ook in gestonken :(
Na meerdere malen de klantenservice van Fourever gebeld te hebben en elke keer niemand aan de lijn te krijgen maar afgewacht tot ze het bedrag afschreven. Dat is vandaag gebeurd. (Grappig feit, de stem op het bandje van de klantenservice is precies de zelfde stem als de gene die me deze oplichting aangesmeerd heeft, kan dus goed allemaal 1 persoon zijn). In de brief die ik ontvangen had staat alleen een telefoon nummer, geen adres, geen email adres. Enige wat je kan doen is contact op nemen met de Fourever helpdesk op nr 0854001234 en daar voor eeuwig in de wacht staan.

Heb meteen mijn bank gebeld (Rabobank) en die zouden het bedrag terug halen (nog niks terug gezien, half uur geleden gebeld) en een blokkade op het rekeningnr gezet zodat ze niet opnieuw af kunnen schrijven. Normaal kan je via een selectieve incassoblokkade op de site van Rabobank blokkeren maar blijkbaar is het oplichters bedrijf nog niet over op IBAN dus heb ik het telefonisch laten blokkeren, zodra zei overstappen op IBAN zal ik dit opnieuw moeten doen. Dus nu goed mijn rekening in de gaten houden.

Politie gebeld, die waren alles behalve behulpzaam aangezien zulke dingen toch een moeilijk verhaal zijn en zeiden dat ik maar contact op moest nemen met Het Juridisch Loket 0900-8020 (€ 0,10 p/m)

Mocht ik het bedrag morgen nog niet terug hebben op mijn rekening neem ik opnieuw contact op met mijn bank en mocht dat niks helpen met het juridisch loket. Ook al schiet ik daar waarschijnlijk niks mee op, krijg ik die 24,95 misschien terug maar heb ik waarschijnlijk dat bedrag alweer uit gegeven aan telefoon kosten.

Tevens stuur ik een email naar info@kansspelautoriteit.nl om eens bij hun navraag te doen. Mocht ik daar iets belangrijks op terug horen zal ik dat hier posten.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2013 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u ja gezegd hebt, en dat blijkt wel omdat u uw bankgegevens gegeven hebt, zit u er de eerste maand wel aan vast.

Bij het Juridisch Loket kunt u ook langs gaan, dan kost het niets.. Maar wat zou de politie er aan moeten doen?

Morgen is er geen betalingsverkeer.

he
door henry51 - Dec 24, 2013 om 14:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag is bij mij € 24,95 afgeschreven door deze oplichters. Heb het direct aan de bank doorgegeven en die zouden het banknummer blokkeren. Heb ook gegevens doorgegeven aan de consumentenbond, het Europese Consumenten Centrum, Consuwijzer en de Fraude Helpdesk weet niet of het helpt maar heb het in ieder geval geprobeerd. Ook Tros Radar en Vara Kassa heb ik geschreven.

ra
door rayjohbar - Dec 24, 2013 om 22:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net mail gestuurd naar consuwijzer, was het advies van de kansspelensite
Daar kunnen ze wat aan dat soort praktijken doen....

sa
door saphira - Dec 25, 2013 om 22:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga geen 40km fietsen naar het dichts bijzijnde juridisch loket, aangezien ik dan de bus of trein zal moeten nemen is het dus NIET gratis voor mij...

Maar goed ik zie volgende maand wel of er weer wat afgeschreven word met ander rekening nummer misschien.

ca
door cathy2206 - Jan 10, 2014 om 15:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er ingetuind. Ik probeer de website te openen, maar tevergeefs. Er is een bedrag van 24,95 van mijn rekening afgeboekt. Hoe krijg ik dit terug en hoe kan ik alsnog opzeggen als ze in geen velden of wegen te vinden zijn?

hutch
door hutch - Jan 10, 2014 om 19:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En 'Kella010' blijft zwijgen....., durft niet meer te reageren. Zal wel een rood hoofd hebben. Niet bepaald snugger van dat clubje. Dus weer gelijk gekregen m.b.t. dit soort malafide figuren. Stelletje 'helden'. Hoe kun je jezelf belachelijk maken.

@Cathy,
als dat bedrag door dit malafide ***'bedrijfje' afgeschreven is, kunt u het binnen 56 kalenderdagen weer terugboeken. Daarna onmiddellijk een blokkade laten aanbrengen.

Is dat bedrag van uw rekening afgeboekt zonder dat u daarvoor toestemming heeft gegeven, heeft u zelfs een termijn van 13 maanden om het geld terug te laten boeken.
Neem daarvoor wel contact op met uw bank.

Stuur hen een mailtje dat u met hen niets meer te maken wilt hebben.
Deze malafide club durft toch niet naar de rechter te stappen, want dan komt hun manier van 'werken' in het openbaar.

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2014 om 20:26
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, Kella010 heeft zich letterlijk aangemeld, één antwoord gegeven en dat was het ...........

En dat in één maand tijd, werkelijk opvallend, zal wel door de baas betaald worden of een alias van de baas zijn ..........

van leyden
door van leyden - Jan 12, 2014 om 20:39
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het enige wat weer eens bewezen wordt, is dat het een makkie is voor een crimineel om valse recensies te schrijven.
Wordt de ondergang van internet, niets is meer te vertrouwen, voor mij is het de gouden gids op beeldscherm, handig om te kijken wie er wat verkoopt.

Het is ook zo oliedom om 1 positief halleluja verhaaltje op te hangen, tov van de vele negatieve, zo wordt de oplichting wel heel duidelijk.

Doe het dan zoals verzekeruzelf en schrijf er honderden, zo worden de terechte negatieve ervaringen gereduceerd tot zielige klagers waarvan er maar een paar zijn.

van leyden
door van leyden - Jan 12, 2014 om 20:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=cathy2206 schreef op vrijdag 10 jan 2014, 15:11]Ook ik ben er ingetuind. Ik probeer de website te openen, maar tevergeefs. Er is een bedrag van 24,95 van mijn rekening afgeboekt. Hoe krijg ik dit terug en hoe kan ik alsnog opzeggen als ze in geen velden of wegen te vinden zijn?

Zet er 24,95 op dat je dat geld kwijt bent.
Laat in ieder geval die oplichters door je bank blokkeren, anders heb je kans dat het gewoon doorgaat.

Sterkte met het verlies.

Tip, doe geen zaken op internet, behalve met grote bedrijven die een reputatie te verliezen hebben.
Ook je eigen bank is natuurlijk wel te vertrouwen, mits ze niet gehackt worden....

ro
door roel_4870892 - Jan 18, 2014 om 12:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonouders 80 en 85 jaar beweren geen telefoontje van een onbekend bureau te hebben gehad, maar de brief van Fourever lag van de week wel op de mat.
Kennelijk doen ze zich anders voor en het stopt nog niet. Zij mogen meedoen vanaf 1 februari 2014 .... á 24,95
Had er niet eerder van Fourever gehoord, maar binnen een paar minuten is wel duidelijk dat er niets van klopt. Zij zullen vast ook niet de laatste zijn.

zoekster
door zoekster - Jan 18, 2014 om 13:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=roel! schreef op zaterdag 18 jan 2014, 12:52]Schoonouders 80 en 85 jaar beweren geen telefoontje van een onbekend bureau te hebben gehad, maar de brief van Fourever lag van de week wel op de mat.
Kennelijk doen ze zich anders voor en het stopt nog niet. Zij mogen meedoen vanaf 1 februari 2014 .... á 24,95
Had er niet eerder van Fourever gehoord, maar binnen een paar minuten is wel duidelijk dat er niets van klopt. Zij zullen vast ook niet de laatste zijn.

Maar hebben ze wel het rekeningnummer van uw schoonouders?

ro
door roel_4870892 - Jan 18, 2014 om 13:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, dat nummer is bekend en staat ook in de brief.
Er wordt natuurlijk ook gehandeld met bestanden. Als er bij tijd en wijle een lek in een systeem zit, moeten we niet denken dat daar niets mee gebeurd.
Dagelijks maar de rekening checken en ongedaan laten maken.

de
door de dupe - Jan 18, 2014 om 20:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oude moedertje is hier natuurlijk ook ingetrapt. Maar goed gelukkig ben ik er ook nog!
fourever.eu is een website die geregistreerd staat op een bedrijfsnaam en een adres in rotterdam. Helaas is de eigenaar "vergeten" zijn bedrijf in te schrijven in het handelsregister. Dan zal de eigenaar waarschijnlijk ook geen BTW betalen over al die bedragen van 24,95 die hij afschrijft. Naast een melding aan de consumenten autoriteit heb ik gelijk ook maar eens een melding aan de belastingdienst gedaan met een vermoeden van BTW-Fraude.

Dan nu maar eens kijken wie nu hier echt "de dupe" van wordt.

wo
door wouterp - Feb 1, 2014 om 19:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben ik er ook ingetrapt. Toen ik de brief binnenkreeg van Fourever, werd mijn argwaan gewekt. de brief zag er meer uit als een kopie. Gelijk naar de bank(Rabo) gegaan met het verhaal en uitleg gekregen dat zij nog niets konden doen, omdat het om een "loterij" gaat en er dus bedragen op je rekening geboekt kunnen worden. Zij gaf mij wel een storneer brief mee en zei hun gelijk in te lichten als het bedrag van mijn rekening is afgehaald.

Afgelopen vrijdag is het er dus afgehaald en via internet bankieren gelijk laten terugboeken. ga maandag gelijk naar de bank en er nogmaals een melding van maken om zeker te zijn dat ze niets meer er af kunnen halen en kunnen zien dat het geen loterij bedrijf is en dus ook niet onder de regels van de kansspellen autoriteit vallen.

Rekening van FOUREVER. (nu dan gebruikt)
tnv: Administration Services.
ADMIN SERVICES GROUP EUROPE LMTD

zh
door zhou - Feb 15, 2014 om 11:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er dus ook in getrapt, werd ook gebeld door een drammerige vrouw die maar bleef vertellen dat in onze regio 100 mensen geselecteerd waren die ten minste 300 prijzen te verdelen hadden, en wat voor auto ik wilde, BMW, Mini etc. Toen ik aangaf dat ik geen interesse had kreeg ik een jongeman aan de telefoon die alleen maar voordelen opnoemde en mij vertelde dat de eerste maand deelname gratis was, wel, niet dus, er werd 24,95 van mijn rekening geboekt zag ik afgelopen week. Bij het lezen van de brief die ik gekregen had werd gerept over een site waar je in kon loggen met een password, ik had dus geen password! Gebeld met fourever en dezelfde jongeman zou voor mij op zoek gaan naar het password, na een 10 minuten was hij weer aan de lijn, hij kon het niet vinden maar zou mij voor 12 uur terugbellen, haha, niet dus. Dus weer gebeld, nu een andere jongeman, kon het ook niet vinden, ontweek mijn vragen, nadat ik zei dat ik niets meer met ze te maken wilde hebben zei hij mij dat hij na enig duw en trekwerk een password voor mij had. En wat voor een, een nietszeggende site waar artikelen vermeld staan die je in een loterij zou kunnen winnen, maar niets over prijswinnaars. Heb vanmorgen het bedrag maar weer teruggeboekt. Heb ook een mail gestuurd naar info@fourever.nu , kreeg 'm niet retour, dus wellicht hun e-mail adres.
Het zijn gewoon een stelletje oplichters, kunnen mij ook beter niet meer benaderen. Maandag zal ik mijn bank de rekening laten blokkeren van dit malafide bedrijf, zodat ze niets meer van mijn rekening kunnen halen. Maar zullen niets meer van zich laten horen en zodoende de aandacht op zich vestigen.

hutch
door hutch - Feb 15, 2014 om 12:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nu dat slecht acterende acteurtje, Kella010, niet meer durft te reageren heb ik dat malafide 'bedrijfje' eens meerdere mailtjes gestuurd, maar ook zij durven hier niet te reageren.

@Zhou,

u moet op dit soort 'verkopers' meer assertief adequaat reageren, d.w.z. duidelijk uw standpunt weergeven en vooral ook hier niet van afwijken.
Daarna de verbinding verbreken.

U geeft zelf al aan, dat die 'dame' blijft doordrammen. Dat soort figuren hebben snel in de gaten dat u redelijk makkelijk van uw standpunt bent af te brengen. Ook al omdat zo'n andere 'drammerig' figuur haar komt helpen.

Het is één grote malafide oplichtersbende. Maar daar bent u nu wel achter.
Laat u verder niet meer in het ootje nemen.

zh
door zhou - Feb 17, 2014 om 12:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wel, ik heb mijn geld weer op mijn rekening staan, zo meteen naar de bank om fourever te blokkeren. Heb vanmorgen gebeld met hun " klantenservice" en verteld dat ik niets meer van hen wil vernemen. Duurde wel een half uur voor er iemand opnam, en dan nog onbeschoft ook, jongen van Noord Afrikaanse afkomst, doet niet terzake. Hoop niets meer van ze te horen. Gewoonlijk kap ik zulke telefoontjes meteen af, maar de dame bleef maar doorzagen en misschien om er vanaf te zijn ging ik akkoord, eerste maand zou gratis zijn, maar er werd toch geincasseerd. Ben weer helemaal bij de les.

ro
door roeree - Apr 3, 2014 om 14:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Ik ben net ook gebeld , maar ja ik ben ook niet gek. Heb gezegd dat ik het ff wilde overleggen thuis, ze verbonden me door met de bedrijfsleiding , die probeerde her ook uit te leggen , ik zei dat ik op de site van kassa zat en dat ik las dat hier staat dat het oplichterij is. En dat ze me anders morgen maar terug moesten bellen , maar ik ga er dus echt niet op in.
Oppakken die handel als het echt oplichterij is

mahadma
door mahadma - Apr 3, 2014 om 15:55
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"zaterdag 15 feb 2014, 12:29
Nu dat slecht acterende acteurtje, Kella010,"

Kella staat sinds deze post nog steeds op het zelfde aantal posts. dit is dus geen toeval meer.

ma
door marielle89 - Apr 5, 2014 om 14:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriend is afgelopen week ook door dit bedrijf telefonisch benaderd.
Hij is nergens mee akkoord gegaan, maar toch ontvangen wij een brief dat hij vanaf 1 mei geregistreerd staat en moet betalen.
We gaan hier natuurlijk zo snel mogelijk achteraan, maar vind het bijzonder dat ze van een afwijzing een toewijzing kunnen maken....

van leyden
door van leyden - Apr 5, 2014 om 17:47
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=marielle89 schreef op zaterdag 5 apr 2014, 14:17]Mijn vriend is afgelopen week ook door dit bedrijf telefonisch benaderd.
Hij is nergens mee akkoord gegaan, maar toch ontvangen wij een brief dat hij vanaf 1 mei geregistreerd staat en moet betalen.
We gaan hier natuurlijk zo snel mogelijk achteraan, maar vind het bijzonder dat ze van een afwijzing een toewijzing kunnen maken....

Als je nergens mee akkoord gaat, moet je zeker niet je adres geven.
Servicebureau,... whaha, hoe misleidend,

Niks bijzonders hoor, oplichters wachten heus niet op toestemming, ze willen je persoonsgegevens, niets meer of minder. De rekening van het oplichten moet toch ergens naar toe, nietwaar...?
Zou me niet druk maken, laat het maar een rechtszaak worden. Je hoeft ook nergens op te reageren, nooit.

Wedden om een vette prijs dat het nooit zover zal komen?

ma
door marielle89 - Apr 6, 2014 om 18:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ze vragen of je gegevens nog kloppen en proberen zo alles op papier te zetten,
Maar het mooiste is dat ze het rekeningnummer verkeerd hebben haha
Dus laat ze maar lekker geld afschrijven, gaat toch niet lukken.
Ga er sowieso maandag achteraan!

En was blij dat ik meteen alles op internet heb nagekeken,

za
door zayen - Apr 29, 2015 om 21:33
3 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn rekeningnummer is ook verkeerd Marielle89, maar ze willen wel incasso inschakelen.
Volgens hun kunnen ze al vanaf vorig jaar mei niks incasseren, en reageren NU pas een jaar later dat ik moet betalen, met terugwerkende kracht.
Ik heb nooit een brief ontvangen en dus ook niet in kunnen loggen, laat staan iets gewonnen.
Volgens de jongeman, was ik verkeerd, door niet het juiste nummer door gegeven te hebben.
En moet IK bewijzen dat ik geen brief heb ontvangen.
Het zou fijn zijn als een jurist advies zou kunnen geven, wat ik hiermee moet, indien ze me incasso sturen, wat dan nog eens extra kosten met zich mee zou brengen.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zayen

Hier moet u dus helemaal niets mee. Niet meer reageren. U hoeft helemaal niets te bewijzen. Laat ze maar naar de revhtbank gaan, dat doen ze niet, en dan moeten zij bewijzen dat u dat aangegaan bent.

En een incassobureau kan iedereen begonnen, stelt niets voor, heeft helemaal geen rechtskracht, is alleen maar intimidatie.

hutch
door hutch - Apr 30, 2015 om 00:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=zayen schreef op woensdag 29 apr 2015, 21:33]Het zou fijn zijn als een jurist advies zou kunnen geven, wat ik hiermee moet, indien ze me incasso sturen, wat dan nog eens extra kosten met zich mee zou brengen.
U moet u niet bang laten maken. Het is een malafide organisatie die met bluf en dreigen iemand geld probeert afhandig te maken.

Reageer nergens meer op.
Mocht u een dreigbrief krijgen van een één of ander obscuur incassobureautje (als dat überhaupt al een echte is en niet van dit criminele clubje zelf), dan nog moeten zij (!) bewijs aanvoeren. Zij leven van de personen die bang zijn/worden en die dan alsnog maar gaan betalen.

Laat u dus niet bang maken..... Niet meer reageren. Het zijn criminelen.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 01:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Meende al dat het een verouderde discussietopic was, die nieuw leven werd ingeblazen.

em
door emptycup21 - Jul 22, 2015 om 09:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

LS

kom deze club samen met de al even vage Administrationservices etc tegen in het dossier van een nieuwe klant.
Geen uitleg , niet bereikbaar dus waarschijnlijk fraudeert men nog steeds door.