SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 17:55
Geldzaken & recht

Servicekosten

Dank voor alle reacties!

2563 7 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Sep 29, 2021 om 18:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neem eens contact op met de huurcommissie of Woonbond met uw vrsgen.

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:04
Antwoorden / 1 Vragen

Moet ik eerst contact opnemen met de verhuurder of kan ik beter gewoon direct naar de huurcommissie of woonbond gaan?

getty
door getty Sep 29, 2021 om 18:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Informatie vragen vooraf is beter om het eventuele gesprek hierover met verhuurder aan te gaan.

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:18
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is zeker waar! Dank voor uw reactie.

getty
door getty Sep 29, 2021 om 18:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom heeft u uw vraag verwijderd?

tenormin
door tenormin Sep 29, 2021 om 18:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, hoe kan het dat iemand de hele vraag heeft verwijderd? Vind de vraag ook niet terug op profiel. Dacht dat wij dat niet konden, alleen de redactie?

ju
door juliomariner Sep 29, 2021 om 18:46
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Binnen een uur kan de TS een OP veranderen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 29, 2021 om 18:05
6599 Antwoorden / Vragen

Alleen bereik je niets. Er zullen wel meer bewoners zijn die gebruik maken van de recratiesruimtes.
Richt een bewonerscommissie op, als die er nog niet is, dan kun je met de verhuurder de problemen bespreken.
voorbeeld:
https://hvarcade.nl/bewonerscommissies/oprichten/

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:08
Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is dat hier voornamelijk studenten wonen die komen en gaan. Maar het is een idee.

panter22
door panter22 Sep 29, 2021 om 18:15
6599 Antwoorden / Vragen

Maar verkijk je niet op de kosten. De ruimtes moeten verwarmd worden, de verlichting en wat denk je van het schoonmaken, Een schoonmaakbedrijf werkt niet gratis, Er zal een bedrag gereserveerd zijn voor de aanschaf van nieuwe apparaten.
Kijk ook eens in die andere recreatieruimte.

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:19
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het leuke, de ruimte is niet verwarmd (was dat maar zo) en zoals u kunt zien wordt er amper schoongemaakt. Maar u heeft zeker een punt, vandaar dat ik me dit afvraag. Ik ga nu even de andere ruimte bekijken.

panter22
door panter22 Sep 29, 2021 om 18:37
6599 Antwoorden / Vragen

Dat er amper schoon wordt gemaakt, zal niet deafspraak  zijn. Als de woningstichting dat nooit controleert en bewoners niet klagen, dan wordt het een bende.
Reden te meer om als bewoners samen er iets aan te doen.

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 29, 2021 om 18:08
355 Antwoorden / Vragen

Bij zo'n bedrag ga ik denken aan een jaarsalaris voor één of zelfs twee medewerkers.
Zijn er personeelsleden van de woningbouw verbonden aan deze ruimte(s)?
Even navragen bij de woningbouw kan nooit kwaad, je mag toch weten waar je voor betaalt.

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:14
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, er zijn geen personeelsleden aan verbonden, overigens is het jaarsalaris van de huismeester apart opgenomen in de eindafrekening.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2021 om 18:08
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als het goed is heeft uw complex een bewonerscommissie die volgens de huurwet ook zggenschap heeft over de hoogte van servicekosten. Tevens heeft idere corporatie ook wettelijk verplicht een huurdersbelangenorganisatie waar u met deze vragen terecht kunt. Zie https://www.woonbond.nl/huurdersorganisatie/huurderswerk/huurdersorganisatie-of-bewonerscommissie voor nadere info daarover. Indien de bewonerscommissie resp. huurdersbelangenorganisatie zoals wettelijk genoemd hier ook zeggenschap over heeft kan ik mij nauwelijks voorstellen dat uw verhuurder dit als verdienmodel benut maar 'wat niet kan of mogen wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

SB6B
door SB6B Sep 29, 2021 om 18:15
Antwoorden / 1 Vragen

Er is een werkgroep voor de stad waar ik woon mbt tot de verhuurder en een huurdersraad. Is dat wat u bedoelt? Maar niet voor het complex specifiek.

sira
door sira - Sep 29, 2021 om 18:21
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Aan het bedrag te zien, betaalt u voor alle andere bewoners.

Studenten kunnen dit bedrag al helemaal niet ophoesten, tenzij ze Van Oranje heten met de achternaam.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2021 om 18:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U noemt een wooncorporatie met sociale woningen en die moet dan volgens de huurwet een HBO hebben. Of er een bewonerscommisie is is aan de bewoners zelf en indien er meerdere bewoners zijn met dezelfde vraag kunt u die instellen. Geheel volgens de huurwet. U kunt nadere info ook krijgen bij de Woonbond maar dan is het wel van belang om daar lid van te zijn. Een HBO kan in haar statuten hebben geregels dat alle huurders lid zijn maar dat behoeft niet. Een HBO is normaliter collectief lid voor haar leden bij de Woonbond (HBO = Huurdersbelangenorganisatie) Zie: https://www.woonbond.nl/huurderslijn

panter22
door panter22 - Sep 29, 2021 om 18:39
6599 Antwoorden / Vragen

Waatom laat je de vraag niet staan. Je bent toch niet bang?

ju
door juliomariner Sep 29, 2021 om 18:47
1326 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad, dit is dus niet de bedoeling