sn
door snahedlo Jul 9, 2013 om 22:54
Geldzaken & recht

Staatsloterij misleiding

Ik heb jarenlang automatisch meegespeeld met de Staatsloterij. Nu is in t nieuws dat ze klanten hebben misleid. Ik ben lid geworden van Loterijverlies.nl en mag mijn speelgeschiedenis opvragen bij de Staatsloterij, nu zeggen ze daar dat je maar langs moet komen in Den Haag met je identiteitspapieren, en willen ze weten waarom ik mijn speelgeschiedenis opvraag ( dit is op advies van Loterijverlies, die overigens aangeven beslag gelegd te hebben op de administratie van de Staatsloterij? dat ze niet jouw speelgeschiedenis mogen sturen. Toen ik automatisch mee wilde spelen hoefde ik me ook niet te legitimeren en nu ineens wel? De bank vraagt 5 euro per maandafschrift, dat ga ik dus echt niet doen. Zijn zij niet verplicht om mij die toe te sturen? De telefoniste heeft uitgezocht wanneer ik heb meegespeeld, maar telefonische mededeling is niet geldig.

10530 12 Rapporteer

fm
door fmrama - Jul 10, 2013 om 12:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als je inlogt in mijn staatsloterij ,op de site van de staatsloterij.nl kun je je spelhistorie zien. Zolang je tussentijds niks gewijzigd hebt staat daar de datum vanaf het begin dat je meespeelt.
Heb je nog geen account dan kun je dat aanmaken.
Vr.gr.

ba
door batraaf - Jul 10, 2013 om 17:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou voor ik geld overmaak naar loterijverlies.nl eerst even googelen.
De meningen zijn hierover zeer verdeeld.
Jos

sn
door snahedlo - Jul 10, 2013 om 18:49
17 Antwoorden / 34 Vragen

De Staatsloterij is slim, geeft inzicht in mijn speelgeschiedenis vanaf 2007 ipv 1993 tot 2007.

ja
door jangmcoolen - Jul 10, 2013 om 19:57
77 Antwoorden / 12 Vragen

Ik deal niet met boeven die ook nog super crimineel zijn.
Ben bij het allereerste bericht met ALLE DONATIES AAN ALLE INSTELLINGEN opgehouden; zelfs aan het McDonaldshuis.
Elke keer blijkt dat je tegen geboefte aan loopt; mij doet dat denken aan een andere tijd en dat wil ik niet (ik ben van 1933)

fm
door fmrama - Jul 10, 2013 om 19:58
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou eens even met loterijverlies bellen. Nu zij de trekkings administratie van de staatsloterij mogen inzien kunnen ze ook van de 'leden' de betalingen inzien.
Vr.gr.

kersthaas
door kersthaas - Jul 11, 2013 om 09:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn bankafschriften van de ABN vanaf 1 januari 2004 t/m 31-12-2008 gedownload in pdf-bestandjes.Elk bestandje nagekeken op afboekingen naar de staatsloterij.Deze dan elk apart afgedrukt .Je speelgeschiedenis komt zo in beeld en kun je invullen op de lijst van loterijverlies.Het is overigens bij loterijverlies bekend dat veel mensen hiermee worstelen. Gewoon ff je e-mailadres opgeven dan houden ze je op de hoogte.Als je begindatum b.v. voor 2000 ligt ,dan kun je naar mijn mening de overige voorgaande jaren rechtlijnig interpoleren. Aangezien het merendeel grotendeels onderbouwd is zullen ze het tegenbewijs moeten leveren.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 11, 2013 om 12:55
84 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf kon ik via mijn staatsloterij.nl de startdatum en abonnementen gewoon opvragen.
Voor een vriendin echter heb ik dat op een andere manier achterhaald.
Gewoon een mailtje gestuurd naar de administratie van de Staatsloterij en gevraagd of zij konden nagaan waarop dit automatisch meespelen van haar van start was gegaan.
Heel netjes kreeg ik een mailtje terug met haar naam en adres en de startdatum van het automatisch lot. Werd ondertekend met vriendelijke groet.
Geen probleem.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 11, 2013 om 14:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe zit het dan met de mensen die gewoon in de winkel hun loten hebben gekocht, die kunnen dus niets bewijzen.Of ze moeten alle oude loten bewaart hebben.

abnamro
door abnamro - Jul 15, 2013 om 14:29
142 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is voor u. U hebt naar rekeningafschriften gevraagd waarop de betalingen aan de Staatsloterij zichtbaar zijn. Het gaat om rekeningafschriften uit de periode 2000 tot en met 2007. Omdat dit kostbaar is heeft de Staatsloterij een website geopend waarop u uw inleg kunt terugvorderen.

De stichting Loterijverlies is door het gerechtshof in het gelijk gesteld dat de Staatsloterij jaren lang misleidende mededelingen heeft gedaan. Deelnemers aan de Staatsloterij kunnen op basis van deze uitspraak hun inleg terugkrijgen. Klanten moeten hiervoor hun deelname aan de staatsloterij tussen 01-01-2000 en 31-12-2007 aantonen.

Het advies van de stichting Loterijverlies is: Via www.staatsloterij.nl een account aan te maken voor 'Mijn Staatsloterij'. In 'Mijn Staatsloterij' krijgt de klant dan inzicht in de speelgeschiedenis. Als dit niet werkt kan er contact opgenomen worden met de servicelijn van de staatsloterij omdat de klanten dan een papieren Speelgeschiedenis kunnen ontvangen.

Wilt u toch graag uw rekeningafschriften?
Alle digitale overzichten en afschriften die aangemaakt zijn vanaf 1 januari 2004 zijn 10 jaar lang digitaal beschikbaar.

U zet hiervoor de volgende stappen zodra u bent ingelogd binnen Internet Bankieren:
- klik in het menu aan de linkerkant op 'downloaden'
- klik vervolgens op 'afschriften'
- onder het kopje 'contracthouder selecteren' kiest u de rekeninghouder van de rekening waarvan u het rekeningafschrift wilt downloaden
Onder het kopje 'afschriften en overzichten selecteren' heeft u weer een aantal keuzemogelijkheden:
- bij 'selecteer een product' kiest u de rekeningvorm waarvan u het afschrift wilt downloaden
- bij 'selecteer contract of rekeningnummer' kiest u het rekeningnummer
- bij 'selecteer type afschrift of overzicht' kiest u voor 'rekeningafschrift'
Hieronder wordt de optie 'maak een keuze' weergegeven. Hier kunt u kiezen over welke periode u uw afschrift wilt downloaden.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet

sn
door snahedlo - Jul 15, 2013 om 14:39
17 Antwoorden / 34 Vragen

Het punt is juist dat de Staatsloterij niet mijn speelgeschiedenis toesturen. Ik moet maar even langskomen in Den Haag om mij te identificeren, terwijl ik dat ook niet hoefde toen ik mee wilde spelen.
Bij de Rabobank kost het 5 euro per maandelijkse afschrift om op te vragen.
Het lijkt mij dat de Staatsloterij verplicht is mijn speelgeschiedenis toe te sturen.

fm
door fmrama - Jul 15, 2013 om 16:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg zaterdag een brief van de staatsloterij. Daarin sluiten zij af met de zin.
En wie om inzicht in zijn speelgegevens vraagt of vroeg krijgt en kreeg deze van ons.
Ik zou dus nog eens bellen met de staatsloterij of gewoon even afwachten wat de loterijverlies doet. Zij kunnen de spelhistory inzien.
Vr.gr.

xx
door xxdaantjeexx - Jul 17, 2013 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een aanmelding bij loterijverlies heb je niet genoeg aan een startdatum van het abonnement. Dit mogen medewerkers ook doorgeven.

Helaas zijn ze echt verbonden aan wetten en regels omtrent de inzage. Je kunt je rechten nalezen op deze website: http://www.mijnprivacy.nl/Vraag/privacy_rechten/recht_op_inzage/Pages/inzage.aspx

''1.De organisatie moet kunnen vaststellen dat u de persoon bent op wie de persoonsgegevens betrekking hebben. Dit is om te voorkomen dat iemand door het gebruik van uw naam uw gegevens kan inzien. De identiteit vaststellen kan bijvoorbeeld aan de hand van het rijbewijs, paspoort of ander identiteitsbewijs.''

Overigs zijn er geen kosten gebonden aan het opvragen van de speelgeschiedenis.