Je
door Jeroen2611 Feb 5, 2018 om 14:13
Geldzaken & recht

Stage niet uitbetaald gekregen voordat het VOG pas is ingeleverd

Ik loop sinds september 2017 stage bij een ROC. Nadat ik ben aangenomen bij de sollicitatie kon ik gelijk beginnen met stagelopen. Om stagevergoeding te krijgen, moest ik een VOG inleveren met alle naw-gegevens, bankgegevens enzovoort. Dit heb ik allemaal ingeleverd. Ik kreeg pas in december! (nadat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd) een link naar de Rijksoverheid waar ik het VOG kon aanvragen. Dit heb ik vóór de kerstvakantie ingeleverd. Nu is het zo dat ik pas sinds 20 januari 2018 elke maand (tot februari, want dan eindigt al mijn stage) krijg uitbetaald. De rest van de maanden zou ik volgens hen gewoon "kwijt" zijn, omdat ze het VOG toen rond de 20e pas konden indienen. Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt!

Jeroen

2334 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2018 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit lijkt mij niet correct en een grote smoes van die club. Zij moeten u per omgaande dat formulier geven of een link waar u het kunt aanvragen.

Dien een klacht in. Of ga anders naar het Juridisch Loket in uw gemeente en laat u helpen.

marita5
door marita5 Feb 5, 2018 om 14:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 , Ts heeft de VOG al ingeleverd

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2018 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat heb ik gelezen, maar het was niet de schuld van de Ts dat die zo laat ingeleverd werd. Dus klagen dat de stage niet van begin af aan vergoed werd. Want die stage is, zonder VOG, wel uitgevoerd.

marita5
door marita5 Feb 5, 2018 om 14:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Precies , maar ik dacht dat u niet gelezen had dat de VOG wel was ingeleverd . omdat u schrijft Zij moeten u per omgaande dat formulier geven of een link waar u het kunt aanvragen.

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2018 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marira5. U hebt helemaal gelijk. Ik had “moesten” en “kon” moeten schrijven.

Topantwoord

getty
door getty - Feb 5, 2018 om 15:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag je school om bemiddeling.

Je
door Jeroen2611 Feb 5, 2018 om 22:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb met de school meerdere keren contact opgenomen. Ik werd van het kastje naar de mujr gestuurd. Van afdeling Financiën en Stage tot zelfs de sector-directeur Economie (mijn sector). Niemand was in staat om met mij te bemiddelen: Allemaal afwezig en afschuiven naar een andere afdeling. Een vicieuze cirkel dus.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 5, 2018 om 17:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat u tussen september en december niet in staat bent gebleken om uit te vinden waar u een verklaring omtrent gedrag kon aanvragen.

getty
door getty Feb 5, 2018 om 17:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is het probleem niet, het gaat erom dat de werkgever de opdracht moet geven waarmee je het heel specifiek moet aanvragen. Zomaar zelf aan vragen zonder opdracht kan dus niet.

Je
door Jeroen2611 Feb 5, 2018 om 22:25
Antwoorden / 1 Vragen

Precies zoals Getty zegt. Zomaar zelf aanvragen is niet mogelijk, omdat je bij een elektronische aanvraag de gegevens van de organisatie (in dit geval een ROC) moet hebben. En laat ik dat nou niet zomaar krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 5, 2018 om 23:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Getty en @Jeroen, duidelijk,was nieuw voor mij. Dacht dat je gewoon bij gemeentehuis een verklaring omtrent gedrag kon aanvragen.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 5, 2018 om 17:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er een VOG nodig is voor die functie, dan had je helemaal niet mogen beginnen met de stage zonder het inleveren van die VOG. De VOG had dus aangevraagd en ingeleverd moeten worden voor aanvang van functie. Duidelijk weer het zoveelste bedrijf dat er geen sikkepit van snapt. Lijkt mij dat je gewoon recht hebt op betaling van de overeengekomen vergoeding, om de VOG aan te vragen ben je tenslotte afhankelijk van de organisatie waar je stage loopt. Zij dienen het aanvraagformulier in te vullen of de electronische aanvraag te starten.