Na
door Nahal Aug 28, 2017 om 17:17
Geldzaken & recht

Stoppen met rijles

Hallo ,
ik heb een rijlespakket van 28 uur + tussentijdse examen en eindexamen. Ik heb 6 lessen in totaal gehad en door omstandigheden wil ik graag stoppen met mijn rijles. Is er kans dat ik de resterende bedrag kan terug krijgen?
Wat zijn mijn rechten?

9234 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2017 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat staat er in uw contract daarover?

Na
door Nahal Aug 28, 2017 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen contract getekend en ontvangen

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch wel voorwaarden op papier?

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2017 om 17:23
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Je kan het aan je rij-instructeur vragen natuurlijk. Wat je rechten zijn. Ik denk eigenlijk: geen. Heb je (zwaar) moverende redenen (zoals erg ziek zijn e.o. andere zaken die spelen, misschien is hij dan bereidt om je halverwege tegemoet te komen. Dus weet niet wat je omstandigheden zijn (hoeft ook niet): daar kan dus het verschil van al dan niet meewerken aan liggen bij de rij-instructeur.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 28, 2017 om 17:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga er maar vanuit dat u uw geld dan kwijt bent. De rijschoolhouder wil graag dat u uw lessen volgt en biedt u ook de mogelijkheid.
Dat er bij u privézaken spelen is voor de rijschoolhouder totaal niet van belang, tenzij u bijvoorbeeld door medische redenen niet meer mag rijden.

Je rechten staan in principe in je overeenkomst maar ik gok dat er staat dat bij tussentijds opzeggen/stoppen het gehele bedrag blijft verschuldigt.

marita5
door marita5 - Aug 28, 2017 om 17:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nahal ,

Zijn het financiele omstandigheden , lees de overeenkomst en voorwaarden door .
Zijn het omstandigheden doordat u problemen heeft met de rijinstructeur , lees dan hier , klik op de rode regel .

https://www.rijbewijsinfo.nl/autorijbewijs/rijbewijs/Rijscholen_Problemen

Ge
door Genee - Aug 28, 2017 om 17:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Stoppen met rijles, als u er later maar geen spijt van krijgt.

ge
door george321 - Aug 28, 2017 om 17:43
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga ervan uit dat u het geld kwijt bent. U kunt proberen een "tegoedbon" te vragen, let dan wel op wanneer dat de geldigheid ophoudt. Maar rechten zult u niet hebben. (wat is er tegen om die rijlessen niet op ten nemen?)

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2017 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat zijn mijn rechten?
M.i. géén. Je hebt naar ik aanneem een contract getekend. edit: zie in je reactie aan tijger1 dat dit niet zo is.
Staat daar iets in betreffende stoppen/annuleren?
Kan ook aan de 'omstandigheden' liggen. (zie reactie marita5)

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2017 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pakketprijzen liggen altijd lager dan per les afnemen. Ik ga er vanuit dat je je geld kwijt bent, tenzij er dwingende redenen zijn om er mee te stoppen. Misschien wil de rijschoolhouder dan uit coulance bijv. de helft terug geven.

Misschien wil de rijschoolhouder bijv een half jaartje je tegoed aan lessen opschuiven? Valt ook te proberen.

wo
door woutjewachtmans - Aug 28, 2017 om 22:54
22 Antwoorden / Vragen

Vraag aan je rijschool hoe je rijinstructeur heet. Heet ie Kees dan wordt het heel moeilijk. Maar heet ie Mohammed dan kun je nog wel iets ritselen.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is dat voor dwaze opmerking?

Gr
door Grunn1 Aug 29, 2017 om 01:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Meer een discriminerende opmerking.