co
door coper Sep 3, 2009 om 11:09
Geldzaken & recht

Stroom ENECO

Voor een 1 jaar contract bij Eneco krijg je !00 euro terug. Maar helaas gaat er nog wel 15,97 euro af voor BTW.Dit staat niet op de site.Dus houd je maar 84,03 euro over. Mag dit wel.?

333 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Coper.

Het klopt als die € 84,03 wordt afgetrokken van het te betalen bedrag, exclusief BTW.  Je betaalt dan minder BTW en heb je een korting van €100.-

€84,03 + 19% BTW = € 100.- (€99,9957)

Groetjes Harrie

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag coper,

Naar mijn mening mag dit niet. Eneco dient helder en eenduidig aan te geven wat de teruggave zal zijn. Als je hier werk van zou maken, dan kun je verwijzen naar de Wet Oneerlijke HandelsPraktijken. Er is immers sprake van misleiding.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet meer na te kijken, aangezien hierover niets (meer) op hun site staat.

Ik kan me echter zo voorstellen dat er een * achter dit bedrag stond en uitleg van het * onderaan de pagina. Veel mensen kijken daar, verblind? door de aanbieding overheen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gevonden (actie loopt trouwens niet meer): http://www.kortingscode.net/kortingscode.net/index.php/korting/Kies-voor-Eneco-Groenvast-en-krijg-100-Euro-retour-.html

Achter de aanbieding staat dus inderdaad een * voor een verwijzing naar de voorwaarden op de Eneco site.