ma
door magnolia Oct 30, 2007 om 17:15
Geldzaken & recht

Tandartsnota

kortgeleden ontving ik een brief van een buro dat de tandartsennota's verzendt en voor de betalingen zorgdraagt.

Mij werd medegedeeld dat ik binnenkort een nota van hen zal ontvangen voor een behandeling die ik in 2005 zou hebben ondergaan bij mijn tandarts. Volgens hen heeft Agis de behandeling niet geheel vergoed en moet ik alsnog het niet vergoede deel van de nota betalen.

Mijn vraag: kan dat zo maar naar ruim 2 jaar? Moet ik die nota alsnog betalen?

magnolia

712 5 Rapporteer

mariegh
door mariegh - Oct 30, 2007 om 17:23
263 Antwoorden / 13 Vragen

Bel even met de klantenservice van Agis, daar kunnen ze nakijken of er op een bepaalde rekening van jou nog een deel niet vergoed is. Als het goed is heb je na moment van indienen een specificatie gehad waarop zichtbaar was welk deel niet wordt vergoed.
En in ieder geval de betreffende rekening (van Kesteren?) even afwachten zodat je weet welke behandeling het betreft.
Waarschijnlijk hebben ze hun adminstratie gecontroleerd en nog een gedeeltelijk openstaande rekening gevonden.
En tja, dan moet je die alsnog betalen.

stacey
door stacey - Oct 30, 2007 om 17:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

De tandartsrekenining komt voor uit een overeenkomst.

Verjaringstermijn voor de rekening is daardoor 5 jaar.

Dus ja, je moet deze rekening nog betalen.

Groetjes,

pj
door pjcvankempen - Oct 31, 2007 om 13:45
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had iets vergelijkbaars, een navordering over 2005 omdat mijn eigen risico nog niet opgebruikt was.

Zoals al aangegeven wordt, moet je helaas wel betalen.

Wat mij het meest irriteerde is dat ze zelf bijna 3 jaar wachten met hun administratie te controleren, maar dat je als (oud-)klant binnen 10 dagen moet betalen.

pr
door presau - Nov 4, 2007 om 10:14
12 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie

Vraag inderdaad schriftelijk bij Agis wat er precies vergoed is die tijd daarnaast adviseer ik je aan je tandarts te schrijven en je te beroepen op artikel 35 inzake de Wet  college bescherming persoonsgegevens ( deze wet kan je gewoon op internet vinden )  Daarin staat dat je het recht hebt om te weten hoe rekeningen precies zijn opgebouwd en bijvoorbeeld wat jou tandarts betreft  precies en op welke dag in jou mond heeft gedaan.Hij dient daar binnen vier weken na jou schrijven duidelijk en correct schriftelijk antwoord op te geven. P.S waarschijnlijk nodigt je tandarts je uit om het te komen bespreken in zijn praktijk mijn advies ga hier niet op in (  want praatjes vullen geen gaatjes  ) Doe alles schriftelijk en maak Kopie'n van alles wat je schrijft.  Jij heb conform de wet het recht op inzage in JOU Dossier. Het College Bescherming persoons gegevens kan je hier meer over vertellen bel ze even zou ik zeggen.

Met vriendelijk groet.

Pr

ma
door magnolia - Nov 5, 2007 om 17:37
42 Antwoorden / 43 Vragen

Ik wil iedereen die mij heeft geadviseerd hartelijk bedanken.

Zoals een van jullie schreef: de rekening zal ik wel moeten betalen. Gelukkig ging het om een relatief klein bedrag, dat ik inmiddels heb betaald. De gegeven adviezen houd ik zeker in gedachten. Een volgende keer kan het om een grote bedrag gaan en dan weet ik hoe te handelen.

gr.

magnolia