ja
door jaloefotografie Jan 8, 2012 om 17:07
Geldzaken & recht

Telefoon van de kpn

Ik heb al jaaren internet plus bellen in heel nederland van gewone nummers bij mijn abonement zitten.
Voor de 06 nummers heb ik een mobiele telefoon aangeschaft..Nu kreeg ik gisteren van de kpn het bericht dat de prijs met € 5 per maand om hoog ga, dat is € 60 in het jaar.Daar zit dan ook mobiel bellen bij inAangezien ik een bedrijf heb waar bij al mijn klanten en op volders en kaartjes mijn i.mail adres staat of bekend is kan ik niet zo maar van provaider wisselen.
De KPN veranderd het contrakt een zijdig. kan ik dat weigeren. of heed u een ander advies voor mij.
Hoopelijk heeft u een andwoort voor mij.

vr gr Jan Tervoort

337 1 Rapporteer

dobby
door dobby - Jan 8, 2012 om 17:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jaloefotografie schreef op zondag 8 jan 2012, 17:07]Nu kreeg ik gisteren van de kpn het bericht dat de prijs met € 5 per maand om hoog ga, dat is € 60 in het jaar.Daar zit dan ook mobiel bellen bij inAangezien ik een bedrijf heb waar bij al mijn klanten en op volders en kaartjes mijn i.mail adres staat of bekend is kan ik niet zo maar van provaider wisselen.
De KPN veranderd het contrakt een zijdig. kan ik dat weigeren.Je kan het weigeren, en dan *dus* per direct opstappen, maar dat is in jouw geval dus niet handig.

Tsja - als je een bedrijf hebt - dan is een consumenten aansluiting niet altijd even "zeker" als een zakelijke.. maar dat zegt ook niet alles.

Opties: de telefonie bij KPN opzeggen en een andere nemen (kabel? eigen VoIP? of als het kleinschalig / low budget moet iets van BudgetPhone? VoipBuster? Die geven gewoon regionale nummers uit en verzorgen de terminatie, terwijl jij alleen maar de internet link (en een beetje hardware, maar veel modems/routers hebben dat ingebouwd, en anders een losse TA kost ook niet echt veel..) Maar: dan ben je toch ook wel minimaal die 10 euro per maand kwijt aan vaste kosten.. maar de tarieven vallen natuurlijk te onderzoeken..

Voor je email: tsja.. zakelijk? persoonlijk zou ik zeggen registreer ergens een domain naam, met een mini pakket voor e-mail. Afhankelijk van wat je wilt kost dat bijna niets tot best wel veel. Zet dan in alle nieuwe folders e.d. je nieuwe email addres(ses) en stuur de email die op de oude addrs binnenkomt door (dat kan zelfs bij kpn vast wel automagisch).. dan ben je op den duur van je provider, in dit geval KPN, los.

kleine sidenote: bij de echt budget registrars zal je zelf niet de "eigenaar" van het domein worden, dus zit er nog steeds een kleine afhankelijkheid in, maar in elk geval wel meer vrijheid.