ch
door chars66 Oct 21, 2007 om 11:13
Geldzaken & recht

TNT

In januari heb is mijn defecte camera naar Sony gestuurd
De camera is daar niet aangekomen. Volgens TNT is hij zeer waarschijnlijk daar wel aangeleverd. Omdat puberdochter het pakketje niet aangetekend heeft verstuurd is er dus niet voor getekend.
Nu kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen heel aantrekkelijk is om niet aangetekende stukken voor o.a. Sony er tussen uit te pikken.
Natuurlijk had het pakje aangetekend verstuurd moeten worden...maar is er echt niemand aansprakelijk?
Als je voor een dienst betaalt mag je er toch ook vanuit gaan dat het goed uitgevoerd wordt?

377 2 Rapporteer

katenmuis
door katenmuis - Oct 21, 2007 om 20:34
22 Antwoorden / 2 Vragen

bij het afgeven van een pakketje krijg je een altijd een code. Hiermee volgt u uw pakket online met Track & Trace. Heeft u dit traject ook gevolgd? U kunt dan nagaan of het volgens TNT is bezorgd. Indien het pakket is verstuurd als "basis pakket" is het niet verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. Bij het versturen van een camera was het verstandig geweest om het aangetekend te laten versturen, maar ja, dat is mosterd na de maaltijd. Helaas kun je niemand meer vertrouwen op zijn blauwe ogen. Uiteraard kunt u wel een klacht indienen bij TNT. Dit kan online. De vraag is of het ook helpt?

http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/

elenay
door elenay - Oct 21, 2007 om 21:04
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Zelf heb ik eens meegemaakt dat ik online een pakketje had besteld en niet bij mij aankwam. Dus ook een klacht ingediend. Maar het bedrijf dat het pakketje aan mij had verstuurd was de gedupeerde. Uiteraard is er een onderzoek ingesteld, maar leverde toen niks op. Wat bleek.............

Het pakketje was klakkeloos aan de eerste de beste in mijn hal van mijn toenmalige woonadres afgegeven. Dus een buurman had het. Weken later sprak hij me er pas op aan, van waarom haal je je pakje niet op? Wist ik veel dat hij het had, ik had toen 78 buren, dus zoek het dan maar uit nietwaar? En de postbode had geen briefje bij mij in de bus gedaan over het feit dat het was afgegeven aan de buurman.

Dus inderdaad nergens op te verhalen als het weg is, of het bezorgde stuk moet verzekerd zijn, of aangetekend en dan nog met ontvangstbewijs.