ha
door hallootje Mar 26, 2009 om 11:29
Geldzaken & recht

Toegang weigeren

Gisteren was ik in een Blokker filiaal in de Kinkerstraat in Amsterdam.Wij hebben een logeerhond onze vriendin is stewardess en als zij vliegt logeert haar hond bij ons. Wij hebben ook een hond gehad zodoende kennen wij elkaar. Wij kozen ervoor om op honden van anderen te passen omdat wij weten hoe moeilijk het is om een goede opvang plek te vinden.In de winkel werd gevraagd om de hond volgende keer thuis te laten. Onze hond zat aan de riem op zijn plaats mijn voet op de riem zoals geleerd bij de hondenschool.tis er wel smal en moest weer weg i.v.m een binnenkomende kinderwagen.De verkoopster zij mij dat er een sticker op de deur geplakt staat verboden voor honden. kVroeg of zij een papier had waarop staat in hoeverre dit rechtsgeldig is. Zij zij dat de sticker volstaat.kVraag mij af in hoeverre dat ook zo is? Er worden geen levensmiddelen in deze zaak verkocht. m.v.g marian Euser- Molenaarp.s kGa hier niet meer naar toe

2471 43 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Mar 26, 2009 om 11:38
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De winkelier bepaald zelf de voorwaarden waaronder hij zijn klanten tot zijn winkel toelaat dat is zijn recht.

birdies
door birdies - Mar 26, 2009 om 12:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Waarom niet gewoon de hond thuis laten als je gaat shoppen of de hond aan een boom of paal vast zetten?

kenwel2
door kenwel2 - Mar 26, 2009 om 12:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Er kan afgeweken worden van deze regels, namelijk daar, waar het gaat om een hulphond, maar da's begrijpelijk, en ligt dan ook geheel anders. Persoonlijk vindt ook ik, dat een huisdier( in dit geval uw hond)niet thuishoort in een winkel (en ja, ik heb zelf ook een hond) Overigens staat bij de meeste winkels ook duidelijk aangegeven, dat honden niet naar binnen mogen....En ja, iedere filiaalhouder/winkelier mag weigeren wie hij/zij wil, zelfs ook een klant...als daar aanleiding voor bestaat.

Succes, Gr. Henri

stacey
door stacey - Mar 26, 2009 om 12:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--kVroeg of zij een papier had waarop staat in hoeverre dit rechtsgeldig is. --

Hebben ze niet nodig, het is Geen Openbare plaats, je bent te Gast bij de ondernemer op Zijn terrein en hij kan zijn eigen eisen/voorwaarden hieraan stellen.

Heeft ook niets met levensmiddelen te maken, er zijn ook mensen  die bang zijn voor honden en die moeten ongestoord kunnen winkelen en helaas zijn er ook veel niet of slecht opgevoede lastige honden en die wil je ook niet in een winkel tegenkomen........

Groetjes,

birdies
door birdies - Mar 26, 2009 om 13:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is zoals johanpc schrijft. En verder: ....Ga hier niet meer naar toe.....

Zul je veel winkels niet meer naar toe gaan. Vind het persoonlijk terecht dat er geen honden in een winkel worden toegestaan. Heb zeker geen zin spullen te kopen waar hondenharen of hondengeur aan zit.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 26, 2009 om 18:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ birdies:

Quote: "....of de hond aan een boom of paal vast zetten?"

Dat doe je toch niet als je een beetje hart hebt voor een beest. Zelfs niet met een kat. Tegen de vakantie gebeurt dat jammer genoeg al veel te veel door creaturen zonder hart.

Lang niet iedere hond kan daar ook tegen en er lopen nog steeds creaturen rond welke alles wat los en vast zit meenemen.

Je zult maar een vuilnisbakkie hebben waar je heel gek mee bent en je komt terug: weg hond.

Of je zult maar een hond hebben die eerst al €500,- gekost heeft en daarna nog een paar duizend voor de dierenarts en om er een volwassen hond van te maken. Je komt terug: weg hond.

En met een hond van een kennis is daar zelfs niet aan te denken! Het idee....

Hardware ERror MAN.

birdies
door birdies - Mar 26, 2009 om 18:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Een kat neem je niet mee als je gaat shoppen! Een hond kan je m.i. ook het beste thuis laten in zo'n geval. Vlg. mij doe je daar het dier meer plezier mee, dan in die drukke winkels ronddolen.

Aan een boom in de vakantieperiode is heel wat anders dan een kwartiertje bij de super.
Zie meer dan genoeg honden rustig wachten op het baasje. Heb altijd geleerd dat je honden alles kunt leren, als je er maar vroeg genoeg mee begint.

En verder zal iedere goede eigenaar zijn hond gechipt hebben.
Jij gaat wel uit van het ergste scenario, zo kan je van alles bedenken.

En by the way: IK ben dierenliefhebber genoeg om loslopende honden zonder baasje of aan een boom vastzittende honden in het park, naar het asiel te brengen. Neem zeker geen jachtgeweer mee!

vr1944
door vr1944 - Mar 27, 2009 om 12:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo hallotje,

Helemaal terecht de hond geweigerd wordt in de winkel.Indiverse winkelcentra is het verboden gebied voor honden .Dat heeft te maken met wat zo nu en dan uit de rug van de hond komt en vervolgens niet door hun associalle baas/bazin opgeruimd wordt.Wegblijven met de hond dus daar Het Vondelpark vind uw hond leuker om uitgelaten te worden.

ja
door jacob23 - Mar 27, 2009 om 12:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

wat zal je zeggen birdies als we jou aan paal vastbinden met een ketting.die je niet meer kan open breken kijken hoe je dan reageert

het zijn altijd weer die lose figuren die zoiets zeggen he.die moeten eigenlijk van de wereld af..

ja
door jacob23 - Mar 27, 2009 om 13:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

dat betwijvel ik nog...wil je eigen nu schoon praten..

no
door nounou - Mar 27, 2009 om 13:13
30 Antwoorden / 0 Vragen

Als winkelsurveillant bij een supermarkt kan ik je zeggen dat een winkelier een huisdier mag weigeren, behalve als het duidelijk zichtbaar en in gedragingen is dat het een hulpdier is! In sommige gevallen als b.v. supermarkt wordt door de Voedsel en Waren Autoriteit opgelegd dat dit niet is toegestaan; boete €1200.- als een overtreding door de AID ontdekt wordt!!! Ik zeg altijd gewoon mensen neem geen hond mee als u boodschappen gaat doen.

yinyang
door yinyang - Mar 27, 2009 om 13:14
11 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben het helemaal met de stelling eens laat je hond thuis of aan een boom ik vind het smerig honden haren aan een product en er zijn bazen genoeg die aso zijn en de behoefte van hun hond niet opruimen, en of de hond nu getraint is of niet dat dier hoort niet in de winkels ook niet in een winkelcentrum en al helemaal vies op een markt lekker fris die vieze honden haren op het voedsel, honden bezitters laat jullie honden thuis tijdens het winkelen dank u

jantje
door jantje - Mar 27, 2009 om 13:20
123 Antwoorden / 12 Vragen

Voor morgen heb ik een probleem, we willen een hele dag naar een evenement, maar de oppas moet onverwacht werken. Hond mag/ kan niet mee naar binnen, hij zou eventueel in een mandje bij ons kunnen liggen, maar als er applaus klinkt, gaat Sjonnie meeblaffen.

Nu gaan we om de beurten naar binnen. En tijdens het eten, kan het diertje wel een poosje in de auto verblijven. In de Stad Groningen mogen helemaal geen honden in de binnenstad komen. Bij sommige bouwmarkten zetten we hem in een doosje op een kar. Je went er wel aan om beurtelings met een hondje buiten te moeten wachten.
Moin

sm
door smir - Mar 27, 2009 om 13:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met iedereen hier eens ;-P

Wij waren een tijdje geleden bij een zeer drukke rommelmarkt, waar wel honden mee naar binnen mochten (geen idee waarom, die hebben daar toch echt niets). Maar iig, nu staan we bij een kraam en langs me staat een stelletje met een lief uitziende grote hond. Nu komt er tussen ons in een (licht gehandicapt) kind staan, dat automatisch die hond wil aaien, dat doen de meeste kinderen nou eenmaal. Die hond hapte meteen naar het kind, gelukkig niet raak maar ze schrok enorm.  En wat deden die baasjes... uitvallen tegen dat kind dat ze geen honden aan mag raken.

Sorry hoor.. maar neem je hond dan niet mee naar een plaats waar het druk is en waar er mensen langs hem af kunnen lopen en dus ook per ongeluk met een hand zijn richting in kunnen gaan.

Je weet dus nooit hoe hij reageert als het "te" druk is.

Heeft misschien niets met deze hond te maken maar is even een voorbeeld van wat er ook kan gebeuren als een hond wel mee naar binnen mag.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 27, 2009 om 13:41
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik zit met vebazing te lezen....    voor mij is het vanzelfsprekend dat je geen huisdieren mee de winkel inneemt!

enrique
door enrique - Mar 27, 2009 om 13:45
68 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb liever een hond in de winkel dan een stel kleine kinderen die hun handen niet thuishoeven te houden of constant lopen te brullen. Maar daar schijnt niemand last van te hebben.

labren
door labren - Mar 27, 2009 om 13:46
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je gaat winkelen moet je je hond thuis laten, de winkeliers staan in hun recht om een dier de toegang te weigeren

ge
door gerryh - Mar 27, 2009 om 14:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

I.v.m. allergie van mijn gezinsleden wil ik zelfs in mijn huis geen huisdieren hebben.
In winkels horen ook geen dieren, dat vindt ik onhygienisch.
Bovendien is het voor een dier niet prettig om mee te moeten winkelen.
Die loopt ook liever in het park of bos.
En een winkel is geen openbare instelling, de winkelier mag zelf weten wie hij in zijn winkel toelaat. Zoals ook de toegang geweigerd wordt aan rokende- en patat- of ijs-etende klanten.

ge
door gerdav_1 - Mar 27, 2009 om 14:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een hond neem je niet mee als je boodschappen doet,je ziet ze ook vaak vast staan aan een fietsenrek o.i.d. je doet het beest er geen plezier mee,ga lekker wandelen en als je geen tijd hebt neem dan geen hond

djintara
door djintara - Mar 27, 2009 om 14:48
31 Antwoorden / 11 Vragen

sorry hoor maar persoonlijk zie ik veel en veel meer VIEZE mensen en ik kan over mijn nek gaan als ik zie hoe die met hun tengels en neus goederen bevoelen en besnuffelen.

Waar die stelregel vandaan is gekomen weet ik niet, hij is er en ik hou me eraan (heb zelf 2 honden... thuis) maar ga me niet vertellen dat mensen zomaar vanzelfsprekend hygienischer zijn dan in dit geval honden, want dat zijn ze dus NIET.

djintara
door djintara - Mar 27, 2009 om 14:51
31 Antwoorden / 11 Vragen

ik ben bang voor heel veel mensen die ik in de winkels zomaar vrij rond zie lopen...   maar moet toch mijn boodschappen doen.

jantje
door jantje - Mar 27, 2009 om 14:54
123 Antwoorden / 12 Vragen

At smir,
Dat was een hele domme reactie van die mensen. Op die manier verpest je het voor die kinderen om van dieren te gaan houden.

Wij hebben een boerenfox(je) is erg trouw en kindvriendelijk. Wanneer wij ergens vernemen dat er een kind Sjonnie even wil aaien, dan ga ik er op de hurken bij zitten. Het hondje blijft rustig staan en laat zich aanhalen. Ik vertel er altijd bij dat ze niet over de kop moeten aaien, want dan gaat automatich de kop van een hond omhoog. Zo'n dier weet ook niet wat er boven zijn hoofd hangt (letterlijk) en kan gaan happen. Zo'n drukke rommelmarkt is voor een dier ook een stressvolle plek, met allemaal benen en voeten die zomaar op zijn pootjes terecht kunnen komen. Daarom gaan we ook niet naar overdekte rommelmarkten meer.

do
door dolcevita81 - Mar 27, 2009 om 14:55
22 Antwoorden / 4 Vragen

Je moet gewoon geen honden meenemen een winkel in. Dit vind ik op het asociale af. Hoe lief, leuk en aardig die hond ook is. Dat weet u namelijk alleen... Mensen die bang zijn voor honden weten dit niet en voelen zich ongemakkelijk of krijgen echt grote angsten. Daarnaast is het sociaal gezien niet wenselijk met het oog op mensen met allergieën voor honden. Die willen ook gewoon kunnen winkelen zonder betraande ogen en niesbuien te krijgen.

Dus vraagstelster: In het vervolg graag iets socialer opstellen naar de medemens in plaats van te roepen "ik ga hier echt niet meer naar toe"

h19l49
door h19l49 - Mar 27, 2009 om 16:02
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor nu komen de reactie,s los van hondenhaters,met een onderwerp als deze kunnen ze hun frustratie,s weer kwijt.

Ik heb zelf ook een hond en ERGER mij meer aan het gekrijs en gejengel van die ettertjes van kinderen die zo modern opgevoed zijn dat ze alles mogen om hun zin te krijgen.

Ala ik b.v. een bouwmarkt bezoek gaat mijn hond gewoon mee in het winkelwagentje en heb je er geen omkijken naar,zo is ze opgevoed.

Uiteraard neem ik haar niet mee naar een supermarkt omdat ze daar niet binnen mogen van de warenwet en terecht.

kenwel2
door kenwel2 - Mar 27, 2009 om 16:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb een pony als huisdier, volgende keer de pony ook maar eens met de pony naar het warenhuis toe....in de lift, en hopla maar!

Zouden de winkelende mensen dat leuk vinden?

KW

anita1971
door anita1971 - Mar 27, 2009 om 16:55
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ik erger me ook aan het gekrijs en gejengel van kinderen maar daar ben ik niet allergies voor, voor honden helaas wel

Ik neem mijn kat toch ook niet "gezellig" mee als ik ga winkelen!!

af
door aflierman - Mar 27, 2009 om 17:32
128 Antwoorden / 0 Vragen

hallootje,

Ja ik kan mij u standpunt voorstellen.
Maar het is inderdaad zo dat de winkelier bepaald of er een hond binnen mag.
Er zit nog al wat verschil tussen de honden wat betreft  de grote van de honden.!!
Zelf heb ik een St.Bernard en daar zie ik mij zelf al niet mee naar binnen gaan bij Blokker,blijft geen spaan meer heel.

Maar ik kan mij u reactie wel goed voorstellen,het is niet vriendelijk.
Gewoon niet meer naar blokker gaan !! straks kunnen ze elke klant wel goed gebruiken en dan bent u misschien wel welkom.

Zelf neem ik mijn hond nooit mee als ik boodschappen moet doen om het probleem van u te omzeilen, of laar haar even in de auto zitten met het raam een stukje open en geloof mij niemand komt nog aan mijn auto(ook een voordeel)

Om terug te komen op de vraag!!
U laat toch ook niet iedereen naar binnen komen?
Vriendelijke groet.
A.F.

pi
door piet limburg - Mar 27, 2009 om 17:36
232 Antwoorden / 15 Vragen

enrique,

Zou ik wel nooit bij jou in de winkel komen,als je een had.

Mogelijk ben jij ,,volwassen'' geboren.

Vraag me af wat kinderen met deze topic te doen hebben.

Groeten van Piet

af
door aflierman - Mar 27, 2009 om 18:54
128 Antwoorden / 0 Vragen

h19l49,

Wel leuk,ik zie mij al lopen met mijn St.Bernard in het wagentje.
Een ding is dan zeker,denk dat ik meer bekijks heb dan de waren in de winkel.

Waar en mens al geen toestanden om kan maken.
Laat het beestje gewoon lekker thuis,voor en het beestje  beter.
Vriendelijke groet.
A.F.

pj
door pjcvankempen - Mar 27, 2009 om 21:08
10 Antwoorden / 1 Vragen

  1. Wanneer je een huisdier neemt, weet je dat er een stukje zorg voor het dier bijzit. Als hondenbezitter heb je het geluk dat je een hond naar veel plaatsen mee mag nemen. Mag dit niet is dat "helaas pindakaas". Dit is één van de consequenties van het houden van een huisdier.
    Als ik op vakantie ga of een dag weg ga, moet ik ook wat regelen voor m'n hamster/konijn en vissen (gelukkig hoeven die niet uitgelaten te worden)
  2. Hoe lief en aardig uw hond ook is, niet iedereen heeft dezelfde ervaring. Mijn kinderen zijn heel lang bang geweest van honden, omdat een (zeker voor hun) grote hond kwam kijken/snuffelen bij hun. De hond zelf deed niks, maar een hond van formaat st Bernhard komt behoorlijk overweldigend over op een kind van 2 jaar.
    Ze zijn er ondertussen weer overheen, maar het heeft even geduurd voordat mijn kinderen weer rustig door winkels en dierentuinen liepen.
  3. Een hond meenemen in de winkel: denkt u dat winkeliers hier vrolijk van worden, vooral als de hond in de rui is of als zijn/haar staart lekker langs de glazen zwiept

Een hond is een HUIS-dier, geen winkel- of restaurantdier.
En ja, uw hond is zo niet, en is heel lief, maar als een hond op een kind afrent om te spelen, wordt dat door zo'n kind toch echt anders ervaren.

(en nee, ik heb niets tegen honden; ik ben er zelfs mee opgegroeid. Ik heb wel iets tegen hun baasjes die zich niet in anderen kunnen verplaatsen)

af
door aflierman - Mar 27, 2009 om 21:45
128 Antwoorden / 0 Vragen

pjcvankempen,

Leer de mensen kennen en je gaat steeds meer van de dieren houden.
Dat kinderen bang zijn van honden ligt niet aan de hond,maar aan de ouders die zijn zelf bang en brengen dit feilloos over op hun kinderen.
En weet hoe groter de hond!!!! hoe liever ze meestal zijn.
Leer eens omgaan met dieren het verrijkt je leven.
Vriendelijke groet.
A.F.

pj
door pjcvankempen - Mar 27, 2009 om 22:00
10 Antwoorden / 1 Vragen

AF:

Als je even goed de posting leest, zie je dat we een konijn, een hamster en vissen hebben.
Dus ja, we hebben dieren.

Bewust geen kat (allergisch voor) of hond (leuk en lief, maar niet handig met vakanties etc).

Ik ben het met je eens dat de angst voor dieren overgebracht kan worden door de ouders, maar dit is lang niet altijd het geval.

Het ene kind is het andere niet. Mijn jongste vind alles wat dier is geweldig, bij de oudste heeft het even geduurd. Die vond al dat "spontane" bewegen van de dieren maar niets.

Zoals je honden en hun baasjes niet over één kam kunt scheren, kun je ook de kinderen en hun ouders niet over één kam scheren.

af
door aflierman - Mar 27, 2009 om 22:10
128 Antwoorden / 0 Vragen

pjcvankempen,

Moet zeggen,ben het gedeeltelijk met je eens.
Maar veel mensen hebben al een voor oordeel over honden omdat ze zelf bang voor zijn.
Een hond voel dit feilloos aan neem dat maar van mij aan.

Ja en met vissen en hamsters en noem ze maar op ook daar is niets mis mee.
Fijn weekend.
A.F

di
door difograaf - Mar 27, 2009 om 22:21
32 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas, er is nog veel werk aan de winkel voor SIRE!

he
door heelgeheim - Mar 27, 2009 om 22:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Marian,

Ik snap veel van de reacties, jammer dat een enkeling zich bijzonder lomp uitdrukt. De winkelier staat in zijn recht met het weigeren van de hond. Diverse verklaringen, zoals genoemd, kloppen. Als baasje van drie trauma honden (mishandeld) moet ik zeggen dat ik je mening deel. Ik mijd de zaken waar ik niet met de hond (nee, niet met drie, maar met een!) naar binnen mag. Dit uit puur praktisch oogpunt. Ik kan de tijd die ik heb maar een keer besteden, als ik dan eens niet aan het werk, schoonmaken, huishouden, whatever ben en het eindelijk eens lekker weer is, wil ik graag naar een winkel lopen, kopen wat ik hebben wil en weer terug wandelen. (Milieuvriendelijk! geen auto!) Nu maak ik veel gebruik van internet winkelen. www.albert.nl, www.esprit.nl etc. Niet echt duurder, efficiënter in tijd en klantvriendelijker (bezorgers zijn vaak een stuk minder sjacho dan winkelpersoneel op vrijdagavond / zaterdagmiddag). De kosten zijn vaak zelfs lager (geen inpuls aankopen). Goed voor je eigen humeur ook! En meer tijd om met de hond naar het strand / bos / park te gaan.

Ik weet trouwens niet hoe het in Amsterdam is geregeld, maar beste "anti-honden" mensen, hondenbezitters betalen over het algemeen hondenbelasting. De gemeenten "vergissen" zich met dit melkkoetje. De hondenbelasting werd vroeger geheven op de hondenkar (voorloper wegenbelasting). Net als het kwartje van Kok is de politiek het vergeten af te schaffen. In veel gemeenten zijn er plaatsen aangewezen waar de hondenbezitter zijn / haar dier kan uitlaten. Hier geld (vaak) geen opruimplicht, of er worden zakjes verstrekt. De gemeente ruldieven, zakkenrimt op die locaties op (gelden, direct of indirect getrokken uit het
melkkoetje). Je mag dan wel weer van de eigenaar verwachten dat hij /
zij zich aan de opruimplicht houdt buiten die gebieden en zich anders
tot de correcte gebieden beperkt. Een winkel is duidelijk geen gebied
waar het dier zijn gang kan gaan. Een winkel is een gebied waar zakkenrollers etc. hun gang mogen gaan, daarvoor hebben ze geen stickertje op de deur geplakt. "Verboden voor zakkenrollers". Ik beloof je, die zijn toch minder happig op jou tas, als er een goede hond naast je loopt. Als ik ondernemer zou zijn, zou ik zeker een hond achter de toonbank leggen. Helpt een stuk beter tegen die rottige overvallers dan een camera.

Marian, veel succes met de oppashond(en)! Leuk dat jullie het zo oplossen!

Chris

he
door heelgeheim - Mar 27, 2009 om 22:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Anita1971,

Dus je hebt een kat, maar bent allergisch voor honden.... Wist je dat dit niet kan? Uitgesloten. Wetenschappelijk bewezen. Dus, neem jij voortaan lekker je poes mee de winkel in!!!

Slechts een heel inimini miniem klein deel van de mensen die allergisch zijn, zijn allergisch voor honden. Je bent nooit allergisch voor de haren (hooguit psychisch) maar altijd voor de huidschilfer. Honden zijn hygienischer dan katten (andere bacterien) en vaak ook schoner dan mensen. (wat kunnen die ongeloofelijk stinken! Zweet, ouwe peuken, ongewassen, pislucht).

De angst die mensen hebben voor honden is te begrijpen, net als de angst die mensen hebben voor andere mensen.

Wat het gekrijs van kinderen betreft, waarom lopen die kinderen überhaupt na acht uur sávonds in de winkel? Moeten ze dan niet slapen? Als ik de lompe lijn van de reacties door zou zetten, zou ik hier kunnen stellen "als je geen tijd hebt voor kinderen, begin er dan niet aan????", maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik accepteer dat iedereen zijn eigen hobbies heeft. Polderen! Daar zijn wij trots op.....

ra
door raster - Mar 28, 2009 om 17:38
50 Antwoorden / 8 Vragen

birdies, je hebt volkomen gelijk. Honden worden in een winkel niet  toegelaten heeft te maken met hygiene, dat geld trouwens voor alle dieren. Dus jacob denk eens even na.

raster.

af
door aflierman - Mar 28, 2009 om 18:41
128 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944,

Ze ,moeten jou eens de hele dag aan een bandje laten lopen en avonds mag je dan gewoon zonder.
Kom dan eens terug om te vertellen hoe je het vond.
het zelfde geld dus voor een hond .
Wie is hier nu een dieren liefhebber??? jij zeker niet.
Volgens mij heb jij het boek "Alleen op de wereld"gelezen en het vervolg "Ikke ikke en de rest die kan stikke."
Verander de wereld en begin bij je zelf.
Vriendelijke groet.
A.F.

la
door laptop - Mar 29, 2009 om 15:56
92 Antwoorden / 14 Vragen

bij blokker vind ik het onzin dat de hond niet binnen mag! maar wel waar voedingsmiddelen worden verkocht! onlangs zag ik dat bij albert heijn.  er zijn mensen die allergisch zijn voor uberhaupt huisdieren. maar ook hygiënisch is  het niet fris met een hond in een voedingswaren winkel

ca
door carola48 - Mar 29, 2009 om 16:33
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ook in een Blokker kan het niet. Denk eens aan de kwispelende staarten bij al het breekbare spul. Ik heb 1 maal de hond meegenomen naar de benzinepomp om iets te halen. Ook daar mogen ze niet binnen en moest hem buiten afleggen, voor amper 2 minuten. Maar ik had het kunnen weten, gewoon even niet bij nagedacht, Ik neem nooit mijn hond mee naar een winkel.

kenwel2
door kenwel2 - Mar 29, 2009 om 17:06
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Heb al zo'n 40 jaar ervaring met honden, vooral (goed)afgerichte mechelse herders, nooit, maar dan ook nooit is ook maar een van onze honden in een winkel geweest(niks te zoeken!), ja, een winkel, de dierenwinkel, maar dan ging ik daar ook speciaal apart mee heen met hem/haar...Dat is ook een winkel waar een huisdier welkom is, en vaak is zo'n winkel er ook nog eens op berekend.

Als je hond goed opgevoed is, dan kun je hem beter lekker rustig thuislaten,dat is voor de hond de beste plek, vooral als de zon schijnt, want zeg nu eerlijk, hoe vaak komt het niet voor, dat je een hond aantreft in een (verlaten) auto?!

Heb daarom ook altijd gezegd: Als ik persoonlijk in de zomer een hond aantref in een auto, dan bel ik onmiddelijk de politie, en als die niet vlug genoeg ter plaatse zijn, dan haal ik het beestje vlug uit die auto, geloof me maar! Het dier zal me echt niet aanvallen, hij/zij zal me alleen maar dankbaar zijn.....

Honden in een winkel: Er zijn natuurlijk uitzonderingen, (maar dat had ik al eerder vermeld) daar waar het gaat om de hulphonden, honden die speciaal getraint zijn om minder valide medemens te helpen, of een blinde-geleide hond, dan ligt het verhaal geheel anders namelijk. Ook zal een winkelier in deze gevallen dan ook niet zo vlug bezwaar maken.....

Allen succes met je huisdier(en)

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Mar 29, 2009 om 17:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@enrique: Ga a.u.b geen onderscheid maken tussen een huisdier of kinderen, doe normaal ff, het is duidelijk dat u geen kindervriend bent, begin daarom ook maar liever niet aan huisdieren, en als je die dan wel hebt: Ik heb met ze te doen....

Gr. Henri

vr1944
door vr1944 - Mar 29, 2009 om 18:16
1210 Antwoorden / 5 Vragen

 @aflierman

Een beetje vreemde reactie fliertje.In mijn antwoord staat nergens te lezen dat een hond de hele dag aan een bandje moet lopen.Ik verwijs naar het Vondelpark,daar mag een hond tot nu loslopen.Ik denk dat je even vergeten bent ,dat je in de meeste plaatsen de ..hond niet los mag laten lopen op straffe van 70 euro boete.Je conclusie dat geen dierenliefhebber en een egoist ben zegt meer over jou dan over mij.Een domme conclusie als je weet dat toch wat huisdieren heb lopen. De vragensteller heeft voor de hond keurig aan de lijn zoals het hoort.Volgend keer goed lezen wat er staat he.

Groet

Johnv

Quote,

Ze ,moeten jou eens de hele dag aan een bandje laten lopen en avonds mag je dan gewoon zonder.
Kom dan eens terug om te vertellen hoe je het vond.
het zelfde geld dus voor een hond .
Wie is hier nu een dieren liefhebber??? jij zeker niet.
Volgens mij heb jij het boek "Alleen op de wereld"gelezen en het vervolg "Ikke ikke en de rest die kan stikke."
Verander de wereld en begin bij je zelf.
Vriendelijke groet.
A.F