Kh
door Khun May 24, 2021 om 09:52
Geldzaken & recht

Toeslagportaal

Mijn dochter van net 18 jaar heeft zotgtoeslag aangevraagd via toeslagenportaal.nl, en ze dacht dat dit het Belastingkantoor was. Ze schrok erg dat ze daarna een mail kreeg dat er binnenkort €45 van haar rekening wordt afgeschreven, en lukt dit niet dan wordt de deurwaarder ingeschakeld.. Omdat ze mij direct heeft verwittigd, heb ik direct een e-mail naar deze bedrijf gestuurd. Maar nooit een antwoordt terug. En ze hebben geen telefoon of adres vermeld op hun site.
Wat kun je nog doen zodat ze niet hieraan vastzit, want het is toch fouttief als je iets aanbied zonder dat je hierop kan reageren.

15543 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 24, 2021 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw dochter is de zoveelste die niet leest voordat ze iets doet op internet.

En uw dochter is volwassen, dus daar hoeft men zich van uw mail niets aan te trekken.

het staat gewoon op die site.

t. Als een van onze medewerkers vragen of adviezen heeft voor u, is het mogelijk dat er contact met u opgenomen wordt. Voor deze toegevoegde waarde betaalt u eenmalig EUR 45,00.

ne
door neodutchio - May 24, 2021 om 10:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik stond bij de AH binnen en ik dacht dat het de Jumbo was. Klinkt gek, maar "toeslagenportaal" lijkt totaal niet op "belastingdienst". Verder staat ook gewoon op de homepage: "ToeslagenPortal.nl is een intermediair/tussenpersoon voor het aanvragen van zorgtoeslag."

Uw dochter zit er al aan vast. Ze heeft immers een aanvraag gedaan en alle stappen doorlopen. Een wijze eerste les in het volwassen zijn, eerst lezen, dan pas doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 24, 2021 om 10:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, en dan te bedenkjen dat er al veel waarschuwingen zijn en het als al gezegd zelfs is aangegeven. Er is een dienst gevraagd en dus ook verleend en dat betekent betalen. En dat terwijl deze dienstverlening volstrekt overbodig is.

Ter info en lering voor uw dochter: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen/ik_wil_een_toeslag_aanvragen/ik-wil-een-toeslag-aanvragen

sw
door swat1500 - May 24, 2021 om 10:17
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De enige ontsnappingsroute voor uw dochter is als toeslagenportaal.nl de toeslag niet voor uw dochter heeft aangevraagd. Is dit wel het geval dan kost deze dienstverlening geld. Dat dit via belastingdienst.nl gratis had gekund maakt dit niet anders.

Topantwoord

panter22
door panter22 - May 24, 2021 om 10:52
6599 Antwoorden / Vragen

Voortaan belangrijke zaken samen met je dochter regelen. Niets mis mee, doen wij ook.
Jammer van die €45.

Kh
door Khun May 26, 2021 om 10:44
Antwoorden / 1 Vragen

Wij regelen heel veel samen met onze kinderen, maar dit wou ze zelf doen, en dus de eerste keer dat ze iets aanvroeg, en omdat ze dacht dat je alleen toeslagen kan aanvragen bij de Belastingdienst, heeft ze het daar gedaan. En antwoorden als voortaan belangrijke zaken met je dochter samen regelen, en nog meer van die wijze mensen op deze site heb je niks aan. Want blijkbaar maakt niemand hier op deze site van Kassa een fout, dus allemaal perfecte mensen. En bovendien een site die zich voordoet als een soort Belastingadviseur en op vragen geen antwoordt geeft, en geen telefoonnummer vermeld, en direct na aanvraag een mail stuurt dat indien op de 27e het bedrag niet kan worden geincasseerd de deurwaarder wordt ingeschakeld, zijn erg onbetrouwbare zaken, en ik begrijp niet dat dezen niet worden aangepakt met deze praktijken.

tijger1
door tijger1 May 26, 2021 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangepakt? Alle voorwaarden staan op de site. Ze verlenen gewoon een dienst en daarvoor moet betaald worden. Als uw dochter dan zelfstandig zaken wil regelen, prima, maar peper haar in, dat ze eerst moet lezen voordat ze iets doet.

U hebt het ook nog over een portal voor de berichtenbox en digid. Dus daar ook maar eens kijken wat ze daar gedaan heeft.

Het kost haar nu een halve maand zorgtoeslag. Beschouw het maar als leergeld.

gerbera
door gerbera - May 24, 2021 om 11:06
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer uw dochter heeft, zoals velen doen, de bovenste melding op de zoekfunctie aangeklikt. Daar staat "advertentie" bij en dat zijn altijd commerciële bedrijven die er financiëel van profiteren. Vertel uw dochter dat ze nooit meer op een site klikt die bovenaan staat en waar advertentie bij staat. Dit zal haar in de toekomst veel geld besparen. Helaas zit zij nu wel aan de kosten vast.

me
door mein33 - May 24, 2021 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Aldoende leert men en in dit geval kost de aanvraag geld en daar komt ook uw dochter helaas niet onderuit, er is nl een dienst afgenomen en daar zijn kosten aan verbonden
En nu maar hopen en afwachten of uw dochter de aanvraag wel correct heeft ingevuld, maar dat kan zij zien in de "voorschotbeschikking" die zij krijgt van de belastingdienst.

Verder alles regelen via www.toeslagen.nl.

rj
door rjw - May 24, 2021 om 12:21
3280 Antwoorden / 5 Vragen

"en ze dacht dat dit het Belastingkantoor was."

Ik vraag me wel af waarom ze dat dacht. Het lijkt totaal niet op overheidssites. En ze hebben zelfs dit op hun homepage staan:

Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om uw zorgtoeslag rechtstreeks bij de Belastingdienst aan te vragen op www.toeslagen.nl.

En geeneens in de kleine lettertjes, ik hoefde er geeneens voor te scrollen.

marita5
door marita5 - May 24, 2021 om 12:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Khun ,

En ze hebben geen telefoon of adres vermeld op hun site.

De voorwaarden :

ToeslagenPortal : ToeslagenPortal BV , gevestigd te Laren onder Kvk nr 73760455
Adres :  Kerklaan 9 b Unit 8 1251 JR Laren .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=73760455.&start=0&site=kvk2014

Ze schrok erg dat ze daarna een mail kreeg dat er binnenkort €45 van haar rekening wordt afgeschreven, en lukt dit niet dan wordt de deurwaarder ingeschakeld.

Gevolgen niet tijdig betalen

  • Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is ToeslagenPortal gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  • Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan ToeslagenPortal.
  • De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  • Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag ToeslagenPortal zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van ToeslagenPortal op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  • Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door ToeslagenPortal, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan ToeslagenPortal te betalen.

https://toeslagenportaal.nl/algemene-voorwaarden/

Donuts
door Donuts - May 24, 2021 om 12:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Leer uw dochter zorgvuldig te lezen. Anders komen er in de toekomst ongetwijfeld meer en waarschijnlijk ook duurdere verrassingen. Met u heeft de organisatie niets te maken, logisch dat u geen antwoord krijgt.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2021 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw dochter is meerderjarig dus logisch dat dat bedrijf niet op u reageert.

Zo leert uw dochter hopelijk dat ze eerst moet lezen en dan pas handelen. Moet kunnen, tenslotte weet ze ook van toeslagen. Zondegeld.
Misschien voorlopig samen dergelijke dingen doen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 24, 2021 om 16:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je moet betalen voor een subsidie of uitkering?

Je kind begeleiden als ze zoiets moeten regelen.
Ook voor studie financiering even nog samen doen....

Zo is de gratis OV kaart   leuk mits je hem gebruikte,  maar de  plastic kaart koste geld, net als foto.
Hij rijd auto,  en kan later altijd nog.
Vooral voor halve studie kan die gratis OV nog dure grap worden,  vooral als je vergeet te stoppen of nooit gebruikte....

Zo moet je jou kinderen ook in dit soort zaken  bijstaan,
net als verzekeringen  of ze geen   laag maandbedrag kregen terwijl per jaar betalen voordeliger is.
Net als je eerste auto kopen!

Vele dingen kun je beter samen doen.
Nu achteraf klagen is te laat.

mi
door miennaamishaaz - May 24, 2021 om 21:54
725 Antwoorden / 1 Vragen

het is al lang bekend dat toeslagenportaal niet betrouwbaar is.

Hoe is ze eigenlijk op deze site gekomen?
Google {zonder adblocker}
facebook?
instagram?
overig?

rj
door rjw May 25, 2021 om 08:35
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Voor een dienst betalen maakt een bedrijf niet onbetrouwbaar. Als ze niet leveren waar je voor betaalt is een probleem, maar dat blijkt niet uit het bericht van TS.

tijger1
door tijger1 May 25, 2021 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zijn helemaal niet onbetrouwbaar, maar je hebt ze helemaal niet nodig.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2021 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft uw dochter eigenlijk nou zelf wel een Digid aangevraagd en haar Berichtenbox geactiveerd?

sira
door sira May 25, 2021 om 22:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, via DigiD-portaal en Berichteninbox-portaal

tijger1
door tijger1 May 25, 2021 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet ze nou met Berichtenbox-portaal?

Waarom niet gewoon de berichtenbox? Moet ze voor dat "portaal" ook betalen? En Digid-portaal? Allemaal flauwekul.

Ik mag toch aannemen dat u zelf ook uw berichtenbox geactiveerd hebt en haar hebt gezegd wat ze moet doen?

sira
door sira May 26, 2021 om 16:55
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Tijger1, dit was geen antwoord van de TS, maar van mij (Sira) ;-))
Het is maar goed dat er niet overal een portaal van is.

tijger1
door tijger1 May 26, 2021 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk:-))

Donuts
door Donuts - May 26, 2021 om 11:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En bovendien een site die zich voordoet als een soort Belastingadviseur en op vragen geen antwoordt geeft, en geen telefoonnummer vermeld.

Dat zij geen telefoonnummer vermelden, kan ik begrijpen. Dan worden ze de hele dag platgebeld door mensen zoals u of je dochter die niet de moeite nemen even te lezen! Van wie je dochter het slechte lezen heeft, is me wel duidelijk.

Zijn deze letters groot genoeg voor je?

ToeslagenPortal.nl is een intermediair/tussenpersoon voor het aanvragen van zorgtoeslag.

@Sprietje schreef op 24 mei: Met u heeft de organisatie niets te maken, logisch dat u geen antwoord krijgt.

An
door Anne1994 - May 17, 2022 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen

Wat een reacties..
De lettertype en kleuren zijn identiek aan de belastingdienst, vooral als je dit voor de eerste keer aanvraagd niet erg raar dat je daar in trapt.
Als je via een andere website wordt doorgelinkt (die betrouwbaar zou moeten zijn) dan zie je bij de aanvraag nergens dat er kosten in rekening worden gebracht.
Er staat overigens ook nergens dat er een overeenkomst tot stand zou komen. Als je op Google zoekt op belastingdienst zorgtoeslag aanvragen dan komen ze als eerste naar boven. Uiteraard kom je dan ook gelijk in een aanvraag formulier terecht waar dus geen kosten bij vermeld staan. Ze doen het overkomen alsof ze kunnen berekenen waar je recht op zou hebben, zonder te vermelden dat de aanvraag wordt ingedient bij de belastingdienst.

Dit kun je jouw dochter niet kwalijk nemen. Niet voor niks zijn er al heel veel pagina's hierover gestart.

va
door vanlotjegetikt May 17, 2022 om 14:02
809 Antwoorden / Vragen

U bent errug vlot met reageren................kijk eens naar de datum, bijna een jaar geleden.

gr
door gravin2 May 17, 2022 om 14:04
24 Antwoorden / Vragen

ach, blijft waarschijnljk bestaand probleem dus "oprakelen" is dan toch niet zo erg?

maar TS alsmede dochter heeft er idd weinig aan.

rj
door rjw May 17, 2022 om 15:15
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Eerste resultaat als je zoekt op belastingdienst zorgtoeslag aanvragen is de site van de belastingdienst. Als er uets bovenstaat zijn dat advertenties, aangegeven met vette letters "Advertentie". Of lees jij advertenties in kranten en tijdschriften ook als redactionele artikelen?