co
door conair Oct 27, 2010 om 17:21
Geldzaken & recht

Transactievoorstel

Op zaterdag 26 juni 2010 heb ik op een plaats gevist wat niet was toegestaan, hier heb ik een terechte boete ontvangen.
Enkele weken later kwam er een acceptgiro binnen van cjib.
Twee dagen erna kwam er weer een boete binnen van cjib, alleen deze boete ging over vrijdag 25 juni 2010. Het vreemde ervan is dat de boete van vrijdag 25 juni 2010 hetzelfde feit, plaats en tijdstip is als de boete van zaterdag 26 juni 2010.
Het gaat hier om een transactie voorstel, dus bezwaar maken is niet mogelijk. De boete van de overtreding op 26 juni heb ik betaald maar de andere niet, daar ik op die dag niet op die plaats ben geweest. Nu ik niet betaald heb kreeg ik een verhoging van €90 naar €110.
Hierop kan je geen bezwaar indienen maar gewoon afwachten en voorkomen bij de officier van justitie.
De vraag van mijn kant uit is dan ook wat moet ik hiermee?
Tevens als ik moet voorkomen heb ik dan een strafblad wat ik me met mijn functie niet kan veroorloven.
Hopende op jullie hulp hoe verder.

2527 7 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Oct 27, 2010 om 17:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

Voor een kennelijke vergissing ga je mijns inziens geen strafblad oplopen.
Weet niet wat nu handig is; eerst betalen en een bezwaar tegen het voorstel van de 25ste indienen of niet betalen en afwachten wat er gebeurd.

waterlelie82
door waterlelie82 - Oct 27, 2010 om 18:09
71 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/transactievoorstel/

Door juist niet te betalen laat je zien dat je er niet mee eens bent. Voor meer informatie lees maar op hun website.

co
door conair - Oct 27, 2010 om 18:18
10 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=jscholtes schreef op woensdag 27 okt 2010, 17:52]Voor een kennelijke vergissing ga je mijns inziens geen strafblad oplopen.
Weet niet wat nu handig is; eerst betalen en een bezwaar tegen het voorstel van de 25ste indienen of niet betalen en afwachten wat er gebeurd.
[quote=jscholtes schreef op woensdag 27 okt 2010, 17:52]Voor een kennelijke vergissing ga je mijns inziens geen strafblad oplopen.
Weet niet wat nu handig is; eerst betalen en een bezwaar tegen het voorstel van de 25ste indienen of niet betalen en afwachten wat er gebeurd.

Oke, maar als de officier mij in het ongelijk stelt?
Tevens kan er tegen een transactievoorstel geen bezwaar gemaakt worden. Dussssss wat is nu wijsheid.

sw
door swat1500 - Oct 28, 2010 om 22:20
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is het niet mogelijk bezwaar te maken tegen een transactie voorstel. Er is echter niet op tegen om de officier van justitie (schriftelijk) te wijzen op een kennelijk door hem gemaakte fout door u tweemaal een transactievoorstel te sturen. Het lijkt me wel handig om bewijs stukken van de reeds betaalde transactie bij uw brief te voegen.

vladja
door vladja - Oct 28, 2010 om 22:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je niet betaalt, komt het na heel lange tijd automatisch bij de rechter terecht. Daar gaat brieven met verhogingen overheen. Niet betalen gewoon door laten lopen. Dan hoor je een half jaar niets en ineens krijg je een oproep om voor de rechter te verschijnen. Je bent het al bijna vergeten zolang dat kan duren.

Als je ongelijk krijgt bij de rechter, dan krijg je een boete opgelegd en geen strafblad.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zoon. Die kreeg een boete wegens alcohol gebruik op een plaats (strand) waar dat verboden was. Hij was daar aan het kitesurfen (rotweer en geen hond/mens op het strand) en niet aan het zuipen. Uiteindelijk is het voor de rechter geweest.

Op de rechtzitting kan de officier van justitie de ten laste legging aanpassen (bleek toen tot mijn verbazing). Het werd omgezet in kitesurfen en alcohol werd afgevoerd. Op de rechtzitting kan de officier van justitie ook de aanklacht intrekken als blijkt dat die niet terecht is.

Vladja

me
door menneke - Nov 3, 2010 om 00:04
77 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben even heel gemeen. U schrijft dat u zich wegens uw functie geen strafblad kunt veroorloven. Ik neem dan aan dat u niet tot de laagstbetaalden behoort en ook al is het onrechtvaardig: ik zou kiezen voor veiligheid en beide zaken " gewoon" betalen.

U kunt hierna - zoals bovenstaand al staat aangegeven - bezwaar maken door een brief te sturen met de afschriften van uw betalingen daarbij aan toegevoegd.

En dan maar vragen of u de " verkeerde boete" alsnog terug kunt ontvangen.

N.B.: de gehele handel wel aangetekend versturen en een schriftelijk bewijs van ontvangst vragen!

nb
door nbw - Nov 3, 2010 om 01:18
521 Antwoorden / 24 Vragen

Een ontvangen transactievoorstel houdt per definitie in dat je bezwaar kunt maken. En op het voorstel staat ook gewoon hoe je dat moet doen. Het advies is wel ook de foute bon gewoon te betalen. Lukt dat niet gewoon kenbaar maken in je bezwaar. Ergo communiceren.