lucia47
door lucia47 Nov 12, 2006 om 13:22
Geldzaken & recht

Transfair

Heeft u iemand enig idee hoe het komt dat mijn schuld aan Tmobile van 228,14 plotsklaps via Transfair 540,74 is geworden. Transfair weigert antwoord.

473 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

incasso kosten waarschijnlijk


en bel tmobile eens op dan weet u vast meer


1200 op uw mobile telefoon


 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

u zal wel te laat geweest zijn met betalen en dan komen de bekende kosten erbij. Waarschijnlijk heeft u dit laten verslonzen die betaling en wordt steeds meer








transfair

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee, zeker niet. gelijk nadat het bij Transfair kwam ben ik in de pen geklommen. Het bedrag was van de ene dag op de andere gewijzigd.van Tmobile naar Transfair gelijk verdubbeld. Ik had nog geen enkel contact gehad met Transfair. 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een schuld moet betaald worden, wanneer u niet reageerd of betalingsregeling treft komt er een incassoburo(Transfair) en die rekenen kosten.
Wanneer u nu niet optijd betaald lopen de kosten verder op en volgt er uiteindelijk een rechtzaak.
Bij geen verweer maar gewoon nalatigheid wordt u veroordeeld tot alle kosten, en dat kan flink oplopen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vermoedelijk een heel duur incasso buro, of deurwaarders kantoor, de kosten gaan via herrinering, kleine verhoging steeds  sneller omhoog, en het word steeds duurder,


Alleen als U een foute rekening zou krijgen, dan mag  U protesteren en niet betalen, en kunt U het winnen, zo snel mogelijk betalen, het word steeds duurder, en als je het oorspronkelijke bedrag had vermeld, of was die €228,14 de belkosten?


Zij mogen alles inschakelen om het geld op te halen, en de kosten zijn voor U en ze mogen ook bepalen wie tegen welke prijs het doet.


Dit is het risico als U telaat betaalde, en zo komt U als wanbetaler ook vaak bij andere in problemen, als U deze betaald zal er elders wel weer een andere achterstand ontstaan, ik adviseer, bel minder, sms is goedkoper, laat een ander maar bellen, en voorlopig abbo opzeggen en prepaid, bellen als je geld hebt, en nooit geen schulden.


 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voordt de zaak naar Transfair ging had ik al mijn abb om gezet in prepaid. Ik heb Tmobile van het begin van mijn ellende tot aan transfair steeds op de hoogte gehouden van mijn tegenslag. Maar op brieven krijg je tegenwoordig geen antwoord meer. Maar waaom krijg ik geen antwoord op mijn vraag bij Transfair. Zij geven wel kopien van de rekening van Tmobiel (nou dat weet ik wel) maar een uitleg over de hoge kosten terwijl er in de folder staat dat het maar 35  kost. Ik ben behalve dan naar Tmobile niet in gebreke gebleven en met Transfair meteen gaan aflossen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Omdat U blijkbaar telaat op T mobile reageerde, is het aan het incasso buro gegeven, download de consumenten brochure, en probeer een regeling te bespreken, enventueel T mobile vragen om met hun alles te regelen, maar of ze de incasso intrekken?


Als U telang wacht met reageren op T mobile, maken ze kosten door het uit te besteden,  en dat kan erg duur zijn, onredelijk vind ik, maar het mag helaas wel.


Probeer een regeling dat U alles in een keer bij T mobile het hele bedrag betaald, en de incasso word terug gedraaid, snel handelen want de incasso gaat ook verder, en die zijn erg hard, loonbeslag is in theorie mogelijk...en eerst dreigen en nogmaals verhogen, en dan  veel verdienen...


Helaas verdienen incasso buro's vaak erg veel, door zo te werken!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik ben gelijk gaan betalen toen transfair in beeld kwam, omdat ik opdat moment mijn financien op orde had. Ik ben daar niet achter op de betalingen geweest. Zij stelde een te hoog bedrag voor en dat heb ik lager kunnen regelen, maar toen stond voor hun al vast dat ik 540 moest betalen. Ik ben in principe geen wanbetaler maar door scheiding (huiselijk geweld) in moeilijkheden geraakt. Ik heb dat uitgelegd aan Tmobile, maar het lijkt wel of ze je brieven niet lezen. En dan komt Transfair met dat achterlijke hoge bedrag en geven in hun folder aan dat tot 250 schuld het 35 kost. En verder krijg ik geen antwoord ook niet op een mail.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als Transfair schrijft in de folder, tot €250 kost het €35,- zou ik dus die €263,14 betalen en verwijzen naar hun eigen voorwaarden, dus geen cent teveel...

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik had ook een bedrag open staan bij t-mobile. Het ging om 360 euro. ze hadden dit ook doorgestuurd naar transfair, maar bij mij hebben ze het bedrag niet verhoogd! Er moet toch gewoon een regel voor zijn, waarom verhogen ze het bedrag bij de 1 wel en bij de ander niet?


 

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vandaag was ik bij mijn dochter en kon even uitgebreid telefoneren. Als je een schuld opbouwt bij Tmobile dan zeggen zij het contract op. Je moet dan de overige maanden van je abonnement nog betalen. Dat bedrag lijkt in mijn geval veel op mijn schuldbedrag. Omdat ik in die tijd overspannen was, heb ik er niet goed aandacht aan besteed en gedacht dat het een herhaling was van mijn schuld  en niet begrepen dat dat bedrag , zijnde de overige maanden van mijn contract, er bij komt. Dus helaas moet ik betalen, want deze regeling staat in je contract en daar ben ik destijd mee accoord gegaan. 


Allemaal heel hartelijk bedankt voor de moeite.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer