ba
door balletvos May 20, 2005 om 15:06
Geldzaken & recht

Trouwkaarten bestellen via Internet

Voor onze a.s. bruiloft wil ik trouwkaarten bestellen via het Internet. (trouwkaarten.nl)

Nu moet ik wel van tevoren betalen; dus nog voordat ik de proefkaart en daadwerkelijke kaarten in huis heb.

Ben ik dat echt verplicht en stel dat de kaarten na betalen nooit arriveren; wat zijn dan mijn rechten als klant?

Heeft iemand ervaring met het bestellen van trouwkaarten via Internet en misschien ook wel via trouwkaarten.nl?

403 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag balletvos,

Ik heb geen ervaring mat het bestellen van kaarten op internet. Wat ik wel weet is, dat als aan de hieronder genoemde punten niet voldaan is, je beter niet of juist niet via deze weg moet kopen. Ik wens je een prachtige bruiloft toe en voor daarna veel geluk!!! Groeten, Ton.

Een betrouwbaar internetbedrijf geeft voorafgaande aan de aankoop op haar site duidelijke en begrijpelijke informatie over:

  • de belangrijkste kenmerken van het produkt of de dienst en de prijs van het artikel of de dienst
  • de wijze van betaling en van levering
  • het adres van de verkoper, tenzij de koop op afstand niet verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan
  • de eventuele bijkomende leveringskosten
  • de geldigheidsduur van het aanbod en/of de prijs
  • het recht van de klant om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (bij kopen op afstand is dat meestal 7 werkdagen)
  • de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening
  • de leveringstermijn
  • de werkwijze/procedure van onderstaande schriftelijke bevestiging van de koopovereenkomst

Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:

  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken
  • het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper
  • de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie
  • de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar
  •  Een extra zekerheid is dat het bedrijf is aangesloten bij de thuiswinkel, de branchevereniging van internetbedrijven.

Kopen en betalen op internet:

Kopen op internet kan het beste bij internetwinkels die in het bezit zijn van het thuiswinkel-waarborg. Met dit waarborg weet je zo goed als zeker dat je de bestelde goederen ook daadwerkelijk ontvangt en voor de afgesproken prijs. Wat het betalen betreft kun je vaak kiezen tussen 'overboeking' (eerst geld storten, dan bestelling ontvangen), 'onder rembours' (contant betalen aan de postbode) en 'per acceptgiro' (spreekt voor zich). De bedenkperiode (periode waarin je kunt annuleren) van 7 werkdagen gaat in op het moment dat je op de ja-button klikt.

kopenopafstand

Verwijzing naar site Thuiswinkel Waarborg:

Welkom bij Thuiswinkel Waarborg!

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, is de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand (via catalogus, internet, televisie, post, telefoon, etc.) verkopen aan consumenten.

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG

Bezoekadres:
Bordewijklaan 46, 2e etage
2591 ZR Den Haag

Telefoonnummer: 070-3105310
Faxnummer: 070-3658814