ar
door arija3 Oct 21, 2005 om 19:07
Geldzaken & recht

Uitbetaling pensioenrechten

In 1979 sloot  ik bij Vita een lefvens/pensioenverzekering. De verzekering zou uitbetalen op 1  oktober 2005 en de som bedraagt ca. 30.000 euro. Ik heb zelf actie moeten ondernemen om erachter te komen dat mijn verzekering is overgegaan naar Reaal en daar zelf moeten melden dat er een polis is die per genoemde datum zou uitkeren. Resultaat: Tot nu toe geen offerte of bericht van betaling.Moet ik de offerte, zo die nog komt, accepteren en/of kan ik het bedrag gezien het relatief kleine bedrag laten uitkeren?

596 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wa
door wallis - Oct 26, 2005 om 18:39
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit gebeurt vaker zeker door de vele overnames van verzekeraars.


Een goed intermediair kan je helpen en kan je ook advies geven over wat je met het geld kan doen.


Kijk op www.independer.nl voor onafhankelijk advies.


Ik kan het ook geven maar werk voor een verzekeraar


 

ar
door arija3 - Oct 26, 2005 om 18:47
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Wallis,


Hartelijk dank voor je reaktie. Ik weet het niet meer. Heb inmiddels een offerte ontvangen op basis van levenslange kwartaaluitbetaling. Intermediair claimt offerrte te kunnen maken voor uitbetaling over 10 jaar. (ben 55 en zou dus tot officieel pensioen deze periode hiermee kunnen overbruggen). Verzekeraar zegt dat uitbetaling uitgesmeerd over 10 jaar ipv levenslang niet mogelijk is. Zou gaarne jouw advies. Hoe spreken we dat af?

wa
door wallis - Oct 27, 2005 om 16:06
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het beste kun u even bellen met DBV te zeist tel.030-6933166 en vragen naar de afdeling individueel leven u krijgt dan een specialist aan de lijn die u verder kan helpen. Als referentie kunt u mij opgeven ( Gerard Wallis de Vries ) U kunt eventueel ook naar mij vragen. 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2006 om 21:02
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

Afgezien van de door Wallis aangeboden diensten, u heeft toch zelf ook een verzekeringsadviseur, altijd goed voor een tweede advies.


Ik begrijp overigens niet dat men maar 10 jaar aanbied. U kunt hoe dan ook laten uitkeren en de lijfrente via een ander regelen. Weet uw verzekeringsadviseur en/of de specilalist bi Wallis vast wel raad op.


 


Groet,


Gerrit

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer