ma
door marmaik Apr 18, 2008 om 12:32
Geldzaken & recht

Uitblijven salaris

Ik heb een conflict met mijn baas over mijn loon van de maand maart, heb hem al twee brieven gestuurd een aangetekend maar heb tot op nu nog geen loon ontvangen, ik heb ook rekeningen te betalen en weet nu niet hoe ik het volgende maand moet gaan oplossen,wat zijn mijn rechten en plichten.Hij kan toch niet zomaar geen loon meer betalen?Hij meent dat als het bedrijf geld heeft ik het ook kan krijgen , ik werk in de schoonmaak en het bedrijf is opgesplitst in twee kanten een Nederlands en een Belgisch.Belgie draait wel goed Nederland volgens hem niet?Ik heb wel deze week mijn loonstrook ontvangen.Wat kan ik nu nog meer gaan doen om mijn lon te krijgen?Heb de bond al gebeld en die kunnen ook in actie komen, maar ik heb geen idee wat ik kan en wat ik moet gaan doen!!

1092 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je loon opeisen, hier kun je een voorbeeldbrief vinden;

 brief-loonvordering.doc

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marmaik,

Nog 1 aangetekende brief met bewijs van ontvangst versturen naar jouw  "werkgever" met daarin vermeldt, dat je indien je niet voor (datum noemen) je salaris hebt gekregen je een incassobureau zult inschakelen. Een betrouwbaar adres van zo'n incassobureau heb ik t.z.t. wel voor jou.

Info over een te late salarisbetaling:

Artikel 616 e.v BW7.7 uitbetaling loon:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626

627 628 628a 629 629a 629b 630 631 632 633

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h414.htm

De werkgever dient er dus ook schriftelijk op te worden gewezen dat over te laat betaald loon een boete verschuldigd is zoals bepaald in 7:625, oftewel over de vierde tot en met de achtste werkdag 5% per dag over het brutto-loon en voor iedere volgende werkdag 1% per dag, met als maximum 50% van het verschuldigde loon.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.