bg
door bgulien Mar 4, 2009 om 17:12
Geldzaken & recht

UPC rekent teveel maar scheept mij af

Ik betaalde altijd zo'n EUR 51 per maand aan UPC voor internet, tv en telefoon.
In oktober 2008 werd ik gebeld door een medewerker van UPC. Of ik interesse had voor de z.g. 3 halen, 2 betalen aktie.
Alles zou hetzelfde blijven, alleen de snelheid zou met 2 Mb omhoog gaan.
Daarvoor zou ik dan ± 2 euro meer moeten betalen.
Ik heb daarin toegestemd.
Toen ik de papieren kreeg, bleek het allemaal niet zo te zijn, zoals die medewerker had voorgesteld.
Ik heb gebruik gemaakt van mijn recht, om binnen 7 dagen, de boel af te blazen.
Tot mijn verbazing was de eerstvolgende rekening 80 euro. Natuurlijk gebeld.
 Was logisch, werd allemaal automatisch weer recht getrokken, zei de UPC medewerker.
December rekening: weer 83 euro. Weer gebeld. Was een stroing in de facturering. Zou allemaal goed komen.
Januari rekening 88 euro. We gaan het in orde maken, want dit klopt niet, zeiden ze.
Februari rekening: weer 85 euro. Ik heb het mijn supervisor gevraagd en die zegt dat het de volgende maand wel goed komt, aldus de UPC medewerker.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de, inmiddels 150 euro, die ik teveel heb betaald, terig te krijgen. En dan nog de tientallen euro's aan telefoonkosten bij de  10 cent per minuut lijn.
Wat kan ik hier aan doen?
Ze blijven maar niets doen. Ik geloof de medewerker aan de telefoon wel, dat die de aaanvraag tot terugbetaling doorzet, maar er gebeurt gewoon niks mee.
Wat kan een reactie uitlokken, waar ik wat aan heb, na bijna 6 maanden?

205 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bgulien,

Je zou ook via onderstaande weg nog eens kunnen proberen om deze zaak recht te breien:

Je kan ook een mailtje sturen naar

UPC Webcareteam

-----------------------------------------------------------------------

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klantgegevens te mailen naar webcare@upc.nl

Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

------------------------------------------------------------------------

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Denk dat je beter ipv van te bellen ze nu een brief op poten kunt schrijven waarin je ze dringend verzoekt het Nu Direct per omgaande terug te storten (misschien met rente ?! ) en je abonneegeld te wijzigen in het juiste bedrag.

Liefst aangetekend verzenden, is goedkoper dan E 83,00 telefoonkosten overigens. Je zou er anders eerst nog een mail aan kunnen wagen om de kosten te beperken maar of dat werkt ?

Telefonisch iets regelen werkt bij dit soort bedrijven helaas niet.

Wel leuk spaarpotje als je het straks ineens krijgt ;-)

Succes,