ja
door jaymie Aug 8, 2014 om 20:07
Geldzaken & recht

UPS leverd op verkeerd adres

wij bestelde auto-onderdelen en deze zouden geleverd worden door UPS.
de verwachte datum was 7-8-2014 volgens de status,echter bij het inloggen om te kijken waar je pakje blijft stond er ineens dat het geleverd werd op woensdag 6 augustus 2014.
dus er zit niets anders op dan de hele dag thuis blijven.
mijn man regelt een snipperdag voor de vrijdag en regelt met de garage dat hij die dag gebruik mag maken van de brug.
regelmatig kijk ik op het track & tracingnummer of er al iets anders staat (bv hoe laat ze kunnen komen) en rond 14.00 uur zie ik ineens dat mijn pakket om 13.31 uur is afgeleverd op privéadres en dat er getekend is door REIJEN,nu word ie mooi ik ben thuis er is niemand bij mij aan de deur geweest en een REIJEN ken ik niet.
boos bel ik naar UPS -- ja Mw. dat is vreemd ik zoek het voor u uit en u word binnen het uur terug gebeld--- na 45 minuten belt de chauffeur mij op en zegt dat hij het bij de buren heeft afgeleverd -- zeg ik dat kan niet die zijn op vakantie -- dan hij weer ""uch ik bedoel op nummer 13 (ik woon op 19) -zeg ik oke dan ga ik daar wel kijken--- en op nr 13 is er niemand thuis (even voor de duidelijkheid nr 17.15.11.7 en dan de andere kant op 21.23.25 die zijn allemaal met vakantie) dus vraag ik bij nr 9 of nr 13 ook met vakantie is,dat is gelukkig niet zo,dan maar wachten totdat deze persoon thuis is,en ja iets na 16.00 uur is deze thuis en nee heeft geen pakketje ontvangen was al om 11.
00 uur de deur uit en kent ook geen REIJEN,dus weer contact met UPS,en ja mw wij kunnen u ook niet helpen,onze chauffeur zegt dat hij het op nr 13 heeft afgeleverd,en dan op mijn vraag waarom niet bij mijn thuis -ik ben verdomme gewoon thuis -en waarom ligt er dan geen papiertje in mijn bus dat mijn pakketje ergens anders is afgeleverd-- ja mw we zullen de chauffeur berispen en u moet de verzender informeren want die moeten het pakketje op nieuw voor u maken en weer verzenden.
dit is verdorie echt belachelijk,ben hier erg boos over en dan mijn man die dus voor joker een snipperdag heeft genomen,want zonder onderdelen heeft hij niets
we hebben de verzender in verbinding gesteld,dit gaat ook weer minimaal 10 dagen duren voordat ze het uit gezocht hebben,maar al die tijd zitten wij zonder met een verloren snipperdag (KAN DIT ZOMAAR) en ja we zijn alle deuren afgegaan en niemand in onze straat heeft iets ontvangen,ook in de aangrenzende straten (kan ook weleens gebeuren) geïnformeerd en nergens is ons pakje

4332 2 Rapporteer

sw
door swat1500 - Aug 9, 2014 om 15:29
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het kan zomaar dat er een fout wordt gemaakt door een bezorgdienst. De vraag is wat er nu precies verkeerd is gegaan. Stond uw adres correct op het pakketje? Heeft de bezorger zich vergist in adres of gemeente?
Hoe dan ook als de verzender een bedrijf is dan zal deze opnieuw het bestelde aan u op moeten sturen en de zaak met UPS moeten oplossen.
Als ontvanger bent u voor UPS geen partij.
Uw schade zult u op UPS ook niet kunnen verhalen. Dat uw man een snipperdag had opgenomen en een brug had gehuurd was wellicht voorbarig, voor hetzelfde waren het niet de juiste onderdelen geweest.

ja
door jaymie - Aug 10, 2014 om 09:16
20 Antwoorden / 9 Vragen

beste swat1500,het adres stond er blijkbaar goed op want de telefoniste bevestigde het adres waarop het pakket was afgeleverd.
en ja ook wat betreft gemeente zat hij in de goede gemeente (het is gelukkig een straatnaam die niet overal in elke gemeente is)
en ja wij zijn geen partij voor UPS ,dat weet ik
het ging meer over het feit,dat ik gewoon thuis was,de bezorger niet bij mij aan de deur is geweest (ook niet om een papiertje binnen te gooien) en zegt het bij iemand te hebben af gegeven die niet bestaat???? (en er moest getekend worden voor het pakket,dan controleer je toch wel even of mag een toevallige voorbijganger ook tekenen)
en oké het risico bestaat dat er auto onderdelen bij zitten die hoogst waarschijnlijk niet juist geleverd worden,maar het waren onderdelen voor 2 auto's,---- lijkt mij heel sterk dat ze voor beiden auto's de verkeerde onderdelen leveren -- en ja de brug is niet altijd vrij -- en nee mijn man kan niet altijd een snipperdag nemen wanneer hij wil -- en ik was die dag gelukkig thuis,maar voor het zelfde geld was ik ook werken (had het mij ook een snipperdag gekost) dus voor mij duidelijk geen zaken meer met UPS