zl
door zlobinski Nov 24, 2013 om 21:49
Geldzaken & recht

Uw uitzending ivm Internet bankieren zeer onvolledig

Beste, ik zag uw uitzending over banken en wederom zag ik weer een hoop arrogantie.
Stel het volgende eens aan de kaak en voer het wat onderaan geschreven een aan om aan de banken voor te stellen, wellicht dat de heer van de hoge school ICT hier wat mee kan en onze banken ook !?
Het aller ergste is nu dat mensen die Windows 8 of 8.1 draaien ( je moet dus 8.1 draaien in Windows 8 anders loop je al achter, dat dit besturingssysteem je niet zomaar even wat Patches of updates laat zien ! Deze worden dan automatisch na enkele dagen geïnstalleerd. Veel mensen weten dit helemaal niet.
Dus, als je de dupe wordt van diefstal op je bank en je gaat aangifte doen en een aanspraak maken bij je bank, zou men kunnen zeggen dat je de essentiële Update die 2 dagen geleden is uitgekomen nog niet had geïnstalleerd. Jammer die gaat morgen dan pas automatisch geïnstalleerd worden. Dus, Pech, weg centjes. Zullen we Microsoft dus aansprakelijk moeten stellen, daar we "NIET ZIEN' dat er een update aanwezig is die zeer essentieel is ! Dit gaat natuurlijk op voor de mensen die net weten hoe ze een PC kunnen bedienen en wat surfen, facebook draaien, mailen en hun krantje lezen als ik dit oneerbieding mag zeggen.
Lijkt me dat onze Overheid dit snel moet gaan aanpakken bij Microsoft.
In het verleden zagen we in de rechter zijkant dat er een update aanwezig was ! Nu dus niet meer.
Het wordt dus een must om ook een Virusscanner te installeren samen met een Malware scanner ( Malwarebytes Anti Malware pro bijvoorbeeld ). Of gaan de banken dadelijk net als Ziekenfonds verzekeringen afspraken maken met virusscanner producenten met we dan wel of niet in zee MOETEN.
Al met al blijven in mijn optiek zo als de regels nu zijn opgesteld 99,999% van alle gebruikers in gebreke. Ten minste zoals de regels nu geschreven zijn.
Hier is dus over nagedacht door een aantal personen die 'DENKEN' ergens verstand van te hebben.
De Banken VERPLICHTEN ons om digitaal te gaan, Rabo heeft inmiddels vele kantoren doen opdoeken. Hier zijn wij dus niet meer in staat om te bepalen wat we willen dien, maar de baken bepalen wat we MOETEN doen. Dan is het minimaal zo, dat De Banken het zo geregeld moeten hebben dat zij hun zaken voor elkaar moeten hebben en zij on de TOOLS moeten aanreiken om veilig te kunnen bankieren.
.

946 5 Rapporteer

dolcepaola
door dolcepaola - Nov 24, 2013 om 22:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de vraag?

Of moet dit een discussie gaan worden, dan is een topic bij discussies het aangewezen forum.

zl
door zlobinski - Nov 25, 2013 om 03:56
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het geen ik was vergeten te melden is het volgende:
Laat de banken ons een apparaat geven waar we bij de bank mee moeten inloggen, die hebben we nu ook maar dat is te gevoelig.

Maak een apparaat waarbij we een vingerafdruk, Irisscan, gesproken woord en een code moeten uitvoeren om dan vervolgens rechtstreeks op de bakt in te loggen middels een door de banken aangereikte veilige lijn.
Op deze wijze kunnen ze ons niet meer aansprakelijk stellen.
Zij verplichten ons tot bankieren, wij hebben hier geen zeggenschap meer over.

zl
door zlobinski - Nov 25, 2013 om 04:02
6 Antwoorden / 2 Vragen

Beste dolce Paola,

Dit is een opmerking die wellicht hier niet op de juiste plaats zou zijn, echter zat me dit zo hoog dat ik dit hier ook even heb moeten vertellen.
Desnoods een discussie.
Ik ben wel een benieuwd naar ons als consumenten die door banken Gedwongen worden om digitaal te bankieren.
voor die gene die dit liever niet willen wordt de mogelijkheid om e.e.a. ter plaatse bij een bank te doen steeds moeilijker. Over 5 jaar wellicht onmogelijk. Dan zullen een groot deel digibeten zeer gedupeerd raken als hun geld afhandig wordt gemaakt.
Dat vind ik een schande en ben ik stellig van mening dat de banken voor de juiste veiligheid zorg moeten dragen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 25, 2013 om 08:41
937 Antwoorden / 2 Vragen

Gaap! 9999999 van 10000000 fraude gevallen komt door mensen die hun codes ( terwijl het al jaren ingestampt word om het niet te doen ) afgeven aan mensen die zo genaamd van de bank zijn. Steeds meer AV's hebben een veilige betaal omgeving ( een zogenaamde sandbox, erg veilig ) en een AV kost u gemiddeld 30-40 euro per JAAR ( een auto moet je ook verzekeren, zie dit als een computer verzekering ) Zeker met alle gijzelvirussen en dergelijke die de kop op steken is gratis AV helemaal niet meer van deze tijd. Je moet er wat moeite voor doen en het is echt niet ingewikkeld. Gewoon wat nieuws WILLEN leren en niet zo koppig denken ;) Een auto moet je ook niet te snel door de bocht doen, daar moet je ook nadenken wat je doet, en op de computer moet dat ook.

Computers zijn geen speelgoed, het zijn geen facebook spelletjes machines! Nee mensen moeten computers met respect behandelen en zich bewust zijn van de risico's.

De beste richtlijnen?
1. niemand bied zomaar zijn hulp aan, banners en advertenties met "er is een probleem met uw pc" zijn maar op een ding uit: Uw geld via hun rotzooi software.
2.Mensen aan de telefoon met "er is een probleem met uw pc" zijn maar op een ding uit: uw raad het al...
3. E-mails met beloftes, hoge woorden en ONGELOOFLIJKE aanbiedingen, uw raad het al weer!
4. Niets is echt gratis, ook online bestaan en kunnen dingen niet die in de "echte wereld" ook niet kunnen en iedereen die u benaderd via telefoon, internet en aan deur die willen maar één ding €€€.

Basis regels internet. Zo simpel, zo vaak vergeten.
( net zoals niet te hard rijden, rechts heeft voorrang etc. etc. )

zl
door zlobinski - Nov 25, 2013 om 12:44
6 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kaasbroodje.

Uiteraard heeft U gedeeltelijk gelijk.
Echter zitten er een grote groep mensen bij die of al een bepaalde leeftijd hebben bereikt dat e.e.a. niet goed meer door dringt mbt nieuwe besturingssystemen etc., maar dit geldt ook voor jongere mensen.
Wij zien nu nog bij ons personen komen die geen enkele vorm van virus of malware beveiliging op hun computer hebben.
Als we dan ondernemers nemen die regelmatig telefonisch contact onderhouden met hun bank en Visa Versa, kan het voor komen dat iemand tracht e.e.a. te ontfutselen.
Door het inlog gedeelte naar de bak te veranderen ontstaat er een directe link nadat men de juiste beveiligingen via een biometrische tool waar men ook zijn Bankpas in moet steken, de pincode dient in te geven, een vingerafdruk te plaatsen en iriscan uit te voeren, eventueel gevolgd met een gesproken woord dan geen handelingen meer moet gaan verrichten op de computer maar dat de verbinding naar de bank dan rechtstreeks via de tool wordt opgezet.
Hierdoor worden items al Grove nalatigheid zoals die er nu liggen uitgesloten voor de Klant.