pter_nn
door pter_nn Dec 21, 2013 om 19:16
Geldzaken & recht

Vastgoedfraude Rabobank

heeft iemand eenzelfde ervaring als ik met 'de bank', Rabobank Nederland medewerker stuurde mij zo'n 2 jaar geleden een aangetekend stuk waarin mij als persoon het vertrouwen ontzegt.

In het kort, wilt u maar uw huis verkopen of wij regelen het wel even voor u.

Ik wordt al ruim 2 jaar belaagd door derden ... ook de verzekeringen die bij interpolis liepen (ook rabobank) zijn door 'de bank' verstoort.

'de bank' heb ik aansprakelijk gesteld, echter niemand neemt mijn klacht serieus, het is mijns inziens een intern probleem van de Rabobank ... na libor ... euribor ... nu ook vastgoedfraude?

1595 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2013 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een klacht hebt over de RABO bank moet u die schriftelijk indienen. Als er met uw klacht niets gedaan wordt, of als het niet tot uw tevredenheid wordt afgewikkeld, kunt u een klacht indienen bij het Kifid, zie Google voor het adres en de procedure.

En waarom zou u uw huis moeten verkopen en hoe zijn uw verzekeringen verstoort?

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2013 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En waarom is u het vertrouwen ontzegt?

pter_nn
door pter_nn - Dec 21, 2013 om 21:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

volgens de briefschrijver omdat ik voor mn bedrijf buitenlandse cheques heb ingeleverd die frauduleus zouden zijn, zakelijk ..... Rabobank Nederland medewerker zegt te spreken namens 'mijn' locale rabo ... die is nu met een fusie bezig en is al 2 jaar onbereikbaar ... inmiddels is de directeur daar opgestap ... gaat voor zichzelf werken is het verhaal ..... ben laatst op een ledenbijeenkomst geweest hoorde daar meer klachten van leden over de slechte bereikbaarheid en de vele personele wisselingen .... zakelijk heb ik geen financieringen bij Rabobank ... en nu wordt ik in mn privesfeer lastig gevallen voor iets wat bij hun een intern probleem is ... 'vertrouwenverlies' .... ik denk eerder dat ze winst zien in het doorverkopen van mijn eigendom .... directeur stapt op ... misschien wel met dikke vertrek bonus ... alles verborgen achter .... meneer we vertrouwen u niet meer ... maar wel geld vragen of we verkopen uw huis ... in de media steeds vaker te horen fraude door bankiers ... ik weet nog steeds niet wie er op het foute knopje gedrukt heeft ... heb vele vragen ... en als 'de bank' vele gezichten heeft wie is er dan aanspreekbaar? Rabobank Nederland antwoorde op een klacht dat iedere vestiging z'n eigen bevoegdheden heeft .... ja zeg laten die nou niet thuis geven ... en omdat blijkbaar iedereen verslaafd is aan geld ... inclusief de kantonrechters en advocaten ... moet je eerst geld hebben wil je het juridisch apparaat kunnen huren ... en rechtbijstandsverzekering heb je ook niets aan INTERPOLIS is alleen via rabobank af te sluiten .... lekker zeg nooit meer alles bij 1 bank onderbrengen .... pfff kunt u het nog volgen?

pter_nn
door pter_nn - Dec 21, 2013 om 21:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kifid? heb ik al ns mn klacht geschreven .... helaas een medewerker van de 'voor intake' ofzoiet stuurde een formulier in een envelop met een briefje erbij dat mijn klacht niet in behandeling genomen wordt omdat ik niet het juiste formulier ingevuld had .... stelletje burokraten .... kifid ... opruimen ... trouwens een kifid uitspraak schijnt niet bindend te zijn .... en als je naar een rechtbank stapt willen ze al helemaal niets meer voor je doen ...

costnix
door costnix - Dec 21, 2013 om 22:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan rest niets anders, dan te gaan emigreren.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2013 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent blijkbaar zwaar gefrustreerd. Maar goed, als u een klacht indient bij het Kifid moet dat wel op de juiste manier. Dus die het nu correct opnieuw.

Maar als u op tijd aan uw verplichtingen voldoet, dus de hypotheekrente betaalt, kan geen ene bank uw huis verkopen.

En als iemand u lastig valt door de telefoon bijvoorbeeld, gooi dan gewoon de haak erop, of koop een opname apparaat en neem het gesprek op.

sw
door swat1500 - Dec 22, 2013 om 02:42
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Als u valse cheques probeert in te wisselen bij een bank dan ik mij voorstellen dat een bank dan geen zaken meer met u wil doen.

pter_nn
door pter_nn - Dec 22, 2013 om 09:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Over het inwisselen van cheques, cheques zijn net als geld slechts papiertjes die je in het finacieel systeem mag gebruiken, als bedrijf huur je dienst in bij je bank om te controleren of deze de waarde hebben die de maker ervan aan je belooft, normaal werk voor een bank, ik maak zelf geen cheques en heb netjes gevraagd bij mijn bank hoe dat werkt met cheques inleveren. 2 opties bieden ze, 1 direct uitbetalen ... maar dan moet je het weer inleveren als ze niet gedekt zijn vals of niet vals .... met rente ....... optie 2 is dat ze eerst kijken of ze echt zijn en rekenen daar kosten voor, duurt langer maar geen risco anders dan administratie kosten, waarvoor ik dan ook netjes met mijn bedrijf voor betaald heb ...

ro
door ron530 - Dec 22, 2013 om 10:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik lees dat e.e.a. zakelijk is gebeurt, bent u hoofdelijk aansprakelijk? zoja dan bent u ook aansprakelijk voor de als frauduleus aangemerkte cheques. Dat de bank dan de relatie met u verbreekt is begrijpelijk. Contracten worden opgezegd en eventuele kredieten direct op eisbaar. Dat heeft niets met interne verschuivingen binnen de bank te maken maar het beleid van de bank.

pter_nn
door pter_nn - Dec 22, 2013 om 11:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad zakelijk gebruik maken van een normale bankdienst en ervoor betaald .... als de bank mij daar als privepersoon beschuldigd van fraude ... lijkt het mij dat ze daarvan aangifte dienen te doen en niet het recht in eigenhand nemen ... het gebruik van 'de bank' ... helaas die bestaat niet ... Rabobank Nederland is het incassoburo voor alle moeilijke dossiers die ze in de locale banken niet zelf willen oplossen, cooperatie model ..... leden bepalen het beleid ... niet de directie die na 2 jaar van zakkenvullen weer naar een ander feestje gaat ...