ma
door marjolein76 Dec 10, 2009 om 20:42
Geldzaken & recht

Verbreken contract kinderdagverblijf ivm vertrouwen

Hallo,

Wij hebben een dochtertje van 10 weken en zij zou vanaf januari naar een kinderdagverblijf gaan in Amsterdam. Dit verblijf was ten tijde van de rondleiding die wij hebben gehad nog niet geopend. Wij hebben een andere vestiging bekeken en snel door het te verbouwen pand gelopen. Nu blijkt een kennis van mij er recentelijk te zijn geweest en er lagen kindjes in een kamer van 40 graden te slapen omdat de verwarming kapot was etc. Nu hebben wij inmiddels achterhaald bij de GGD dat deze vestiging nog helemaal geen vergunning heeft. De GGD geeft aan dat dit op enkele details na nog niet is afgegeven en dat wij bij het kdv zelf moeten achterhalen waarover het gaat. Ze zouden echter nog niet open mogen zijn en zijn dat al wel. Wij hebben contact gezocht met het kdv en daar doet men net alsof er niks aan de hand is. Ze zeggen dat er al wel een vergunning is maar nog niet is doorgevoerd door de GGD. Dit hebben wij weer gecheckt bij de GGD en die geeft uitdrukkelijk aan dat het niet zo is. Vervolgens hebben we het kdv gevraagd om ons schriftelijk te bevestigen dat er wel een vergunning is en zij hebben dit per mail bevestigd echter zonder een naam maar alleen de functie van medewerker. In ieder geval heel vaag allemaal. Inmiddels hebben wij zelf weinig vertrouwen om onze dochter hier achter te laten, echter hebben wij al wel het contract ondertekend ingaande vanaf 1 januari en een machtiging afgegeven voor de maandelijkse rekening a bijna 1000 euro. Daargelaten dat wij niks van de belastingdienst kunnen reclameren omdat er nog geen officiele vergunning aanwezig is, is mijn vraag, kunnen wij onder dit contract uit? Ook als men wel voor 1 januari de benodigde vergunning heeft? In het contract staat dat wij een opzegtermijn hebben van 2 maanden.
Er is ons ten tijde van rondleiding op ons hart gedrukt dat alles voor 1 januari rond zou zijn maar dit lijkt er niet op dat dit gaat lukken plus dat men nu al iets exploiteert wat absoluut niet mag. Zoals u zult begrijpen hebben we geen vertrouwen meer in deze onderneming. Wat kunnen wij hiermee. Ik hoor het graag.

2496 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Contract verbreken ivm Geen Vertrouwen gaat niet lukken.

Je kunt ze wel in gebreke stellen en om die reden proberen contract te laten ontbinden, ze komen gemaakte afspraken betreffende hun vergunning niet na, daardoor loop jij financieel schade doordat je geen toeslag kinderopvang kunt krijgen.
Maar als het 1 jan. wel rond is gaat dit wellicht weer niet op.

Ik zou even bellen voor advies naar Het juridisch Loket
zij kunnen eventueel je contract doornemen en je advies geven of het kan en hoe het aan te pakken dan.

Succes,

ve
door verwijderd - Dec 10, 2009 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens kun je ze pas 1 jan. daadwerkelijk in gebreke stellen Mits het dan dus niet rond is /blijkt daar je contract per die datum ingaat, dat ze nu, tegen de regels in, al open zijn is voor jou niet van belang.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2009 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marjolein75,

Als je in voldoende mate kunt aantonen dat zij op 1-1-2010 nog steeds geen vergunning hebben, dan kun je de overeenkomst eenzijdig ontbinden op grond van misleiding. Wél is het dan nodig, dat je dat schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst doet. Bovendien zou ik tijdigbij de bank een selectieve blokkade aan laten leggen voor het rekeningnummer van deze ********organisatie en voorzover nog nodig uiteraard storneren

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2009 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een onderzoek naar het thermische binnenklimaat van Rotterdamse kinderdagverblijven ging men uit van de volgende waarden:
[ Thermisch binnenklimaat
Als referentie waarde van de temperatuur is gehanteerd: in de groepsruimte dient de temperatuur in de winter tussen de 20 en 23ºC te zijn en in de zomer tussen de 23 en 27ºC. In de slaapruimte dient de temperatuur in de winter tussen de 17 en 20ºC te zijn en in de zomer tussen de 20 en 25ºC.]

Een jong kind kan zijn lichaamstemperatuur niet goed regelen.
Er lijkt mij een reëel gevaar van oververhitting van uw baby aanwezig bij een omgevingstemperatuur van 40 graden celcius.

Dit lijkt mij een legitieme reden om uw vertrouwen in het kinderdagverblijf op te zeggen. Mocht dit in Januari nog zo zijn ( persoonlijk controleren met een mee gebrachte thermometer) dan zou ik mijn jonge kind hier niet achterlaten. Ik hou hem / haar graag in leven. ( Dit naast het eventueel ontbreken van een vergunning. )

Vervolgens zoals Read en Stacey aangeven in gebreke stellen + eventueel schriftelijk aangetekend de overeenkomst ontbinden op grond van bovengenoemde redenen.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.
Inmiddels ben ik gebeld voor een intakegesprek op 21 december bij deze vestiging en heeft men nogmaals bevestigd gewoon open te zijn. Dit dus tegen de regels in. Bij een ander kdv waar ik contact heb gehad blijkt dat er veel ouders zijn die niet tevreden zijn. Dit blijkt ook uit een mailwisseling die men per ongeluk aan ons gestuurd heeft waarin een ouder zijn vertrouwen opzegt.

Ik vraag me af hoe sterk ik sta als ik nu alvast aangeef dat ik onder de overeenkomst
uitwil..Zoals jullie wel zullen begrijpen zie ik het niet meer zitten. Vooral ook de slechte manier van communiceren baart mij ook zorgen. Het vervelende is dat ik per 4 januari een kinderdagverblijf nodig heb, en als ik tot 1 januari wacht om te kijken of wij ze ingebreke kunnen stellen, lukt het natuurlijk niet om nog opvang te vinden..Kan iemand mij daar advies over geven?