jantje
door jantje Jun 22, 2011 om 21:05
Geldzaken & recht

Verdwijningen post

Op een andere site waar ik ook actief ben is regelmatig door deelnemers de gewoonte om ACT kaartjes te ruilen.

De bedoeling is dan om zulke ruilkaarten naar een centraal persoon te sturen die ze dan weer doorstuurt naar andere deelnemers. In ruil krijgt de afzender dan op haar beurt andere kaarten toegestuurd. www.hobbyjournaal.nl

Nu gebeurd het regelmatig dat er kaarten 'verdwijnen'. Hierdoor ontstaan er discussies over dat er bij de TNT pakjes geopend zou worden of zomaar weggegooid.

Ook is er het vermoeden dat er post wel aankomt maar verzwegen wordt.
Nu is mijn vraag, hoe / op welke manier kun je daar achter zien te komen?

Groet van Moin

686 10 Rapporteer

atenias
door atenias - Jun 22, 2011 om 21:12
75 Antwoorden / 17 Vragen

Pakjes aangetekend versturen.

jantje
door jantje - Jun 22, 2011 om 21:17
123 Antwoorden / 12 Vragen

Dankjewel Atenias maar aangetekend versturen is voor veel van deze mensen te duur. Duurder dan wat er in het pakje zit

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2011 om 23:56
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het is zonder aangetekende post niet mogelijk om te bewijzen dat er post bezorgd is.Daarnaast mag TNT post uitsluitend post openen als dit binnen de "postwet" toegestaan is of noodzakelijk is. Ik kan echter moeilijk geloven dat er door TNT pakketjes worden weggegooid. Oké, er is in mand met appels best een rotte te vinden. Maar die mensen zullen toch nooit lang voor TNT werken, als ze er al zijn.

Het verhaal: "Ik heb pakketje niet ontvangen" is al heel veel vaker verteld. En dat is ook niet te controleren/bewijzen. Als het steeds één bepaalde ontvanger betreft, wordt dit toch wel minimaal verdacht.

De enige optie die ik me kan bedenken is één plaatje per enveloppe te versturen. Het mag toch wel sterk zijn als er 10 plaatjes worden verzonden in 10 enveloppen, ze alle 10 "zoekraken".

Groet, Mahadma.

börgemeister
door börgemeister - Jun 22, 2011 om 23:58
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 22 jun 2011, 23:56]Het is zonder aangetekende post niet mogelijk om te bewijzen dat er post bezorgd is.Daarnaast mag TNT post uitsluitend post openen als dit binnen de "postwet" toegestaan is of noodzakelijk is. Ik kan echter moeilijk geloven dat er door TNT pakketjes worden weggegooid. Oké, er is in mand met appels best een rotte te vinden. Maar die mensen zullen toch nooit lang voor TNT werken, als ze er al zijn.

Het verhaal: "Ik heb pakketje niet ontvangen" is al heel veel vaker verteld. En dat is ook niet te controleren/bewijzen. Als het steeds één bepaalde ontvanger betreft, wordt dit toch wel minimaal verdacht.

De enige optie die ik me kan bedenken is één plaatje per enveloppe te versturen. Het mag toch wel sterk zijn als er 10 plaatjes worden verzonden in 10 enveloppen, ze alle 10 "zoekraken".

Groet, Mahadma.

TNT Post heet tegenwoordig PostNL !

empyria
door empyria - Jun 23, 2011 om 06:52
504 Antwoorden / 3 Vragen

Uhhhhmmm, is het niet een enigszins naief om meteen te denken dat het aan de post ligt en niet aan degene die ze verstuurt?

Ik vind het idee dat ze op de postcentrale lukraak enveloppen staan open te rukken ook een beetje vreemde gedachte.

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 07:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is zeker niet denkbeeldig dat de postbode de brief op een ander adres bezorgt.

In blijde afwachting van zoek geraakte brieven.

eva369
door eva369 - Jun 23, 2011 om 08:09
308 Antwoorden / 2 Vragen

de hele maand november 2010 heb ik vrijwel geen post ontvangen. in december kreeg ik ineens heel veel met het bericht: sorry, maar de postboden had te post niet bezorgd. deze persoon is ontslagen. Heel vervelend, maar komt dus wel degelijk voor.

atenias
door atenias - Jun 23, 2011 om 15:28
75 Antwoorden / 17 Vragen

Als je per brief zendt, dan zou ik wel rekening houden met de volgende:

- Adres duidelijk en groot op de envelop en voldoende gefrankeerd.
- Gebruik geen te kleine envelop (minimaal A6), want die kan bij het sorteren of bezorgen uitvallen / wegwaaiden.
- Envelop goed dichtplakken.
- De bezorger moet niet de indruk krijgen dat er misschien geld of zo in de envelop zit.

tdehond
door tdehond - Jun 23, 2011 om 17:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ atenias

De huidige postbode heeft zelfs al moeite met het lezen van een getypt adres. Ik kreeg vandaag een tijdschrift wat bij buren bezorgd had moeten worden. Het viel me mee dat het wel een buur was uit dezelfde straat.

jantje
door jantje - Jun 23, 2011 om 19:38
123 Antwoorden / 12 Vragen

In onze gemeente, die bestaat uit meerdere dorpskernen is nog een straat met dezelfde naam als die waar wij wonen. Ook de huisnummers komen overeen.
Het is al meerdere keren gebeurd dat er post van de andere (voormalige) gemeente bij ons bezorgt is. Af en toe even vragen of er iets van ons bij hun aangekomen is zou niet verkeerd zijn.

Moin.