jj
door jjdejong Mar 6, 2017 om 15:15
Geldzaken & recht

Vergoeding brandstofkosten

Mag mijn moeder aan mij brandstofkosten vergoeden bij een bezoek aan het verzorgingstehuis waar zij permanent verblijft?

908 7 Rapporteer

Topantwoord

br
door bravehenk - Mar 6, 2017 om 15:19
206 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dat niet mogen volgens u?
Als zij dat wil is er toch niets aan de hand.
Wij gingen vroeger op haar kosten uit eten met het gezin vond ze leuk om het te doen.

groeten Henk

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2017 om 15:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Tuurlijk mag dat, wees blij met zo'n moeder. Maar vindt u het zelf ook nodig?

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2017 om 15:25
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk mag ze u een cadeautje geven, want onder dit valt het eigenlijk. Natuurlijk moeten die "brandstofkosten" geen duizenden euro's zijn, dat begrijpt u zelf ook wel. Gewoon zien als een bloemetje o.i.d. Allebei blij, toch?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2017 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag u dat met het oogmerk of zij die kosten kan opvoeren op haar aangifte? Want dat is niet het geval.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2017 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat is de strekking van deze vraag?
Problemen met andere broers/zusters?
Belastingtechnisch?

Uiteraard moet moeders dit zelf willen/weten.

getty
door getty - Mar 6, 2017 om 15:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vraagt u dit ivm een uitkering die u ontvangt?

ne
door neodutchio - Mar 6, 2017 om 15:49
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Belastingtechnisch mag het als u uw moeder bv naar een ziekenhuis moet halen en brengen. Oftewel ritjes van en naar haar verblijfplaats. Nu verblijft ze in het verzorgingstehuis, dus hoeft u geen extra ritten te maken. Of geeft u ook aan uw belastingdienst op als u uw moeder ging bezoeken op haar vorige woonadres?

Als u bedoeld of uw moeder u zo af en toe een toespeling mag doen, uiteraard. Mijn opa en oma deden dat vroeger ook met alle kleinkinderen die op bezoek kwamen. Een bedrag per persoon voor brandstofkosten en om onderweg te eten.