Verspreidingsbureau in gebreke.
Hallo iedereen,
mijn man en ik hebben 2 supermarkten in 2 aparte dorpjes liggen. Nu lijken de plaatsnamen erg op elkaar, de dorpjes liggen 10 km van elkaar af en in beide dorpen laten we folderen door verschillende verspreidingsbureau's.
Toen we de 2e supermarkt opende lieten we de openingsfolder verspreiden door dezelfde verspreidingsbureau als dat we in de 1e supermarkt hebben. Deze folder werd door hun schuld niet verspreid. Deze rekening hebben we dus ook niet hoeven te betalen. Wel hebben we zelf personeel op moeten trommelen om de folder te gaan bezorgen, terwijl we het al druk zat hadden met de verbouwing enz. Maar oké, kan gebeuren.
Afgelopen week was het de bedoeling dat dit verspreidingsbureau weer een aparte folder zou verspreiden in de omgeving van de 2e supermarkt i.v.m. moonlightshopping en extra zondagopeningstelling. Wij met het desbetreffende verspreidingsbureau gebeld en DUIDELIJK gevraagd of ze de folder woensdag konden bezorgen. Ja dat kon, die woensdag werd er ook een of ander ondernemersblaadje bezorgd die avond, dus onze folder kon mee. Naderhand hebben we nog gebeld met het verspreidingsbureau of dat ze de a4 folder op konden halen bij de drukker. Ja, dit kon....
Woensdagavond werden we gebeld door het verspreidingsbureau dat ze te weinig folders hadden ontvangen.....? Bleek dat ze de folder in het verspreidingsgebied van onze 1e supermarkt hadden verspreid. Dus voor de 2e keer al een puinhoop. Klanten weer geen folders ontvangen, zelf konden we de folders niet meer verspreiden want deze lagen in de verkeerde brievenbus. Ik heb dus een klacht geuit op de site van dit verspreidingsbureau dat we deze rekening niet zouden betalen ivm extra kosten die we nu moesten maken. We moesten de folders opnieuw laten drukken, gauw advertentie laten zetten op de kabelkrant enz. en kreeg een telefoontje van het verspreidingsbureau waarbij deze dame ons de schuld in de schoenen schoof. Bij het 2e telefoontje had de telefoniste als verspreidingsgebied de postcodes ingegeven van onze 1e supermarkt. Blijkbaar hadden wij die postcodes doorgegeven....pardon, ik weet wel welke dorpjes ze folderen, maar wij geven geen postcodes door, ik zou zo ook niet weten welke postcodes erbij horen...en daarbij belde we de 2e keer alleen maar om te vragen of ze de folders op konden halen, meer niet.
Ik zei dus tegen deze dame dat ik wel wist waar de fout lag. Ze folderen wekelijks in de postcode gebieden van onze 1e supermarkt, maar nooit van onze 2e en dat de telefoniste dus onterecht is uitgegaan van het normale verspreidingsgebied, terwijl we van te voren duidelijk aangegeven hadden - bij een andere telefoniste - dat dit voor een ander gebied zou zijn. We hebben nooit gesproken over postcode enz. De dame van het verspreidingsbureau zei dat dit waarschijnlijk door ons toch echt gezegd moest zijn tijdens het 2e telefoontje en daarbij moesten we toch echt de rekening betalen. Wel zouden ze de a4 folder die ze nu extra moesten lopen - door hun fout, maar dit geven ze niet toe - wel crediteren om ons tegemoet te komen.....(dus eigenlijk erkennen ze hun fout?) Wat nu tegemoet komen! Dit is al de 2e keer dat ze een fout maken en dan ook nog bij cruciale momenten....heropening van je supermarkt, extra avondopeningstelling enz.
Het meest kwaad ben ik nog dat ze niet de fout erkennen en dat ze ons de schuld in de schoenen schuiven. Mijn vraag is, na dit lange verhaal, wat is mijn recht hierin. Kan ik zeggen dat ik de rekening van de verkeerde folders niet betaal of ben ik helaas genoodzaakt om deze toch te betalen?
Groeten,
@zinook
Ik zou zeggen: niet betalen. Ook een mondelinge overeenkomst is bindend. Het verspreidingsbureau biedt zijn diensten aan, u neemt die af. En behoort te doen, wat hem wordt opgedragen.
Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt, maar in dit geval? Keer op keer? Als het verspreidingsbureau zichzelf enigszins serieus neemt, zou dit gedoe niet mogen voorkomen.
Nogmaals: ik zou niet betalen. Komt er 'stront' van, zou ik ze ingebreke stellen. [En ook iemand anders in de arm nemen, hier kan je dus niet van op aan]
Ja op papier zetten of mailen dat doe ik zeker in het vervolg...gewoon om dit soort zaken te voorkomen.
Het probleem is inderdaad dat er geen harde bewijzen zijn, ook al weten we zeker dat we geen postcode's doorgegeven hebben. En het is hun woord tegen ons woord....helaas....
Hallo,
Zoek een betrouwbare, gewillige, jongere op. Het mag natuurlijk ook een senior zijn. In elk dorp één of twee. Laat die de folders bezorgen. Verdienen die ook wat bij en u houdt het overzicht.
Vr.gr. poltol
Hoi,
--wel crediteren om ons tegemoet te komen.....(dus eigenlijk erkennen ze hun fout?) --
Crediteren uit Coulance heeft Niets te maken met het al dan niet toegeven van een fout, maar met Service en de Klant is Koning ook al zou hij al dan niet zelf een fout gemaakt hebben.........
Indien het niet te bewijzen is wie exact fout geweest is lijkt het mij geen verkeerde oplossing samen voor de schade op te draaien en zorg dan dat het volgende keer op papier of per mail geregeld wordt zodat het duidelijk is (en je bewijzen kunt dat ze eventueel een fout gemaakt hebben).
Succes,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer