ro
door rondol Jun 26, 2007 om 10:46
Geldzaken & recht

Vervanging bank/giropas

Per 1 Januari 2007 vraagt de postbank 10,95 euro voor het gebruik van de giropas. Echter heb ik vorige week mijn pas moeten vervangen, omdat deze onbruikbaar was geworden. Hiervoor bracht de postbank mij nog eens 7,50 euro vervangingskosten in rekening. Is dit een gebruikelijke gang van zaken, of is de postbank de enigste die dit doet?

1851 17 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jun 26, 2007 om 11:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Of het gebruikelijk is of niet kan ik niet zeggen, ik vind het wel een verslechterde klantenservice.

Let er even op, op welke manier de kaart "onbruikbaar" is geworden. Aangezien je ervoor betaalt mag je namelijk verwachten dat het product aan de verwachting voldoet die je eraan mag verbinden. Sommige apparaten zoals pin-automaten weigeren een pas, terwijl deze in een ander apparaat nog uitstekend werkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2007 om 16:19
16858 Antwoorden / 202 Vragen

rondol@ het vervangen van een onbruikbaar geworden pas bij ABNAMRO kost niets. Maak bezwaar bij de postbank met als reden dat zij u een product hebben geleverd dat niet voldeed aan de gestelde verwachting.

solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 26, 2007 om 18:57
31 Antwoorden / 2 Vragen

Nee vervanging kost bij de ABN niks, behalve dan de standaar 40 euro die je voor een rekenig per jaar ebtaald. en dat betaal je nu juist bij de PB niet. dus passen worden vervangen tegen de kostprijs.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2007 om 08:40
16858 Antwoorden / 202 Vragen

€ 40,00 voor een ABNAMRO pas per jaar? Dan geldt voor mij zeker een voordeelregeling?

birdies
door birdies - Jun 27, 2007 om 09:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gerrit, hij heeft het niet over de kosten v.e. pas, maar over de kosten v.e. bankrekening.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2007 om 10:09
16858 Antwoorden / 202 Vragen

birdies: ik heb het ook over de kosten van het hebben van de bankpas en dat is bij mij bij lange na geen € 40,00!!

edwardus
door edwardus - Jun 27, 2007 om 10:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tel dan de totale kosten maar bij elkaar op en doe dan de vergelijking. Daar gaat het overigens niet om.

Het gaat om de extra kosten in rekening gebracht voor een onbruikbaar geraakte pas.

ro
door rondol - Jun 27, 2007 om 10:52
43 Antwoorden / 5 Vragen

@ edward: Mijn pas werkte bij geen enkele automaat meer, dus ik denk dat de magneetstrip beschadigd was. Een verslechtering van de service ben ik met je eens.

@gerrit: Ik heb ook gebeld met de PB, over dit "probleem", waar een medewerker van de postbank mij vertelde, dat de PB de goedkoopste was bij de gebruikskosten, en de vervangingskosten. Omdat ik hem niet geloofde, en op internet niets hierover terug kon vinden, heb ik die vraag hier maar gesteld.

ro
door rondol - Jun 27, 2007 om 10:52
43 Antwoorden / 5 Vragen

@ edward: Mijn pas werkte bij geen enkele automaat meer, dus ik denk dat de magneetstrip beschadigd was. Een verslechtering van de service ben ik met je eens.

@gerrit: Ik heb ook gebeld met de PB, over dit "probleem", waar een medewerker van de postbank mij vertelde, dat de PB de goedkoopste was bij de gebruikskosten, en de vervangingskosten. Omdat ik hem niet geloofde, en op internet niets hierover terug kon vinden, heb ik die vraag hier maar gesteld.

edwardus
door edwardus - Jun 27, 2007 om 11:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er wordt vaak ook gezegd dat de Argenta een gratis pas heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, behalve dat ik iemand ken die door een Argenta hypotheek een vervelende ervaring had (extra kosten door laksheid van deze hypotheekverstrekker). Als je een goedkopere bank wilt is dit misschien een optie, of je dan ook een betere krijgt is voor mij de vraag.

solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 27, 2007 om 19:21
31 Antwoorden / 2 Vragen

Met het Privé Pakket betaalt u slechts EUR 39,00 -

solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 27, 2007 om 19:33
31 Antwoorden / 2 Vragen

Tsja dat is idd 1 euro minder dan 40 euro, ik had het fout sorry sorry sorry.

Maar even een berekening over 5 jaar (standaard rekeningen zonder CC inclusief internetbank etc.

Postbank.
2 postbankrekeningen
0 euro
2 passen 21.90
passen worden om de 5 jaar vervangen, maar stel ze gaan beide 2,5 jaar mee.

Totaal over 5 jaar 43.80

ABN

2 ABN prive rekening 39 euro incl pas.
pas wordt graties vervangen
ook internetbankieren etc.

kosten over 5 jaar 195 euri

Tsja Maar Gerrit heeft het alleen over de kosten van een Bankpas. en wie heeft er nou geen Pas zonder rekening?!?

Ja Gerrit enjoy the moment:

GERRIT HEEFT GELIJK GERRIT HEEFT GELIJK GERRIT HEEFT GELIJK

.
..
.

not

ro
door rondol - Jun 27, 2007 om 21:49
43 Antwoorden / 5 Vragen

@solzenitsjin: Je maakt even een klein rekenfoutje. Jij zegt:

2 postbankrekeningen
0 euro
2 passen 21.90
passen worden om de 5 jaar vervangen, maar stel ze gaan beide 2,5 jaar mee.

Totaal over 5 jaar 43.80

Echter, 2 passen is over 5 jaar wel 109,50 euro, daarbovenop komt nog eens de vervangingskosten.

solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 29, 2007 om 22:49
31 Antwoorden / 2 Vragen
solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 29, 2007 om 22:51
31 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe kom je op 109 euro dat zijn +_ 9 passen bij de PB. JE betaald niest voor de rekening.

pas 1 krijg je bij het openen van de rekening de pas gaat officieel 5 jaar mee, maar ik ga ervan uit dat hij een keer kapot gaat dus 2 passen gedurende 5 jaar per rekening. dus een pas maal 4

solzenitsjin
door solzenitsjin - Jun 29, 2007 om 22:52
31 Antwoorden / 2 Vragen

oh ja 1 pas per rekening uiteraard da;s bij ABN ook zo. voor een partnerpas betaal je bij beide ongeveer 10 euri

ro
door rondol - Jun 30, 2007 om 12:18
43 Antwoorden / 5 Vragen

Die 10,95 is per pas per jaar.